Casebook SEM #11: Bluerank dla Stena Line

21.05.2019

 

Bluerank
Dla: Stena Line
czas trwania: 2016r

 


Bon voyage –wypłynąć na szerokie wody z działaniami SEO.

KLUCZOWE CELE

  1. Utrzymać pozycję lidera w organicznych wynikach wyszukiwania.
  2. Zwiększyć o 7% organiczny ruch na stronie niezwiązany z marką w porównaniu z rokiem 2015.
  3. Uzyskać wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania odpowiadających na zapytania w języku polskim w wyszukiwarkach za granicą.

BUDŻET

90 000 EUR, który uwzględnia:

Działania on-site:

rys1

Działania off-site:

rys2

Budżet nie uwzględniał kosztów technicznych wdrożenia rozwiązań SEO w siedzibie firmy.

ODBIORCY DOCELOWI I STRATEGIA

Stena Line to jeden z największych na świecie przewoźników promowych. Stena Line prowadzi działalność w trzech obszarach wydzielonych ze względu na ich położenie geograficzne. Są to: Skandynawia, Morze Irlandzkie i Morze Północne. Misją Stena Line jest oferować bezpieczne i wydajne usługi transportu morskiego w połączeniu z usługami portowymi. Celem jaki stawia sobie Stena Line jest zapewnienie:
– jakość usług wyższa niż oczekiwana – pasażerom promów,
– najbardziej ekonomiczny transport ładunku – firmom transportowym

STRATEGIA:

Bluerank pracuje ze Stena Line nad działaniami SEO od ponad 4 lat. Strategia opiera się na:

  • aktywnym wspieraniu Klienta w kwestiach technicznych dotyczących strony internetowej,
  • stałym analizowaniu treści na stronie i optymalizacji zgodnie z najlepszymi praktykami w dziedzinie SEO,
  • wsparciu działań z obszaru content marketingu,
  • segmentacji odbiorców docelowych.

ODBIORCY DOCELOWI:

W naszych dotychczasowych działaniach koncentrowaliśmy się na trzech głównych grupach odbiorców docelowych:

1. Osobach, które szukają możliwości odbycia podróży/przeprowadzenia transportu w regionie Morza Bałtyckiego i Morza Północnego.

2. Osobach, które szukają informacji na temat potencjalnego celu podróży.

3. Osobach, które szukają możliwości powrotu do Polski.

REALIZACJA I KREATYWNOŚĆ:

Podczas koordynowania projektu SEO realizowanego dla marki Stena Line największy nacisk kładliśmy na rozwój spersonalizowanego content marketingu, aby spełnić konkretne oczekiwania odbiorców marki.

Zadaliśmy sobie cztery kluczowe pytania, które pozwoliły nam przejść przez cały proces podróży:

1. DOKĄD?
Użytkownicy chcą się wybrać w podróż, ale nie wiedzą dokąd. Na tym etapie postanowiliśmy spełnić ich oczekiwania i udostępnić im tyle informacji, ile się da w związku z krajami, do których kursują promy Stena Line. W tym celu skupiliśmy się na analizie fraz i wyszukiwaniu niszowych tematów. Regularnie przygotowywaliśmy plany wydawnicze, które koncentrowały się przede wszystkim na wartościach edukacyjnych.

2. W JAKI SPOSÓB?
Gdy cel podróży został już wybrany, potencjalni klienci szukają dodatkowych informacji dotyczących tematów przewodnich podróży, celu podróży lub cen biletów na prom. W odpowiedzi na tę potrzebę przeanalizowaliśmy ścieżkę zakupową Klienta i trendy w wyszukiwaniu powiązane z dalszymi krokami, jakie są podejmowane między ostatecznym wyborem podmiotu świadczącego usługi a rozpoczęciem procesu.

 3. Z KIM?
Ostateczny wybór firmy stanowi najważniejszą decyzję zakupową – im więcej punktów procesu decyzyjnego łączy się z daną marką, tym większa szansa na to, że właśnie ten podmiot świadczący usługi zostanie wybrany. Skorelowaliśmy wszystkie nasze działania, aby zbudować jak najsilniejszą pozycję marki w Internecie i sprawić, że będzie ona wyświetlana znacznie wyżej niż konkurencja. Aby to umożliwić, regularnie pracowaliśmy nad prawidłowym funkcjonowaniem strony internetowej oraz optymalizacją treści. Dzięki temu zbudowaliśmy silną pozycję marki Stena Line pod względem widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania.

4. W JAKI SPOSÓB WRÓCĘ?
Nie zapomnieliśmy o osobach, które chciałyby powrócić do Polski po latach spędzonych za granicą, albo takich, które po prostu poszukują polskojęzycznego przewoźnika. Zbudowanie silnej pozycji Stena Line w wyszukiwarce przyniosło w rezultacie wysokie pozycje w wyszukiwarkach za granicą, jeżeli chodzi o wyświetlanie wyników w odpowiedzi na zapytania w języku polskim. Dzisiaj możemy zauważyć, że odsetek osób, które korzystają ze strony, ale są z krajów innych niż Polska, od jakiegoś czasu rośnie.

WYNIKI I OCENA

Kluczowe cele a efekt końcowy za 2016 rok:

  1. Utrzymać pozycję lidera w organicznych wynikach wyszukiwania.

rys3

 

rys4

  1. Zwiększyć o 7% organiczny ruch na stronie niezwiązany z marką w porównaniu z rokiem 2015:
    Wynik końcowy: +10% (+28% w trakcie realizacji projektu) CPV: 0,09 PLN
  2. Uzyskać wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania odpowiadających na zapytania w języku polskim w wyszukiwarkach za granicą.

W 2016 roku ruch na stronie generowany poza Polską wynosił 30%. To 10% więcej niż w roku poprzednim.

DLACZEGO UWAŻAMY, ŻE KAMPANIA BYŁA WYRÓŻNIAJĄCA SIĘ

  1. Utrzymano pozycję lidera na polskim rynku.
  2. Silny nacisk na wysokiej jakości działania off-site i budowanie widoczności strony internetowej.
  3. Nieustający wzrost wartości wskaźników kluczowych dla tego projektu.
  4. Wartościowe działania z obszaru content marketingu zostały dostosowane do potrzeb odbiorców marki.

 


POBIERZ 13 CASE STUDIES SEM