QUALID
Czym jest QUALID?
QUALID to program, który propaguje jakość reklamy cyfrowej. Określa standardy i promuje skuteczne rozwiązania pozytywnie wpływające na bezpieczeństwo i skuteczność reklamy cyfrowej.
Program skupia się na czterech kluczowych dla zapewnienia jakości reklamy obszarach:
- Brand Safety – zwiększenie ochrony wizerunku i bezpieczeństwa marki,
- Anti-Fraud – ograniczenie oszustw związanych z reklamami oraz wypracowanie rynkowych standardów w zakresie raportowania podejrzanego ruchu,
- Programmatic – zwiększenie bezpieczeństwa i transparentności zautomatyzowanego systemu zakupu reklam internetowych,
- Viewability – wzrost znaczenia wszechstronnej, jakościowej oceny skuteczności reklam internetowych.
Integracja rynku w celu lepszej koordynacji działań na rzecz jakości reklamy online jest koniecznym i naturalnym krokiem rozwoju reklamy cyfrowej w Polsce, dlatego zachęcamy do przystapienia do Programu!
Pierwszy w Polsce raport na temat jakości reklamy cyfrowej!
Prezentujemy pierwszy na polskim rynku raport na temat jakości reklamy cyfrowej, analizując najważniejsze kwestie dotyczące standardów, bezpieczeństwa marki (brand safety), oszustw reklamowych (fraud), reklamy programatycznej (programmatic) oraz widoczności reklam (viewability) w internecie.
Kto może przystąpić do QUALID?
- wydawcy i sieci reklamowe,
- agencje i domy mediowe,
- dostawcy rozwiązań technologicznych (np. DSP, SSP, DMP, dostawcy danych, dostawcy narzędzi do weryfikacji);
Oraz niezrzeszeni:
- reklamodawcy jako Ambasadorzy,
Podmioty, które spełnią określone kryteria, otrzymują prawo do posługiwania się znakiem QUALID właściwym dla danej kategorii:
Brand Safety |
Dla:
|
|
Viewability |
Dla:
|
|
Anti-fraud |
Dla:
|
|
Programmatic |
Dla:
|
|
Złoty stempel QUALID |
Dla:
którzy spełniają kryteria we wszystkich kategoriach. |
|
Ambasador |
Dla
|
|
Jakie są warunki przystąpienia?
Dokładne warunki, które należy spełnić, aby przystąpić do programu QUALID w poszczególnych kategoriach znajdziesz w REGULAMINIE.
Jak wygląda procedura przystąpienia?
Rejestracja przez FORMULARZ
(w jednej lub wszystkich kategoriach).
Należy załączyć podpisany
załącznik nr 1 lub 2 do regulaminu.
Okres przejściowy (do 6 m-cy)
To czas, w którym należy dopełnić
warunków Programu w wybranych
kategoriach.
Sprawdź warunki >
Weryfikacja dopełnienia warunków.
Przyznanie stempla
(kolorowego w danej kategorii
bądź złotego stempla QUALID)
Dlaczego warto dołączyć ?
- Współtworzysz bezpieczny, przejrzysty ekosystem reklamy cyfrowej w Polsce
- Udowadniasz, że jesteś zaufanym partnerem w biznesie, korzystającym z najbardziej efektywnych i aktualnych rozwiązań
- Pomagasz usuwać z rynku podmioty stosujące złe praktyki
- Oszczędzasz budżety – poprzez uporządkowany system i promocję sprawdzonych rozwiązań
- Dołączasz do grona najważniejszych firm przestrzegających najwyższych standardów
- Otrzymujesz prawo do posługiwania się znakiem QUALID i trafiasz do grona sygnatariuszy na stronie IAB Polska
Sygnatariusze
RADA PROGRAMOWA
Nad rozwojem Programu QUALID czuwa grono wybitnych ekspertów.
Anna Gruszka
Przewodnicząca Rady Programowej
Chief Growth Officer, AdQuery
Media Development Manager
Nestlé Polska
Dyrektor Produktu Mediowego & Business Growth
Grupa Wirtualna Polska
CEO
Wavemaker
CMO
Ringier Axel Springer Polska
Prezes zarządu
GoldenSubmarine
Media Manager CEE
Johnson&Johnson
Managing Partner
PHD
FAQ
Co oznacza nazwa programu?
Jak powstały założenia programu?
Jakie znaczenie ma Program QUALID dla branży?
Jakie znaczenie ma ten program dla zwykłych użytkowników internetu?
Dodatkowo tego typu działania pozwalają na lepszą ochronę użytkownika przed reklamami, które np. wyłudzają dane czy nawet pieniądze.
Użytkownik zyskuje również pewność, że należyte wynagrodzenie otrzymują wydawcy, którzy cieszą się faktyczną popularnością – co z kolei pozwala im na dalszy rozwój atrakcyjnej oferty.
Jak to działa?
Firma rejestruje się przez formularz. W formularzu konieczne jest określenie kategorii firmy oraz obszaru, do którego chce się przystąpić. Należy również obowiązkowo załączyć podpisany załącznik nr 1 lub 2 do regulaminu.
Od momentu przyjęcia zgłoszenia, rozpoczyna się 6-miesięczny okres przejściowy, w czasie którego firma musi wypełnić warunki przystąpienia w wybranym obszarze.
W dowolnym momencie okresu przejściowego, gdy firma stwierdza swoją zgodność z warunkami Programu QUALID, może zgłosić gotowość przystąpienia do weryfikacji.
Po pozytywnej weryfikacji, firmie przysługuje prawo do posługiwania się kolorowym znakiem QUALID w danej kategorii bądź złotą wersją – oznaczającą zgodność ze wszystkimi obszarami objętymi programem.
Jakie warunki musi spełnić firma, aby uzyskać znak QUALID danej kategorii?
W każdym obszarze objętym Programem QUALID, dla określonego typu podmiotu, wyznaczonych jest kilka warunków przystąpienia. Zapoznaj się z warunkami przystąpienia.
Jakiego typu firmy mogą przystąpić do programu?
W Programie QUALID mogą brać udział różnego typu firmy biorące udział w procesie realizacji reklamy cyfrowej:
- Wydawcy i sieci reklamowe,
- Agencje reklamowe i domy mediowe,
- Narzędzia typu DSP, SSP, DMP a także dostawcy narzędzi do weryfikacji,
- Reklamodawcy w charakterze Ambasadorów,
Gdzie znajdę regulamin programu?
Regulamin programu QUALID znajduje się TUTAJ.
Jak można zostać sygnatariuszem?
Proces przystąpienia do programu QUALID należy rozpocząć od dokładnego zapoznania się ze zobowiązaniami w wybranym obszarze/obszarach, dla danego podmiotu. Po wybraniu obszaru, do którego chcemy zgłosić firmę należy:
- Wypełnić formularz z obowiązkowo załączonym podpisanym załącznikiem nr 1 lub 2 do regulaminu.
- Oczekiwać na weryfikację IAB Polska; po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, rozpoczyna się 6-miesięczny okres przejściowy.
- Przed upływem 6-miesięcznego okresu przejściowego, dopełnić warunków przystąpienia i zgłosić swoją gotowość do weryfikacji.
Proces Sygnowania do Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic objaśnia dokument “Warunki przystąpienia do Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic”.
Czy można zostać sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Programatic, ale nie całości Programu QUALID?
Tak, każda kategoria Programu QUALID działa także osobno. Warunki i procedurę przystąpienia do Kodeksu Dobrych Prakrtyk Reklamy Programmatic znajdziesz TUTAJ.
Czy to jedyny taki program na świecie/w Europie?
Kto tworzy kolejne wersje programu QUALID?
Czy stempel QUALID wygasa?
Dodatkowo firma, która przestaje być członkiem IAB Polska, traci prawo do posługiwania się stemplem QUALID. Nie dotyczy to jedynie Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic, do którego zapraszamy również firmy niezrzeszone.
Gdzie mogę zamieścić stempel QUALID?
Masz pytania ?
Skontaktuj się z nami!
KOORDYNACJA PROGRAMU
Anna Garwolińska
Dyrektor ds. Inicjatyw
i Relacji Członkowskich
E-mail: a.garwolinska@iab.org.pl
M: +48 515 298 577
PROCEDURA PRZYSTĄPIENIA
Maria Wiktoria Piątek
Młodszy specjalista ds. Inicjatyw
i Relacji Członkowskich
Email: m.piatek@iab.org.pl
M: +48 512 679 649