Raport IAB Polska i Mindshare: Mobilny Audyt Reklamodawców – finanse i handel

11/15/2016

Już ponad 50% europejskich marek branży retail dysponuje własną aplikacją mobilną, a w finansach wskaźnik ten wynosi blisko 75%. W 2015 roku zaledwie co piąty brand handlowy w Europie oferował e-zakupy na swoich portalach, a dziś zakupy przez internet możemy zrobić u ok. 66% z nich, także na urządzeniach mobilnych. Polscy reklamodawcy branży retail wyróżniają się na tle średniej europejskiej […]

Już ponad 50% europejskich marek branży retail dysponuje własną aplikacją mobilną, a w finansach wskaźnik ten wynosi blisko 75%. W 2015 roku zaledwie co piąty brand handlowy w Europie oferował e-zakupy na swoich portalach, a dziś zakupy przez internet możemy zrobić u ok. 66% z nich, także na urządzeniach mobilnych.

Polscy reklamodawcy branży retail wyróżniają się na tle średniej europejskiej w dwóch kategoriach. Zdecydowana większość z nich (aż 92%) posiada zoptymalizowane strony mobilne, a prawie 75% oferuje możliwość dokonania zakupów online. Poniżej średniej dla Europy (50%) plasuje się natomiast udostępnianie na swoich mobilnych stronach lokalizatora GPS – taką funkcjonalność zapewnia jedynie nieco więcej niż 33% polskich podmiotów posiadających sklepy stacjonarne.

Ponad połowa reklamodawców handlowych w Polsce posiada aplikacje mobilne na telefony i tablety, zarówno dla systemu operacyjnego iOS, jak i Android. W przypadku aplikacji na telefon w obu systemach wynik dorównuje średniej europejskiej, lepiej natomiast polskie podmioty wypadły pod kątem dostępności aplikacji na tablet.

Polska branża finansowa natomiast na tle Europy wyróżnia się dostępnością aplikacji mobilnej dla bankowości skierowanej do biznesu – oferuje ją ponad połowa reklamodawców, podczas gdy średnia dla Europy to ok. 33%. Pod względem dostępności aplikacji dla klientów indywidualnych nie odbiegamy od europejskich standardów (60% polskich reklamodawców z badanej kategorii). Polscy reklamodawcy finansowi dystansują europejskie podmioty pod kątem optymalizacji stron mobilnych (92% z nich) i ich responsywności (84%). Niestety, nie mogą oni pochwalić się dostępnością lokalizatora GPS na swoich stronach – udostępnia go nieco ponad 33%, podczas gdy średnia europejska wyniosła 51%.

Czy reklamodawcy obu sektorów są gotowi na mobilność konsumentów i co jeszcze zmieniło się w branży retail na przestrzeni ostatniego roku? Odpowiedzi na te pytania dostarcza najnowsza analiza IAB Europe, zrealizowana lokalnie przez dom mediowy Mindshare we współpracy z IAB Polska.

O raporcie „Advertiser Mobile Audit Report”

W audycie IAB zrealizowanym lokalnie we współpracy z Mindshare przeanalizowane zostały strony internetowe oraz aplikacje mobilne największych reklamodawców z sektora handlu i finansów
– łącznie 525 witryn na 7 rynkach (Niemcy, Irlandia, Holandia, Polska, Serbia, Hiszpania i Turcja). Ocenie poddano szereg funkcjonalności, takich jak: posiadanie lokalizatora GPS, dostępność zakupów online, funkcjonalność kalkulatora finansowego. Sprawdzano także responsywność stron, ich mobilną optymalizację oraz prędkość. Zbadano również dostępność aplikacji w systemie operacyjnym iOS oraz Android, zarówno na smartfon, jak i tablet. Dane w raporcie obrazują stan na lipiec/sierpień 2016.

Jeżeli chcesz otrzymywać publikacje IAB Polska jako pierwszy zapisz się do naszej bazy mailingowej

Informacja o przetwarzaniu danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Puławska 39/77. Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu wysyłania Ci informacji o nowościach, aktualnych promocjach i ofertach branżowych za pomocą poczty elektronicznej. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia, lub ograniczenia ich przetwarzania, prawo przenoszenia danych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.

TAGI :

Czytaj także

Marketing w wyszukiwarkach dla NGO

Marketing w wyszukiwarkach dla NGO

O co zadbać, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania? Gdzie szukać pomysłów i jak pisać treści, aby Google chciało je wyświetlać?