Akredytacja DIMAQ: Filmteractive -rozmowa z Arturem Kurasińskim

04.10.2017

art12 października odbędzie się 7. edycja Filmteractive – festiwal po raz pierwszy gości w Warszawie. Podobnie jak w poprzednich latach, głównym tematem wydarzenia będzie komunikacja marketingowa i to, jak wpływają na nią nowe media i innowacje technologiczne, zmieniając dotychczasowe modele biznesowe. Festiwal poprowadzi aktywny komentator branżowy – Artur Kurasiński.

  • Czy video odgrywa dziś faktycznie tak ważna rolę w internecie? Czy fabuła staje się ważniejsza od pokazywania produktu/brandu?

Mark Zuckerberg powiedział, że żyjemy w „złotej erze wideo” zgrabnie podsumowując to, co się dzieje wokół nas. Serwisy społecznościowe na wyścigi dodają możliwość zamieszczania plików wideo, mobile wspomaga generowanie treści wideo – nie dlatego, że taka jest moda tylko dlatego, że wideo lepiej konwertuje, przyciąga uwagę i oddziałuje na użytkowników lepiej niż inne treści statyczne (tekst czy obrazki). W zalewie „ruchomego contentu” pojawia się też wyzwanie – ten kto tworzy lepszą narrację, bardziej przemyślaną treść wygrywa. Nie sztuką jest wyjść na ulicę i nagrywać, co popadnie, tylko mieć przemyślany scenariusz i umieć zmontować materiał pod kątem grupy odbiorców.

  • Co z przyszłością komunikacji marek: kiedy zapanuje w końcu VR/AR? Czy dobrze skonstruowana opowieść będzie zawsze ważniejsza od technologii?

VR raczej będzie technologią wspierającą. Wszystko wskazuje na to, że to AR będzie główną linią frontu. Rozwój tej technologii dzięki Apple i Google jest niesamowity i już pokazuje, że nie trzeba mieć okularów i komputera za 8 tysięcy złotych, żeby móc cieszyć się rzeczywistością rozszerzoną. To telefony (mobile) będą tym komponentem, który wywoła rewolucję.

  • Jakim wyzwaniom powinny dziś sprostać marki, żeby nie tylko teraz wytyczać trendy, ale nie stracić z perspektywy swojej przyszłości na rynku?

Marki obecnie muszą być empatyczne i być blisko swoich klientów (a raczej fanów). Powinny umieć wyzwalać emocje i je kanalizować po to, aby wzmacniać swój przekaz. Nie jest prawdą, że są marki, których nie da się zareklamować – są tylko marketerzy bez wyobraźni.

  • Dlaczego warto wśród tylu październikowych wydarzeń wybrać właśnie Filmteractive?

Ponieważ (tak jak rok temu) będzie można posłuchać na żywo od bardzo doświadczonych osób jak będzie wyglądała przyszłość marek i komunikacji marketingowej. Jeśli wybierasz się na kilka konferencji – zrezygnuj i wybierz Filmteractive. Nie będziesz żałował!

Szczegółowe informacje na: http://filmteractive.eu/

Uwaga. Członkowie IAB Polska mogą kupić bilet na FILMTERACTIVE z 30% rabatem, klikając TUTAJ.

Artur Kurasiński jest też jednym z jurorów tegorocznej edycji MIXX Awards >>.