Oświadczenie IAB Europe dotyczące DigiTrust ID i Mozilla

12/12/2019
26 listopada Mozilla (operator przeglądarki Firefox) ogłosiła, że zamierza blokować identyfikator IAB DigiTrust, czyli anonimowy identyfikator oparty na plikach cookie wykorzystywany przez firmy z branży mediów i reklamy.

26 listopada Mozilla (operator przeglądarki Firefox) ogłosiła, że zamierza blokować identyfikator IAB DigiTrust, czyli anonimowy identyfikator oparty na plikach cookie wykorzystywany przez firmy z branży mediów i reklamy.

Ograniczanie firmom możliwości reklamowania się w internecie ma poważne konsekwencje. Reklama to dla wielu podmiotów jedyny sposób, aby dotrzeć do nowych odbiorców, zaistnieć z nowymi produktami i usługami. Bez reklamy nie będzie innowacji, nie będzie rozwoju gospodarczego.

Mimo decyzji Mozilla, IAB Tech Lab deklaruje, że będzie kontynuować prace nad ulepszeniem mechanizmu zaufania i prywatności DigiTrust ID, dzięki umożliwieniu konsumentom dokonywania ustawień prywatności, a także wzmocnieniu systemowej odpowiedzialności całej branży za ten system. Digi Trust ID jako wspólny zasób całej branży jest użytecznym mechanizmem i kreuje wartość dodaną.

IAB Europe wspiera działania IAB Tech Lab oraz zaznacza, że to właśnie dzięki standardom branżowym użytkownicy uzyskują przejrzystość i kontrolę nad swoimi danymi, a dzięki temu ich stosunek do usług cyfrowych, z których korzystają może być oparty na zaufaniu. Przykładem takiego mechanizmu jest Transparency & Consent Framework (TCF), który umożliwia konsumentom wybór podmiotów, którym ufają i są gotowi powierzyć swoje dane, a ten wybór jest respektowany przez cały ekosystem firm.

Bez przychodów generowanych przez reklamę opartą na danych, wydawcy najprawdopodobniej musieliby ograniczyć dostęp do usług i treści do osób, które wykupią płatny dostęp. W ten sposób stworzymy internet o podwójnej jakości, gdzie najbardziej wartościowe informacje i rozrywka będą kosztować. To ograniczy dostęp do usług mniej zasobnym konsumentom i wpłynie na model biznesowy firm z branży mediów. Chcemy, by konsumenci mogli samodzielnie decydować w jaki sposób chcą korzystać z usług internetowych – płacić za nie, czy otrzymywać je za darmo w zamian za reklamę. Pamiętajmy, że 80% obywateli UE stwierdziło, że wolą bezpłatne treści z reklamami od treści płatnych. Przeglądarki nie powinny ingerować w możliwość dokonywania swobodnego wyboru.

Nowe rozwiązania IAB DigiTrust zostały szczegółowo omówione 5 grudnia podczas webinaru IAB Europe “Universal ID – As the cookie crumbles, is this the solution?“.

Czytaj także

Przewodnik po sztucznej inteligencji 2024. Nowa publikacja IAB Polska

Przewodnik po sztucznej inteligencji 2024. Nowa publikacja IAB Polska

Zapraszamy do pobrania Przewodnika po sztucznej inteligencji 2024 przygotowanego przez ekspertów z Grupy Roboczej AI IAB Polska. Publikacja zawiera praktyczne porady dotyczące wdrożenia AI w firmie pod kątem  działań marketingowych. Publikacja dostępna jest w dwóch wersjach – jako interaktywny dokument online oraz klasyczny pdf.

Patronat IAB: 18. CYBERSEC CEE EXPO & FORUM już w czerwcu

Patronat IAB: 18. CYBERSEC CEE EXPO & FORUM już w czerwcu

CYBERSEC CEE EXPO & FORUM to kluczowe i jedyne w swoim rodzaju wydarzenie dotyczące cyberbezpieczeństwa w Europie. Od 2015 roku CYBERSEC zapewnia przestrzeń do wymiany poglądów, dyskusji i prezentacji dotyczących największych wyzwań stojących nie tylko przed społeczeństwem, ale i światem wirtualnym. IAB Polska po raz kolejny objął patronat honorowy nad wydarzeniem.