Biznes w sieci – cyfrowe narzędzia przedsiębiorczości

10/04/2016

IAB Polska prezentuje raport „Biznes w sieci – cyfrowe narzędzia przedsiębiorczości”, przygotowany we współpracy z Ministerstwem Rozwoju, PwC oraz zrzeszonymi podmiotami.

Raport „Biznes w sieci” jest efektem współpracy różnych podmiotów kształtujących polską gospodarkę – Ministerstwo Rozwoju, IAB Polska. firmy doradczej PwC oraz przedstawicieli biznesu zrzeszonych w IAB.

Wyniki badania wskazują jednoznacznie, że polskie firmy w coraz większym stopniu korzystają z internetu w swoim codziennym funkcjonowaniu – zarówno w obszarze komunikacji z klientami, realizacji działań marketingowych i handlowych, a także w obszarze księgowości. Wciąż jednak istnieje ogromny potencjał, w znacznym stopniu niewykorzystywany przez przedsiębiorców, w szczególności w sektorze MŚP. Ponadto, biznes nadal napotyka wiele barier, a zmieniający się szybko rynek stawia kolejne wyzwania.

Najpopularniejsze narzędzia komunikacji marketingowej wśród polskich przedsiębiorców to reklama graficzna (65% firm planuje działania w tym kanale), email (55%), SEM i SEO (36%) oraz ogłoszenia (29%).

Pod względem kanałów sprzedaży w sieci, zauważalny jest wyraźny wzrost odsetka przedsiębiorców, którzy zdecydowali się na uruchomienie własnego sklepu online. W 2014 roku własny sklep online posiadało 34% przedsiębiorców, natomiast w roku 2016 jest ich już 53%. Zmniejszył się natomiast odsetek przedsiębiorców korzystających z zewnętrznych platform handlowych. W 2014 roku było ich 47%, podczas gdy w 2016 roku z kanału tego korzysta 42%.

Do komunikacji z klientami najchętniej wykorzystywana jest poczta elektroniczna. Aż 91% przedsiębiorców wykorzystuje email. Następne w kolejności są: telefon (82%), strona internetowa (80%), media społecznościowe (46%) oraz strona mobilna i aplikacja mobilna (odpowiednio 32% i 11%).

Poszczególne podmioty będące uczestnikami i beneficjentami rynku cyfrowego posiadają̨ różne pespektywy. Zostały one wyrażone na łamach raportu „Biznes w sieci – cyfrowe narzędzia przedsiębiorczości” w głosach ekspertów reprezentujących róże sektory polskiego rynku internetowego. Jedni autorzy pozytywnie oceniają prezentowane wyniki, inni – często odnosząc się do tych samych zjawisk – mają odmienne opinie. Całość raportu, choć z pewnością nie oddaje wszystkich punktów widzenia na gospodarkę cyfrową, jest wielowymiarowym opracowaniem dotyczącym roli i skali wykorzystania internetu w prowadzeniu biznesu.

Premiera Raportu odbyła się 04.10.2016 podczas #19 Expert Panelu.

Zapraszamy do pobrania i lektury raportu!

 

Jeżeli chcesz otrzymywać publikacje IAB Polska jako pierwszy zapisz się do naszej bazy mailingowej

Informacja o przetwarzaniu danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Puławska 39/77. Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu wysyłania Ci informacji o nowościach, aktualnych promocjach i ofertach branżowych za pomocą poczty elektronicznej. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia, lub ograniczenia ich przetwarzania, prawo przenoszenia danych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.

Marketing w wyszukiwarkach dla NGO

Marketing w wyszukiwarkach dla NGO

O co zadbać, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania? Gdzie szukać pomysłów i jak pisać treści, aby Google chciało je wyświetlać?