Casebook SEM #8: Bluerank dla Rainbow

25.03.2019

Bluerank
Dla: Rainbow

 


 

Kampanie napędzane danymi – Success Story Rainbow.

 

TŁO DZIAŁAŃ

Rainbow jest biurem podróży w Polsce, które prowadzi skuteczną sprzedaż swoich usług online. Wycieczki turystyczne, które oferuje do ponad 250 miejsc na świecie, są wymagającym produktem w sprzedaży online, ale od wielu lat firma zwiększa przychody, pochodzące z tego segmentu. Wieloletnim partnerem biznesowym biura podróży Rainbow w zakresie realizacji skutecznej promocji w Internecie, jest firma Bluerank, której towarzyszy idea, opierająca się na przekonaniu, że „aby osiągnąć sukces w biznesie online, potrzebne są liczby, a nie domysły”. Bluerank, wraz z własną marką Hitspot Media, korzysta z nowoczesnych technologii, które wspierają kampanie w kanałach GoogleAds, programmatic oraz personalizację działań display.

DANE ŹRÓDŁEM SKUTECZNOŚCI

Skoncentrowanie na skuteczności i optymalizacja wyników sprzedażowych –to najważniejsze aspekty, które przyświecały realizacji kampanii dla Rainbow. Bluerank poszukiwał także najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, aby uzyskać jak największą liczbę informacji o kanałach ruchu i użytkownikach, następnie przetworzyć dane i wykorzystać je do optymalizacji kampanii i, co bardzo ważne, budżetów mediowych.

REALIZACJA

Bluerank zdecydował się na użycie technologii Google Search Ads 360, której serwer (Campaign Manager) pozwala tworzyć modele atrybucji konwersji w oparciu o dane i wykorzystuje machine learning. Połączenie Google Tag Managera z Google Search Ads 360 pozwoliło na automatyczne śledzenie wszystkich rodzajów ruchu na stronie w sposób niezależny od dostawców usług bez konieczności używania linków przekierowujących i związanych z tym opłat. Dzięki wdrożeniu modelu atrybucji konwersji, Rainbow uzyskał przychód online o 86% większy niż zakładał wyznaczony cel. Model ten posłużył nam także do efektywnego zarządzania budżetami w kampaniach Google Ads.

WYRÓŻNIKI13 CASE STUDIES

Ważnym elementem realizacji była integracja źródeł danych do spersonalizowanej kampanii display. Kolejnym -innowacyjne podejście do analizy ścieżek konwersji za pomocą machine learning na podstawie kryteriów zastosowanych na stronie biura podróży Rainbow r.pl przy wyszukiwaniu wycieczek, uwzględniające wiedzę Bluerank o użytkownikach, pochodzącą z Google Analytics. Indywidualnie dopasowane kreacje do preferencji użytkownika pomagały zwrócić jego uwagę na wycieczki, które miały największe prawdopodobieństwo zainteresowania osoby, planującej wyjazd. Proponowane w reklamie podróże stanowiły rekomendację Bluerank, opartą na bazie indywidualnych potrzeb potencjalnych klientów, mimo że wcześniej mogły nie być oglądane. Działania real time bidding w kanale display w modelu 1:1 z użyciem technologii Google Search Ads 360, okazały się być na tyle skuteczne, że kampania miała o 43% wyższy wskaźnik konwersji w porównaniu do remarketingu dynamicznego.

REZULTATY

Przychód online ze wszystkich źródeł ruchu wzrósł o 50% w porównaniu do poprzedniego roku, przy jednoczesnym podwyższeniu budżetu online o 21%. Wynik ten jest w dużej mierze efektem alokacji budżetów mediowych w oparciu o dane i model atrybucji konwersji. Docelowy zwrot z nakładów na reklamę (ROAS) z kampanii płatnych wzrósł o 271 punktów procentowych. Przychód online z tych kampanii wzrósł aż o 103% w porównaniu do roku poprzedniego. Jest to wynikiem zaawansowanych strategii bidowania w kampaniach searchowych oraz efektywnego zarządzania budżetami i optymalizacji w oparciu o model atrybucji konwersji.
Dzięki personalizacji Hitspot Media, współczynnik konwersji wzrósł o 43% w porównaniu do standardowego remarketingu dynamicznego. Działania programmatic są kanałem najskuteczniej wspierającym sprzedaż online. Dodatkowo budują pozytywną relację klientów z marką dzięki reklamom dostosowanym do ich preferencji, prezentującym oferty odpowiadające ich potrzebom w sposób bardzo nieinwazyjny –wręcz subtelny.

 PODSUMOWANIE

Technologia oraz własne innowacyjne rozwiązania zaproponowane przez Bluerank, a także bliska współpraca z Rainbow, zmieniły podejście do zarządzania kampaniami płatnymi, począwszy od analizy danych z wielu źródeł, przez stworzenie modelu atrybucji konwersji data-driven, a na kreacjach display 1:1 kończąc. Działania te są oparte o dane, a optymalizacja za ich pośrednictwem jest kluczem do sukcesu. Zwiększając budżet mediowy o21%, Biuro podróży Rainbow uzyskało wzrost przychodów online aż o 50%.

 


POBIERZ 13 CASE STUDIES SEM