Casebook E-commerce: Resolution dla branży fashion
02/24/2020
Jak skutecznie zwiększać sprzedaż w e-commerce?
Branża: Fashion Czas trwania: 13.12.2018 – 17.12.2018 i 27.09.2019 – 1.10.2019 Klient z branży Fashion Agencja: Resolution
WPROWADZENIE
Porównanie dwóch kampanii promocyjnych kluczowego klienta z branży Fashion
CEL
1. Wzrost ilości zamówień
2. Zwiększenie ROAS
3. Wzrost wartości sprzedaży
ZASTOSOWANA STRATEGIA DZIAŁANIA
1. Klientocentryczność – wykorzystanie promocji, atrakcyjnej dla odbiorcy, jako głównego drivera sprzedaży.
2. Wykorzystanie długofalowej współpracy z reklamodawcą do stworzenia precyzyjnych segmentów w obszarze grup dotarcia.
3. Rzetelne porównanie atrakcyjności ofert promocyjnych pozwalające oszacować stosunek nakładów finansowych do możliwości wygenerowanych zysków dla klienta.
4. Spójne wykorzystanie możliwości optymalizacji działań w obszarach Google oraz Facebook do generowania sprzedaży.
PORÓWNANIE PROMOCJI 2018 vs 2019
2018 —-> 4 produkt za 1zł
Użytkownik otrzymuje produkt w dużo niższej cenie jeśli dokona jednorazowo dużych zakupów
2019 —-> Drugi produkt w prezencie
Użytkownik otrzymuje drugi produkt gratis
EFEKTY
Google 2018 vs 2019 CTR + 3%
ORDERS + 150%
ROAS + 49%
* Q4 2018 vs Q4 2019
Facebook 2018 vs 2019 CTR + 531%
ORDERS + 1000%
ROAS + 7292%
* Q4 2018 vs Q4 2019
PODSUMOWANIE
Kampania dowodzi wpływu odpowiedniego komunikatu i oferty na efekt sprzedażowy.
Promocje to jedno z narzędzi do skutecznego zwiększania sprzedaży we-commerce. To również koszt wynikający z rezygnacji z części marży. Należy brać gopod uwagę w strategii mediowej, kalkulując spadek marżowości w okresie promocji oraz wzrost całkowitej wartości sprzedaży uwzględniając w tym rachunku również korzyści z oszczędności mediowych spowodowane wyższą konwersyjnością.
W kanałach rozliczanych efektywnościowo rekomendujemy dywersyfikację stawek na okresy z promocjami i poza nimi. Dzięki temu uzyskujemy dużo niższy koszt mediowy konwersji.
Akcje promocyjne muszą stanowić przemyślany element strategii marki, biznesu ale i działań mediowych.
Artykuł jest fragmentem Casebooka E-commerce Grupy Roboczej E-commerce, którego premiera miała miejsce w styczniu 2020r. Publikacja stanowi zbiór 8 case studies kampanii e-commerce i jest dostępna bezpłatnie w formacie PDF.
Perspektywy rozwoju rynku legal tech w Polsce, sztuczna inteligencja (AI) w kancelarii prawnej oraz nowe regulacje prawne związane z prawem nowych technologii – to tematy przewodnie #LegalTech Forum 2024! IAB Polska został patronem honorowym wydarzenia.
W imieniu organizatorów zapraszamy do wzięcia udziału w badaniu “Firma jako marka” mającym na celu wzajemne zrozumienie i zbadanie potrzeb między biznesem, a branżą marketingową.
15 marca 2024 roku w Warszawie Związek Pracodawców Branży Internetowej Interactive Advertising Bureau Polska (IAB Polska) oraz Zespół Szkół nr 3 im. Marii Skłodowskiej-Curie zawarły Deklarację Współpracy w zakresie prowadzenia kształcenia na kierunku “Technik organizacji reklamy”.