Raport z XIV edycji Badania Poczty SARE

09.01.2018

Z XIV edycji Badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce przeprowadzonego przez SARE wynika, że 90% ankietowanych subskrybuje newslettery. Jakie są powody subskrypcji? Króluje content, szybki dostęp do informacji oraz korzyści – rabaty, udział w konkursach.

Email is the King

Prawie 80% traktuje newsletter jako formę pozyskiwania interesujących treści z serwisu. Być może wynika to z tego, że część użytkowników orientuje się, że hegemon Facebook bardzo obcina zasięgi i trudno czerpać informacje z fanpage’y ulubionych marek. Bo nawet jeśli je polubimy, to nie ma już żadnej gwarancji, że będą do nas docierać. W tej sytuacji rzeczywiście newsletter daje gwarancję, że jeśli treści nas interesują, to… do nas dotrą – komentuje Piotr Bucki, bloger, dziennikarz i coach.

E-mail ze swoim 40-letnim doświadczeniem przeszedł wiele lepszych i gorszych momentów. Jeszcze kilka lat temu, nie miało znaczenia, jaka treść była wysyłana do odbiorców. Dziś wiemy, że bez strategii email marketingu, personalizacji, targetowania oraz testowania kampanii ich powodzenie jest niemożliwe. Potwierdziły to wyniki Badania.

Spam wciąż na porządku dziennym

W dalszym ciągu wśród wiadomości przychodzących na skrzynki mailowe wiele jest takich, których nie chcemy otrzymywać. Właśnie tak jest definiowany spam przez aż 72% ankietowanych.

Widać, że co raz więcej osób rozumie pojęcie spamu we właściwy sposób, tzn. nie każda reklama jest już traktowana jako spam, bo nie każda nią jest. Ta, którą chcemy otrzymywać, która jest dla nas w pewnym sensie informacją użyteczną, którą „zamawiamy” i na otrzymywanie której się zgadzamy, nie jest spamem – komentuje Przemysław Marcol, Prezes Fundacji FORCE. 

Mobile przede wszystkim

Żyjemy w czasach, w których ciągle jesteśmy online – dzięki smartfonom i stałemu dostępowi do internetu. Dlatego też, coraz częściej sprawdzamy pocztę elektroniczną przez aplikację mobilną. 30% ankietowanych zadeklarowało, że to właśnie smartfon jest narzędziem do przeglądania maili. Jaka aplikacja wygrywa? Te informacje znajdziesz w raporcie, którego partnerem honorowym jest IAB Polska.

Link do pobrania: https://sare.pl/raport/