Poradnik Wideomarketingu: REKLAMA WIDEO W LICZBACH

01/09/2019
Poradnik Wideomarketingu to publikacja opracowana przez Grupę Roboczą Audio Video, działająca w strukturach IAB Polska

Autor: Dominik Dębski

Pasjonat Digital, manager z piętnastoletnim doświadczeniem w obszarze marketingu i reklamy. Ekspert IAB. Z zamiłowaniem do strategii marketingowej, performance, e-commerce i wideo. Specjalista w digitalizacji i zarządzaniu produktem.


 

Wideo przetwarzane jest 60 000 razy szybciej niż tekst, 90% informacji wysyłanych do mózgu jest informacją wizualną (1).

Dzięki skupieniu kilku zmysłów jednocześnie ten typ treści jest w stanie przekazać w jednym komunikacie reklamowym dużą liczbę informacji. Tym większą, im więcej czasu poświęci się na jej oglądanie. Przekłada się to wprost na wskaźniki (2) zwiększania świadomości marki, wpływa także na kreowanie potrzeby produktu u konsumenta i rozważanie jego zakupu.

Procesy, zachodzące w mózgu człowieka podczas kontaktu z wideo, są szybsze niż w przypadku innych formatów reklamowych. Wideo wzbudza reakcję emocjonalną już po kilku sekundach (3), dzięki czemu nawet krótki czas kontaktu z tym formatem ma wpływ na budowanie świadomości marki.

●●●

Istotnym z punktu widzenia marki aspektem jest zasięg, jaki można dobudować dzięki uzupełnieniu standardowych działań ATL o kampanie wideo online.

W czasach, w których naturalnym odruchem jest dzielenie się informacją za pośrednictwem narzędzi interaktywnych, marketerzy często wybierają wideo online do komunikacji z konsumentem, którego uwaga jest coraz bardziej rozproszona. Zarówno szybkość przekazu, jak również ładunek emocjonalny, mają duży wpływ na udostępnianie treści wideo w sieci. Badanie wykonane przez blog SEOmoz.org jest tego doskonałym przykładem. W projekcie tym obserwowano wpływ reakcji konsumentów w zależności od rodzaju przekazu jaki został do nich skierowany. Na stronach z wideo zanotowano zdecydowany wzrost czasu na sesję użytkownika, w porównaniu do treści, które tego wideo były pozbawione. Badanie pokazało również większą chęć do podzielenia się treściami, które posiadały format wideo w porównaniu do treści, które go nie miały.

Poniższy przykład obrazuje zmianę pokoleniową jaka zaczyna dotykać telewizję wśród młodszych grup docelowych. Coraz więcej konsumentów poświęca coraz mniej czasu na telewizję, wybierając internet, w tym wideo online.

Includes Nielsen data for 2,984 TV campaigns in 2015. Analysis identified campaigns that would have benefited from combining YouTube and TV while holding cost constant and optimizing for reach.

(1) Prezentacja: „The power of visuals” ethos3.com.
(2) Źródło: https://agency.googleblog.com/2015/08/understanding-how-viewability-relates.html.
(3) Źródło: https://www.distilled.net/training/video-marketing-guide/.


 

Artykuł pochodzi z Poradnika Wideomarketingu

POBIERZ PORADNIK

Czytaj także

Przewodnik po sztucznej inteligencji 2024. Nowa publikacja IAB Polska

Przewodnik po sztucznej inteligencji 2024. Nowa publikacja IAB Polska

Zapraszamy do pobrania Przewodnika po sztucznej inteligencji 2024 przygotowanego przez ekspertów z Grupy Roboczej AI IAB Polska. Publikacja zawiera praktyczne porady dotyczące wdrożenia AI w firmie pod kątem  działań marketingowych. Publikacja dostępna jest w dwóch wersjach – jako interaktywny dokument online oraz klasyczny pdf.

Patronat IAB: 18. CYBERSEC CEE EXPO & FORUM już w czerwcu

Patronat IAB: 18. CYBERSEC CEE EXPO & FORUM już w czerwcu

CYBERSEC CEE EXPO & FORUM to kluczowe i jedyne w swoim rodzaju wydarzenie dotyczące cyberbezpieczeństwa w Europie. Od 2015 roku CYBERSEC zapewnia przestrzeń do wymiany poglądów, dyskusji i prezentacji dotyczących największych wyzwań stojących nie tylko przed społeczeństwem, ale i światem wirtualnym. IAB Polska po raz kolejny objął patronat honorowy nad wydarzeniem.

Raport Neuroinsight Lab ujawnia: Sztuczna inteligencja na granicy ludzkiej percepcji

Raport Neuroinsight Lab ujawnia: Sztuczna inteligencja na granicy ludzkiej percepcji

Jak mózg człowieka odnajduje się w erze AI? W nowym raporcie „Człowiek vs. AI: Czy AI przekroczyło granice ludzkiej percepcji?” Neuroinsight Lab (by SeeWidely) zgłębia złożoną interakcję między ludzkim poznaniem a sztuczną inteligencją, wykorzystując do tego zaawansowaną neuroTechnologię, w tym EEG i eye-tracking. IAB Polska objął patronat nad tą publikacją.