Kodeks Programmatic
Dołącz do naszej inicjatywy – Dobrych Praktyk Reklamy
Czym jest Kodeks i co zawiera ?
Kodeks określa osobne standardy i praktyki dla wszystkich uczestników łańcucha programmatic, którzy zobowiązują się do przestrzegania określonych kryteriów i zasad obowiązujących w obszarze, za który odpowiadają.
Wszystko po to, aby zapewnić jakość, bezpieczeństwo oraz przejrzystość w wykorzystaniu programmatic w kampaniach wszystkim zaangażowanym w proces podmiotom działającym na polskim rynku. Polska wersja Kodeksu powstała na licencji niemieckiej organizacji branżowej BVDW, stanowiącej część globalnej sieci IAB. Code of Conduct Programmatic Advertising od 2016 roku funkcjonuje w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Lokalna wersja dokumentu, opracowana przez przedstawicieli Grupy Roboczej Programmatic IAB Polska, w pełni pokrywa się ze swoim pierwowzorem.
![](https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2020/02/ilustracja_programmatic.jpg)
Kto może zostać sygnatariuszem Kodeksu ?
Sygnatariuszami Kodeksu mogą zostać wszyscy uczestnicy rynku, którzy chcą brać udział w podnoszeniu jakości i standardów modelu programatycznego w Polsce:
- reklamodawcy
- agencje
- platformy DSP oraz SSP
- sieci reklamowe
- wydawcy
- platformy DMP
- dostawcy danych
- dostawcy narzędzi do weryfikacji
Zapraszamy zarówno firmy członkowskie IAB Polska, jak i pozostałych niezrzeszonych uczestników rynku.
Zostań sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk
Reklamy Programmatic
![programatic_1m](https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2020/05/programatic1.png)
zapoznaj się z treścią kodeksu
![programatic_2m](https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2020/04/programatic2.png)
zapoznaj się
z warunkami przystąpienia
![programatic_3m](https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2020/04/programatic3.png)
wyślij wniosek na:
kdprp@iab.org.pl
![programatic_4m](https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2020/04/programatic4.png)
wnieś opłatę
![programatic_5m](https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2020/04/programatic5.png)
poczekaj na potwierdzenie, znak kodeksu oraz zgodę na posługiwanie się nim
KOORDYNACJA PROGRAMU
Anna Garwolińska
E-mail: a.garwolinska@iab.org.pl
M: +48 515 298 577
PROCEDURA PRZYSTĄPIENIA
Maria Wiktoria Piątek
Email: m.piatek@iab.org.pl
M: +48 512 679 649
Dlaczego warto dołączyć ?
- Współtworzysz bezpieczny, przejrzysty ekosystem programmatic w Polsce
- Udowadniasz, że jesteś pewnym partnerem w biznesie, korzystającym z najbardziej efektywnych i aktualnych rozwiązań
- Pomagasz usuwać z rynku podmioty stosujące złe praktyki
- Oszczędzasz budżety – poprzez uporządkowany system i promocję sprawdzonych rozwiązań
- Dołączasz do grona najważniejszych firm przestrzegających najwyższych standardów
- Otrzymujesz prawo do posługiwania się logotypem Kodeksu i trafiasz do grona sygnatariuszy na stronie IAB Polska