Bluerank i Gemius laureatami prestiżowych konkursów IAB Europe

24.05.2017

Podczas uroczystej gali kongresu Interact agencja Bluerank została nagrodzona srebrem w kategorii Programmatic Advertising w konkursie Mixx Awards Europe 2017. Równolegle firma badawcza Gemius odebrała statuetkę w konkursie IAB Europe Research Awards. Gala odbyła się 23 maja w Amsterdamie.

Znalezienie się w finale europejskich konkursów pokazuje innowacyjność podejścia i wysoką jakość realizowanych projektów. Polskie firmy coraz częściej sięgają po międzynarodowe laury, są doceniane mimo silnej konkurencji

– komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

W tym roku w MIXX Awards Europe, konkursie dla najlepszych kampanii reklamowych organizowanym przez IAB Europe, kandydaci walczyli aż w 13 kategoriach. Srebrna statuetka trafiła do polskiej agencji Bluerank. Kampania Hitspot Media – nowej marki Bluerank dedykowanej działaniom personalizacyjnym, która była zrealizowana dla Mitsubishi, została nagrodzona w kategorii Programmatic Advertising. Otrzymała nominację także w kategorii Effective Use of Data.

Przyszłością reklamy display jest RTB, które daje unikatowe możliwości dotarcia do użytkownika indywidualnie. Kluczem do sukcesu w RTB będzie zaś jak najlepsze wykorzystanie tej szansy komunikacji z klientem 1 do 1. Wyróżnienie w konkursie rangi europejskiej pokazuje, że nie jesteśmy odosobnieni w takim podejściu. Cieszymy się, że przetarliśmy szlaki dla nowej jakości w komunikacji digitalowej

– komentuje Jacek Tkaczuk, Chief Technology Officer, HitSpot Media.

W konkursie IAB Europe Research Awards Gemius odebrał statuetkę za nowatorskie narzędzie gemiusAdReal, które umożliwia kompleksowy pomiar rynku reklamy internetowej, włącznie z Facebookiem i YouTubem. Dzięki niemu wydawcy i reklamodawcy mogą sprawdzić, jakie działania reklamowe w sieci prowadzi ich konkurencja.

Docenienie rozwiązania firmy na arenie międzynarodowej to powód do dumy i radości. W tym roku rozwiniemy technologię pomiaru kampanii internetowych o kolejne kluczowe media, czyli telewizję i radio. Dzięki temu nasi klienci otrzymają pełen obraz rynku reklamowego, niezależnie od medium czy urządzenia

– mówi Piotr Ejdys, prezes Gemiusa.

Statuetka w tegorocznej edycji konkursu to już trzecia nagroda Gemiusa od europejskiej branży online. W 2016 roku otrzymał nagrodę za najlepszy projekt badawczy, który pozwala na produkcję danych prezentujących oglądalność stron internetowych z dnia na dzień. W 2015 roku został doceniony za metodologię, dzięki której wydawcy mogą poznać swój całkowity zasięg ze wszystkich urządzeń.