Casebook SEM #5: METS dla Leroy Merlin

19.02.2019

piecMETSmets
Dla: Leroy Merlin


Od lat na polskim rynku marka Leroy Merlin na stałe prowadzi działania w wyszukiwarce wykorzystując wszelkie dostępne nowości i narzędzia Google.

WYZWANIA

Przy ogromnej ilości asortymentu, który dynamicznie się zmienia duże znaczenie ma automatyzowanie wszelkich procesów i dotyczy to również kampanii zakupowej w wyszukiwarce.

Wyzwaniem było zwiększenie współczynnika przychód/koszt (Return Of Ad Spend) w prowadzonej w sposób ciągły kampanii Product Listing Ads.

Przykład reklamy Product Listing Ads w wyszukiwarce:

obr1

CEL

Naszym wyznacznikiem sukcesu był wzrost współczynnika ROAS (Return Of Ad Spend) o 20% w ramach kampanii Product Listing Ads.

REALIZACJA

Polegała na podzieleniu budżetu na wszystkich kampanii PLA w zależności od kategorii produktów oraz ustaleniu celu, który chcemy osiągnąć bazując na historycznych danych.

Wykorzystaliśmy możliwości Google Search Ads 360 i automatyzację stawek na podstawie ROAS.

System sam dopasowywał stawki CPC, zwiększając je, zawsze wtedy, gdy prognozował większą szansę na sprzedaż i odpowiednio zmniejszając, gdy szansa była mniejsza biorąc pod uwagę również wartość sprzedaży.

Oczywiście wszelka automatyzacja działa poprawnie tylko przy niezbędnej i skomplikowanej pracy optymalizacyjnej po stronie specjalisty, współpracy z klientem nad plikiem produktowym (baza do wyświetlania reklam).

REZULTAT

  • wzrost współczynnika przychód/koszt – 36,3% rok do roku,
  • wzrost przychodów – 81% rok do roku.

obr2


 

POBIERZ 13 CASE STUDIES SEM