Dokąd zmierza europejska branża cyfrowa? Relacja z Interact 2019

05.06.2019

   

Trzynasta edycja Interact – corocznego spotkania europejskiej branży reklamy cyfrowej – dobiegła końca. W tym roku wydarzenie organizowane wspólnie przez IAB Europe i IAB Polska po raz pierwszy odbyło się w WarszawieInteract_2019_09. 4-5 czerwca rozmawialiśmy o wyzwaniach i przyszłości branży pod hasłem przewodnim: Growing change. Changing growth.

ZOBACZ ZDJĘCIA Z WYDARZENIA >

W Interact  2019 udział wzięło blisko 700 reprezentantów najważniejszych firm, agencji, świata mediów i nauki. Przez 2 intensywne dni dyskutowali tym, co dla współczesnego biznesu oznaczają zmiana i wzrost – dwie immanentne dla ery cyfrowej cechy.

Co roku Interact gromadzi najważniejszych przedstawicieli europejskiego biznesu, którzy dyskutują o trendach, nowych technologiach i najlepszych rynkowych praktykach. Warszawa jako jedno  z najszybciej rozwijających się centrów cyfrowego świata stanowiła idealne miejsce i forum do wymiany branżowych doświadczeń - komentuje Townsend Feehan, CEO, IAB Europe

Wybitni prelegenci 

Ponad 60 wybitnych ekspertów w kilkudziesięciu wystąpieniach oraz panelach dyskusyjnych przedstawiało najważniejsze trendy, nowe możliwości i wyzwania, jakie stoją przed europejską branża reklamy cyfrowej.Interact_2019_17

Wśród prelegentów wyłonionych na drodze call papers znalazła się Taide Guajardo, Brand Director and Brand Master Society w Procter & Gamble Europe, która na przykładzie działań P&G mówiła o tym, jak ciągłe redefiniowanie i  podważanie ich marek,  przyczynia się do wzrostu rynkowego giganta.

Liam Brennan, Global Director of Innovation w MediaCom, z kolei mówił o tym, w jaki sposób firmy mogą i powinny czerpać od start-upów, by wprowadzone innowacje rzeczywiście przetrwały w bardziej korporacyjnym świecie.

Dominic Grainger, CEO, GroupM EMEA, podzielił się natomiast spostrzeżeniami i poglądami na temat przyszłości branży, tego, jak powinien zmienić się model działania agencji oraz jak najlepiej dostosować sięInteract_2019_15 do zmieniających się potrzeb klientów, m.in. w kontekście adresowalnej telewizji.

Podczas Interact 2019 wystąpili także m.in.: Anita Caras, Research Director, Verizon Media, Kristanne Roberts, Global Development Director, Kantar, Dr Jochen Schlosser, Chief Strategy Officer, Adform, James Brown, Managing Director EMEA, Rubicon Project, Sofie Rutgeerts, Senior Digital and Innovation Analyst, SBS Belgium.

Najbardziej aktualne branżowe tematy

Szeroko dyskutowanym tematem był progInteract_2019_22rammatic, który w całej Europie z roku na rok dynamicznie zwiększa swój udział w wydatkach na reklamę display. Jak dokładnie kształtuje się rynek programmatic w Europie oraz jak zapewnić jakość, bezpieczeństwo oraz transparentność tego modelu? O  tym mówili eksperci zarówno podczas paneli dyskusyjnych, jak i swoich wystąpień.

Podczas Interact przyjrzeliśmy się bliżej temu, jaki wpływ na digital marketing wywarły ostatnie zmiany polityczne i regulacyjne. Wiele prezentacji oraz paneli dyskusyjnych poświęconych było  RODO – po pierwszym roku od wprowadzenia rozporządzenia w życie. Eksperci rozmawiali o tym, jak teraz marki mogą kreować wartościowe doświadczenia, jednocześnie stawiając bezpieczeństwo danych użytkowników na pierwszym miejscu. Ważnym punktem konferencja była wnikliwa dyskusja na temat IAB Europe Transparency and Consent Framework 2.0 najnowszej aktualizacji rozwiązania open source, które pozwala firmom i konsumentom uzyskać większą kontrolę i dynamiczny wgląd w strony internetowe, które uzyskują dostęp i przetwarzają dane osobowe konsumentów w Unii Europejskiej.Interact_2019_24

Nie zabrakło także tematu sztucznej inteligencji. Eksperci przekonywali, że branża nie powinna bać się AI, które stanowi kolejne marketingowe narzędzie. Powinniśmy skupić się raczej na mądrym rozwijaniu możliwości, jakie oferuje machine learning, szczególnie w kontekście efektywności działań. .

Podczas wydarzenia premierowo zostały  zaprezentowane także wyniki AdEx Benchamark Study – corocznego badania IAB Europe, które stanowi nieocenione źródło informacji o aktualnej kondycji europejskiego rynku reklamy cyfrowej.

Nagrody dla najlepszych w branży

PAO_8989Ważnym punktem konferencji była uroczysta gala wręczenia nagród IAB Europe MIXX & Research Awards. Grand Prix w MIXX Awards przypadło LDV United za kampanię Dare To Sponsor. Laureatem najwazniejszej nagrody w Research Awards została zaś agencja MeMo² za Outdoor Ad Impact Forecaster.

Interact 2019 odbywał się wspólnie z Forum IAB – flagową konferencją IAB Polska.

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że uczestnicząc w nim posiadacze certyfikatu otrzymują punkty certyfikacyjne.

 

Partnerzy Interact

Sponsorzy Główni: Teads, OneTrust

Sponsorzy Wspierający: Index Exchange, Xaxis, Facebook, Google, Taboola

Partnerzy: Alliance, OPA Europe, Egta, Festival of Media Global, Eaca, BVDW, Digital Marketing Expo & Conference,

Patroni Medialni: Magazyn Online Marketing, Marketer Plus, Marketing przy kawie Harvard, My Company Polska, Puls Biznesu, Wirtualna Polska Media, Gazeta.pl, Interaktywnie.com, IQuads, Smark, Forbes, Newsweek Polska, Social Press, MIT Sloan, Grupa Infosud, Adverticum, Marketing Magazin, Media Impact, Exchange Wire, Media & Marketing Polska,

Więcej informacji na temat 13. edycji Interact znajduje się na stronie https://www.interactcongress.eu/