Raport IAB Polska: Content Marketing

02/21/2017

Z narzędzi content marketingu korzysta ponad 80% polskich firm, jednocześnie 1/3 z nich deklaruje, że nie ma strategii prowadzenia takich działań.

Z narzędzi content marketingu korzysta ponad 80% polskich firm, jednocześnie 1/3 z nich deklaruje, że nie ma strategii prowadzenia takich działań. Tylko 8% zleca tworzenie treści na zewnątrz, a najpopularniejszym kanałami ich dystrybucji pozostają social media, firmowa strona i e-mailing. To wnioski płynące z badania przeprowadzonego przez Grupę Roboczą Content Marketing i Reklama Natywna działającą przy IAB Polska.

Badanie zostało przeprowadzone na grupie marketerów, pracowników agencji i sieci reklamowych oraz agencji PR w okresie kwiecień-sierpień 2016. Zagadnienia poruszone w badaniu dotyczyły zarówno strategii, używanych narzędzi, procesu organizacji w firmie, jak i planowanych wydatków na działania content marketingowe. O ile branża zdaje sobie sprawę z atrakcyjności i potencjału drzemiącego w tej formie komunikacji, o tyle wyniki badania pokazują szczegółowo, na jakim etapie jest rynek polski.

Celem badania było sprawdzenie świadomości polskich marketerów oraz zbadanie potencjału, jaki niesie ze sobą ten typ komunikacji marketingowej. Na rynku istnieje wiele definicji content marketingu, tak więc postanowiliśmy sprawdzić, w jaki sposób jest realizowany przez polskich marketerów.

– mówi Beata Żebrowska, szef Grupy Roboczej Content Marketing i Reklama Natywna IAB Polska.

Z badania wynika, że narzędzia content marketingu wykorzystywane przez polskie firmy służą przede wszystkim do budowania wizerunku i świadomości marki. Z różnych jego narzędzi korzysta już przeszło 80% badanych. Jednak aż 1/3 z nich deklaruje, że nie ma strategii prowadzenia takich działań.

Tworzenie lub publikacja treści są zlecane firmom zewnętrznym w niewielkim stopniu (8%). Być może dlatego na rynku stosunkowo niewiele pojawia się innowacyjnych projektów content marketingowych, a najczęściej wybieranymi kanałami dystrybucji treści pozostają sprawdzone i „bezpieczne” social media (86%), firmowa strona (66%) czy e-mailing (65%). Za najskuteczniejsze narzędzia content marketingu zostały uznane natomiast artykuły eksperckie i informacyjne publikowane na serwisach zewnętrznych.

Wyniki badania stanowią pomyślną prognozę dla rozwoju content marketingu– ponad 40% ankietowanych zadeklarowało wzrost wydatków na ten cel.

Jeżeli chcesz otrzymywać publikacje IAB Polska jako pierwszy zapisz się do naszej bazy mailingowej

Informacja o przetwarzaniu danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Puławska 39/77. Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu wysyłania Ci informacji o nowościach, aktualnych promocjach i ofertach branżowych za pomocą poczty elektronicznej. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia, lub ograniczenia ich przetwarzania, prawo przenoszenia danych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.

Czytaj także

Marketing w wyszukiwarkach dla NGO

Marketing w wyszukiwarkach dla NGO

O co zadbać, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania? Gdzie szukać pomysłów i jak pisać treści, aby Google chciało je wyświetlać?