Patronat IAB: Raport „Sklepy Przyszłości”

07.06.2018

W ramach projektu badawczego „Sklepy Przyszłości” firmy AdRetail i BLIK zapytały ponad 1627 internautów o to, jak ich zdaniem będą wyglądać zakupy w niedalekiej przyszłości. Z jakich rozwiązań zakupowych korzystają konsumenci? Jakie technologiczne nowinki wspierające zakupy chętnie by przetestowali? Zapraszamy do zapoznania się z raportem „Sklepy Przyszłości”, któremu IAB Polska ma przyjemność patronować.

sklepy_tekst

Prawie codziennie dowiadujemy się o nowych rozwiązaniach zakupowych. Amazon, eobuwie.pl i Iperfumy.pl wchodzą do gry o rynek zakupów stacjonarnych. Płatności i zakupy mobilne, powiadomienia na smart zegarki, dynamiczne elektroniczne metki, drony dostarczające produkty w ciągu 30 minut od zamówienia czy boty wspierające zakupy mogą stać się za chwilę naszą codziennością. Aby się jednak tak stało, najpierw muszą zyskać przychylność konsumentów. Ich ocenie zostało poddanych ponad 20 nowoczesnych rozwiązań zakupowych.

Przeanalizowane zostały także obecne modele zakupowe w kategoriach takich jak: produkty spożywcze, odzież, obuwie, elektronika, uroda i rozrywka/edukacja. Internauci wypowiedzieli się też, w jaki sposób wyobrażają sobie stacjonarne i internetowe sklepy przyszłości. Okazuje się, że sklepy stacjonarne jako dominujący kanał zakupowy wybrał tylko co 3. badany, a co 4. postawił na sklepy internetowe i media społecznościowe. Polscy konsumenci oczekują też od sklepów stacjonarnych innowacji i zmiany podejścia do obsługi klientów, dostrzegając m.in. atuty tzw. retailtainment’u, czyli rozrywki podczas zakupów oraz showroom’ów, czyli sklepów umożliwiających przymierzenie i przetestowanie produktów z opcją zakupu mobilnego na miejscu i ekspresowej dostawy.

W raporcie, oprócz opisu wyników badania internautów, znajdą też Państwo wypowiedzi wielu ekspertów oraz przedstawicieli największych sieci handlowych.

Mamy nadzieję, że raport okaże się pomocny i inspirujący biznesowo. Zachęcamy do pobrania!

POBIERZ RAPORT

RAPORT miał swoją premierę podczas FORUM IAB 2018.