Casebook SEM #5: METS dla Leroy Merlin

02/19/2019
13 CASE STUDIES SEM to najnowsza publikacja IAB Polska, która jest zbiorem przykładowych realizacji optymalizacji marketingu w wyszukiwarkach.

METS
Dla: Leroy Merlin


Od lat na polskim rynku marka Leroy Merlin na stałe prowadzi działania w wyszukiwarce wykorzystując wszelkie dostępne nowości i narzędzia Google.

WYZWANIA

Przy ogromnej ilości asortymentu, który dynamicznie się zmienia duże znaczenie ma automatyzowanie wszelkich procesów i dotyczy to również kampanii zakupowej w wyszukiwarce.

Wyzwaniem było zwiększenie współczynnika przychód/koszt (Return Of Ad Spend) w prowadzonej w sposób ciągły kampanii Product Listing Ads.

Przykład reklamy Product Listing Ads w wyszukiwarce:

CEL

Naszym wyznacznikiem sukcesu był wzrost współczynnika ROAS (Return Of Ad Spend) o 20% w ramach kampanii Product Listing Ads.

REALIZACJA

Polegała na podzieleniu budżetu na wszystkich kampanii PLA w zależności od kategorii produktów oraz ustaleniu celu, który chcemy osiągnąć bazując na historycznych danych.

Wykorzystaliśmy możliwości Google Search Ads 360 i automatyzację stawek na podstawie ROAS.

System sam dopasowywał stawki CPC, zwiększając je, zawsze wtedy, gdy prognozował większą szansę na sprzedaż i odpowiednio zmniejszając, gdy szansa była mniejsza biorąc pod uwagę również wartość sprzedaży.

Oczywiście wszelka automatyzacja działa poprawnie tylko przy niezbędnej i skomplikowanej pracy optymalizacyjnej po stronie specjalisty, współpracy z klientem nad plikiem produktowym (baza do wyświetlania reklam).

REZULTAT

  • wzrost współczynnika przychód/koszt – 36,3% rok do roku,
  • wzrost przychodów – 81% rok do roku.


 

POBIERZ 13 CASE STUDIES SEM

Czytaj także

Raport Neuroinsight Lab ujawnia: Sztuczna inteligencja na granicy ludzkiej percepcji

Raport Neuroinsight Lab ujawnia: Sztuczna inteligencja na granicy ludzkiej percepcji

Jak mózg człowieka odnajduje się w erze AI? W nowym raporcie „Człowiek vs. AI: Czy AI przekroczyło granice ludzkiej percepcji?” Neuroinsight Lab (by SeeWidely) zgłębia złożoną interakcję między ludzkim poznaniem a sztuczną inteligencją, wykorzystując do tego zaawansowaną neuroTechnologię, w tym EEG i eye-tracking. IAB Polska objął patronat nad tą publikacją.

Patronat IAB Polska: Konferencja WE!RE Influencers & WE!RE Gamers vol. 4 już 10 kwietnia

Patronat IAB Polska: Konferencja WE!RE Influencers & WE!RE Gamers vol. 4 już 10 kwietnia

WE!RE Fantasy organizuje czwartą już edycję konferencji online WE!RE Influencers & Gamers Marketing Talks poświęconej influencer marketingowi i gamingowi. Wydarzenie skupi się na trendach, które wyraźnie zarysowały się w pierwszym kwartale 2024 roku i stanowią mocny fundament predykcji, na których warto opierać strategie marketingowe i komunikacyjne.