Casebook SEM: Ideo Force dla 2KC (Colfarm S.A.)

01/23/2019
13 CASE STUDIES SEM to najnowsza publikacja IAB Polska, która jest zbiorem przykładowych realizacji optymalizacji marketingu w wyszukiwarkach.

Ideo Force Sp. z o.o
Dla: 2KC (Colfarm S.A.)
Czas trwania: luty 2017 – luty 2018


 KLIENT

2KC to jeden z najbardziej rozpoznawalnych w całym kraju produktów COLFARM S.A. W lutym 2017 roku nawiązaliśmy współpracę z Zakładami Farmaceutycznymi, w ramach której powierzono nam realizację działań e-marketingowych, związanych ze stroną 2kc.pl.

WYZWANIE

2kc.pl jest poniekąd serwisem e-commerce, jednak w rzeczywistości rola e-sklepu jest dość specyficzna. Charakter produktu sprawia, że istnieje relatywnie mała grupa osób, zamawiających te preparaty „na zapas” przez Internet. Większość kupuje go doraźnie – w stacjonarnych sklepach.

Dlatego celem naszych działań jest wzmacnianie widoczności i budowanie świadomości marki w sieci. Sekcję produktową wykorzystujemy z powodzeniem m.in. w działaniach pozycjonerskich.

CELE DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH

  • wzrost ruchu użytkowników,
  • wzrost widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania,
  • wzrost świadomości marki pośród konsumentów w sieci,
  • sprowadzenie nowych użytkowników do serwisu.

Działania marketingowe – I faza:

  • analiza UX i wdrożenie zmian,
  • analiza SEO i optymalizacja serwisu.

Działania marketingowe – II faza:

  • pozycjonowanie (long tail) i optymalizacja działań,
  • content marketing on-site (rozwój bloga marki),
  • Google Ads (search i display) i optymalizacja kampanii,
  • Marketing szeptany.

Działania marketingowe – III faza:

  • rozszerzenie kampanii o promocję video na YouTube.

SKŁADNIKI SUKCESU

Pierwszy etap projektu poświęciliśmy przeprowadzeniu diagnostyki strony pod kątem UX i SEO. Dzięki temu wyznaczyliśmy newralgiczne elementy serwisu oraz przygotowaliśmy rekomendacje zmian.

Naszym nadrzędnym celem jest pozyskiwanie wartościowych, konwertujących użytkowników. Aby tego dokonać, działania musiały być precyzyjne i docierać do odbiorców potencjalnie zainteresowanych produktem.

Wykorzystaliśmy pozycjonowanie na tzw. długi ogon. Użytkownicy coraz częściej wpisują w wyszukiwarce Google kombinację słów zamiast pojedynczych fraz, aby uzyskać możliwie precyzyjne odpowiedzi na swoje pytania. Na tym zachowaniu oparliśmy działania SEO. Ograniczyliśmy w ten sposób także potencjalny ruch spamerski i przypadkowe osoby.

Dobraliśmy także stale optymalizowaną kampanię Google Ads (wystartowała w lipcu 2017), która od początku działa dwutorowo – jako źródło konwersji (reklama w wyszukiwarce) oraz wzmacniając świadomość marki (display, YouTube). Wykorzystanie utworzonych list remarketingowych pozwoliło na jeszcze większy wzrost skuteczności płatnej reklamy. Obecnie ten kanał charakteryzuje się także najwyższym (średnim rocznym) współczynnikiem konwersji na poziomie 9,65%.

Powszechnym zachowaniem konsumenckim w dzisiejszej rzeczywistości jest poszukiwanie przez zwykłych użytkowników opinii produktowych oraz porad w sieci. Bazując na tym trendzie wzbogaciliśmy nasze działania o marketing szeptany oraz content marketing polegający na rozwijaniu firmowego bloga.

EFEKTY

Porównując efekty naszych działań na podstawie 3 miesięcy przed rozpoczęciem projektu z analogicznym okresem po upływie 12 miesięcy widać znaczące zmiany.

OGÓLNE:

  • ilości sesji +497%,
  • nowi użytkownicy +550%,
  • średni współczynnik konwersji dla wszystkich kanałów na poziomie 9,5%,
  • ilość słów kluczowych w TOP10 +176%,
  • ilość słów kluczowych, na których jest obecny serwis +471% (przy czym 95% z nich stanowią frazy niebrandowe).

SEO:

  • ilości sesji +514%,
  • nowi użytkownicy +518%,
  • ruch organiczny stanowi 50% całego ruchu na stronie,
  • współczynnik konwersji na poziomie 10%.

Jako ciekawostkę można dodać, że w obu następujących po sobie latach największy ruch użytkowników miał miejsce 31 grudnia, co wydaje się być naturalne. Blisko rok pracy przy projekcie przyniósł zaskakujący wynik. Ruch użytkowników w ten kulminacyjny dzień roku wzrósł niemal 5-krotnie, przy czym w 80% pochodził z wyszukiwarki Google.

GOOGLE ADS

bez display i YouTube w ciągu 5 miesięcy (lipiec – grudzień) osiągnął:

  • ilość sesji +35%,
  • nowi użytkownicy +32%,
  • średni czas spędzany przez użytkownika na stronie +75%,
  • ruch płatny stanowi 25% całego ruchu na stronie,
  • współczynnik konwersji +169%,
  • ilość wyświetleń to blisko 3 mln.

CONTENT MARKETING:

  • 4 z 10 podstron generujących największą ilość odsłon w skali roku, to strony bloga,
  • liczba wejść do serwisu przez te podstrony stanowi 20%,
  • średni czas spędzony przez użytkowników na jednej stronie poradnika to ponad 2,5 minuty.

POBIERZ 13 CASE STUDIES SEM

Czytaj także

Przewodnik po sztucznej inteligencji 2024. Nowa publikacja IAB Polska

Przewodnik po sztucznej inteligencji 2024. Nowa publikacja IAB Polska

Zapraszamy do pobrania Przewodnika po sztucznej inteligencji 2024 przygotowanego przez ekspertów z Grupy Roboczej AI IAB Polska. Publikacja zawiera praktyczne porady dotyczące wdrożenia AI w firmie pod kątem  działań marketingowych. Publikacja dostępna jest w dwóch wersjach – jako interaktywny dokument online oraz klasyczny pdf.

Patronat IAB: 18. CYBERSEC CEE EXPO & FORUM już w czerwcu

Patronat IAB: 18. CYBERSEC CEE EXPO & FORUM już w czerwcu

CYBERSEC CEE EXPO & FORUM to kluczowe i jedyne w swoim rodzaju wydarzenie dotyczące cyberbezpieczeństwa w Europie. Od 2015 roku CYBERSEC zapewnia przestrzeń do wymiany poglądów, dyskusji i prezentacji dotyczących największych wyzwań stojących nie tylko przed społeczeństwem, ale i światem wirtualnym. IAB Polska po raz kolejny objął patronat honorowy nad wydarzeniem.

Raport Neuroinsight Lab ujawnia: Sztuczna inteligencja na granicy ludzkiej percepcji

Raport Neuroinsight Lab ujawnia: Sztuczna inteligencja na granicy ludzkiej percepcji

Jak mózg człowieka odnajduje się w erze AI? W nowym raporcie „Człowiek vs. AI: Czy AI przekroczyło granice ludzkiej percepcji?” Neuroinsight Lab (by SeeWidely) zgłębia złożoną interakcję między ludzkim poznaniem a sztuczną inteligencją, wykorzystując do tego zaawansowaną neuroTechnologię, w tym EEG i eye-tracking. IAB Polska objął patronat nad tą publikacją.