Raport strategiczny INTERNET 2015-2016

09/02/2016

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska prezentuje 13. edycję raportu strategicznego badającego rynek reklamy online.

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska prezentuje 13. edycję raportu strategicznego badającego rynek reklamy online. Jest on najważniejszym podsumowaniem funkcjonowania rynku internetowego w Polsce, który dedykujemy przedstawicielom branży internetowej oraz ich klientom. 

W 2015 roku rynek online, po nieznacznym wyhamowaniu dynamiki, powrócił do dwucyfrowego tempa rozwojowego, notując historycznie trzeci pod względem wielkości indeks wzrostu i przekraczając rekordową wartość 3 mld zł. Jeśli ten trend się utrzyma, komunikacja cyfrowa w 2016 roku ma szansę zarobić od 3,5 do 3,75 mld zł. Ów dynamiczny wzrost jest odbiciem m.in. tego, w jaki sposób użytkownicy korzystają z urządzeń podłączonych do internetu. Szczególnie widoczne jest to w przypadku dwóch segmentów w obszarze cyfrowym – mobile i wideo. Z roku na rok rosną one w siłę i nic nie wskazuje, aby ta tendencja miała ulec zmianie.

Tradycyjnie, poszczególne rozdziały Raportu Strategicznego zostały przygotowane przez przedstawicieli Grup Roboczych IAB Polska oraz wzbogacone wypowiedziami ekspertów.

W raporcie znajdują się odpowiedzi na najbardziej bieżące pytanie dotyczące rynku online, m.in.:

  • Jakie wyzwania stoją przed polskim rynkiem online?
  • Jak zmieniają się oczekiwania użytkowników tak w przypadku dostępnych treści, jak i robienia zakupów w sieci?
  • W jaki sposób marki wykorzystują dane o użytkownikach do tworzenia strategii marketingowej, rozwoju produktu i budowania pozytywnych doświadczeń klientów?

Raport, będący podsumowaniem działań branży internetowej w 2015 roku, a także określeniem prognoz na rok bieżący, jest dostępny wraz z czerwcowym wydaniem magazynu „Harvard Business Review Polska”. Premierowo otrzymali go także uczestnicy Forum IAB 2016.

Zapraszamy do lektury raportu INTERNET 2015/2016.

Jeżeli chcesz otrzymywać publikacje IAB Polska jako pierwszy zapisz się do naszej bazy mailingowej

Informacja o przetwarzaniu danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Puławska 39/77. Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu wysyłania Ci informacji o nowościach, aktualnych promocjach i ofertach branżowych za pomocą poczty elektronicznej. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia, lub ograniczenia ich przetwarzania, prawo przenoszenia danych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.

Marketing w wyszukiwarkach dla NGO

Marketing w wyszukiwarkach dla NGO

O co zadbać, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania? Gdzie szukać pomysłów i jak pisać treści, aby Google chciało je wyświetlać?