Włodzimierz Schmidt dla Interia Biznes: Polskim firmom grozi zdublowanie obciążeń podatkowych

02/15/2021
Nowy "podatek" uderzy we wszystkich przedsiębiorców z całego łańcucha reklamowego. Pozornie może się wydawać, że nowa danina nie będzie dotyczyła wszystkich podmiotów działających na polskim rynku medialnym. Pogłębienie nierównego traktowania wszystkich przedsiębiorców jest jednak tylko kwestią czasu - pisze Włodzimierz Schmidt, prezes Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i IAB Europe.
Pomysł nowej składki od przychodów reklamowych wzbudza obecnie wiele kontrowersji. Można by rzecz też, że jest więcej pytań niż odpowiedzi.
Wątpliwości całej branży medialnej budzi nagły tryb procedowania ustawy oraz termin wprowadzenia nowej daniny, w momencie gdy na forum Unii Europejskiej czy OECD trwają obecnie prace nad tak zwanym podatkiem cyfrowym. Pozornie propozycja nowej daniny wpisuje się w globalny trend przykręcania śruby globalnym gigantom, takim jak Facebook, Google czy Apple. W rzeczywistości ta bezprecedensowa sytuacja oznacza dublowanie rozwiązań, ponieważ polskie firmy mogą zostać obciążone rozwiązaniami przyjętymi na szczeblu międzynarodowym oraz krajowym…

Cały artykuł dostępny na łamach Interia Biznes. 

IAB Polska wydało również szczegółowe stanowisko w tej sprawie, którego treść dostępna jest TUTAJ.
Wraz z IAA i SKM SAR wzięliśmy także udział w konsultacjach z Wicepremierem Jarosławem Gowinem na temat projektu. Więcej TUTAJ.

Czytaj także

Patronat IAB: 18. CYBERSEC CEE EXPO & FORUM już w czerwcu

Patronat IAB: 18. CYBERSEC CEE EXPO & FORUM już w czerwcu

CYBERSEC CEE EXPO & FORUM to kluczowe i jedyne w swoim rodzaju wydarzenie dotyczące cyberbezpieczeństwa w Europie. Od 2015 roku CYBERSEC zapewnia przestrzeń do wymiany poglądów, dyskusji i prezentacji dotyczących największych wyzwań stojących nie tylko przed społeczeństwem, ale i światem wirtualnym. IAB Polska po raz kolejny objął patronat honorowy nad wydarzeniem.

Raport Neuroinsight Lab ujawnia: Sztuczna inteligencja na granicy ludzkiej percepcji

Raport Neuroinsight Lab ujawnia: Sztuczna inteligencja na granicy ludzkiej percepcji

Jak mózg człowieka odnajduje się w erze AI? W nowym raporcie „Człowiek vs. AI: Czy AI przekroczyło granice ludzkiej percepcji?” Neuroinsight Lab (by SeeWidely) zgłębia złożoną interakcję między ludzkim poznaniem a sztuczną inteligencją, wykorzystując do tego zaawansowaną neuroTechnologię, w tym EEG i eye-tracking. IAB Polska objął patronat nad tą publikacją.