Grecy i Cypryjczycy z certyfikatami DIMAQ

08.02.2018

Kolejni europejscy eksperci komunikacji marketingowej odbierają certyfikaty DIMAQ w ramach wdrażania programu standaryzacji kompetencji digital marketingu opracowanego dwa lata temu przez IAB Polska. Grecy i Cypryjczycy otrzymali certyfikaty 3 lutego br., marketingowcy z Serbii, Bośni i Hercegowiny oraz Czarnogóry podeszli do egzaminu 10 lutego br.mnowe kraje news2

Stworzony przez IAB Polska i wprowadzony w 2015 roku program standaryzacji wiedzy i umiejętności specjalistów branży marketingu online przekonał już do siebie profesjonalistów marketingu w Słowenii, Grecji, Serbii, Bośni i Hercegowinie, Czarnogórze i na Cyprze. Pierwsze certyfikaty DIMAQ zostały odebrane jeszcze w ub. roku w Słowenii. Kilka dni temu zrobili to Grecy, 10 lutego – specjaliści marketingu internetowego w Serbii, Bośni i Hercegowinie oraz Czarnogórze.

Egzaminy poprzedziły miesiące żmudnej pracy związanej z wdrożeniem certyfikacji –  lokalizowaniem programu merytorycznego, tworzeniem procedur, przygotowaniem platformy egzaminacyjnej, szkoleniem trenerów.

Tworząc jednolity standard kompetencji marketingu cyfrowego myśleliśmy o wdrożeniu go tylko na polskim rynku. Docenianie certyfikacji DIMAQ w innych krajach napawa nas z pewnością dumą, ale co ważniejsze – może stać się istotną wartością dla firm międzynarodowych. Marketerzy i agencje, pracodawcy i profesjonaliści branży marketingu online w różnych krajach zyskują nową platformę porozumienia

– mówi Robert Wielgo, CMO, członek zarządu IAB Polska.

Program certyfikacji jest odpowiedzią na rosnącą konkurencyjność rynku usług digitalowych oraz oczekiwania marketerów i pracodawców. Pozwala profesjonalistom sektora potwierdzić kwalifikacje, usprawnia komunikację między marketerami i agencjami, dla firm jest efektywnym narzędziem weryfikacji wiedzy pracowników i istotnym elementem motywacji i rekrutacji. Umożliwia skuteczną ewaluację kwalifikacji, podnosi jakość usług i buduje zaufanie firm.

IAB Grecja wprowadza certyfikację DIMAQ, realizując misję związaną z inwestowaniem i promowaniem edukacji. Dzięki możliwości wykorzystania doświadczeń naszych kolegów z Polski biznes cyfrowy w Grecji ma już teraz swoją własną certyfikację, która może służyć wydawcom, agencjom, reklamodawcom, marketerom  całego ekosystemu reklamy online

– komentuje wprowadzenie programu Neophytos Economou, General Manager IAB Grecja.

Obecnie trwają przygotowania do wdrożenia programu na Słowacji i w Chorwacji, rozmowy w sprawie wprowadzenia go prowadzone są z oddziałami IAB także w innych krajach.

———————————————————

Standaryzacja kompetencji

DIMAQ został opracowany przez ekspertów IAB Polska, a następnie wdrożony pod koniec 2015 roku. Cechą wyróżniającą DIMAQ jest uwzględnienie zarówno tematów globalnych, jak i  charakterystycznych tylko dla regionalnego sektora e-marketingu (np. kwestie prawne). Egzamin weryfikuje wiedzę z zakresu marketingu cyfrowego na poziomie ogólnym. Obejmuje zagadnienia z 12 obszarów, to m.in. strategia i planowanie, display advertising, social media i content marketing, mobile marketing, prawo w internecie, e-commerce, programmatic, analityka. Jest przeprowadzany zawsze w tych samych warunkach – odbywa się w siedzibie IAB danego kraju za pośrednictwem platformy online. W przypadku niepowodzenia, do egzaminu można przystąpić ponownie po 3 miesiącach. Certyfikat jest zgodny z założeniami Europejskiej Ramy Kwalifikacji.

Recertyfikacja

Ważność otrzymanego certyfikatu jest ograniczona czasowo ze względu na dynamicznie rozwijającą się branżę marketingu cyfrowego. Po dwóch latach należy ponownie przystąpić do egzaminu bądź przedłużyć ważność certyfikatu poprzez uczestnictwo w programie recertyfikacji, polegającym na zdobywaniu punktów za uczestnictwo w wydarzeniach branżowych (konferencje, warsztaty) akredytowanych przez IAB, udział w grupach roboczych IAB, kształcenie na studiach wyższych lub podyplomowych.

www.dimaq.pl