Casebook SEM #13: Internetica dla Hotelu Warszawianka

08.07.2019

 


Internetica
Dla: Warszawianka.pl

 


 

CEL

Zwiększenie widoczności strony hotelu w Internecie poprzez wzrost ruchu z organicznych wyników Google na poziomie co najmniej 10% r/r.

warszawianka

Hotel Warszawianka, położony około 40 minut drogi samochodem od centrum Warszawy, to harmonijne połączenie nowoczesnego centrum kongresowego z hotelem oferującym komfortowy wypoczynek dla całej rodziny.

STRATEGIA DZIAŁAŃ

Określenie słów kluczowych z potencjałem biznesowym:

  • całościowa analiza danych (Google Analytics, Google Search Console, Semstorm, Majestic) oraz wdrożenie pozycjonowania zgodnych z zasadami White Hat SEO przy użyciu autorskich rozwiązań,
  • optymalizacja treści,
  • przyspieszanie działania witryny,
  • rozszerzenie analizy strony celem zapewnienia większego współczynnika konwersji.

DZIAŁANIA

  • Określenie fraz z potencjałem biznesowym.
    Podstawą naszej pracy przy założonym celu zwiększenia widoczności w internecie oraz zapewnieniu zwiększonego ruchu na stronę było odpowiednie określenie fraz z potencjałem biznesowym. Wybraliśmy frazy, które przynosiły realne zyski z wkładu w działania marketingowe, to jest takie które charakteryzuje odpowiedni wolumen wyszukiwania i które gwarantują odwiedzających jeżeli tylko strona wyświetla się na odpowiednich pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania. Przyjęta została również strategia pozycjonowania long-tail czyli na tzw. długi ogon -frazy z mniejszą ilością wyszukiwań za to których jest wielokrotnie więcej, co też pozwala na efektywne pozyskiwanie ruchu.
    Skupiliśmy się przede wszystkim na promowaniu Hotelu jako miejsca na idealny kongres, szkolenie lub konferencję biznesową -jako że taki profil działalności dominuje w tym przypadku. Zadowoleni klienci korzystali również z innych atrakcji, odkrywając Hotel również jako miejsce przyjazne rodzinie. Kolejne czołowe hasła, dzięki którym pozyskiwaliśmy ruch i konwersje na stronie internetowej to frazy związane ze SPA i organizacją wesel.
  • Całościowa analiza danych (Google Analytics, Google Search Console, Semstorm, Majestic) oraz wdrożenie pozycjonowania zgodnych z zasadami White Hat SEO przy użyciu autorskich rozwiązań.
    Dzięki kompletnej integracji witryny z narzędziami Google Analytics (przy użyciu Google Tag Manager) oraz Google Search Console możliwe było zebranie wszelkich danych niezbędnych do określenia kondycji witryny i stanu widoczności w korelacji do przyjętych założeń kierowania na dane słowa kluczowe. Dzięki autorskim rozwiązaniom dane te zostały przetworzone i na ich podstawie można było wdrożyć bezpieczną, a zarazem skuteczną kampanię promocyjną zgodną z zasadami White Hat SEO.
  • Optymalizacja treści na stronie.
    W ramach współpracy z klientem przeprowadzane były konsultacje z zakresu optymalizacji treści na stronie oraz aktualizowania oferty. Aktywna współpraca przy tym aspekcie ze strony Klienta pozwoliła dodatkowo zwiększyć potencjał strony.
  • Przyspieszenie działania witryny.
    Witryna klienta spełnia obecnie kryteria optymalizacji wg Google. Podobnie jak w przypadku innych projektów zauważyliśmy tu wyraźną korelację czasową pomiędzy przyspieszeniem strony a wzrostem jej widoczności w wynikach organicznych Google.

wykr 1

Przyspieszenie witryny w wersji mobilnej i na komputery osobiste pozwoliło na pełne indeksowanie i poprawne renderowanie witryny i, tak jak to zaznaczono wyżej, jest wyraźnie skorelowane ze wzrostem widoczności w Google.

  • Rozszerzenie analizy strony celem zapewnienia większego współczynnika konwersji.
    Dzięki wdrożeniu rozszerzonej analityki strony możliwe było takie dostosowanie strony, aby lepiej zachęcić użytkowników do pożądanych zachowań. Witryna dzięki temu pozwala na pełną realizację konwersji uzyskując jej wysoki współczynnik.

wykr2 wykr3

WYNIKI

Wzrost  widoczności  witryny  w  wynikach  wyszukiwania  oraz  wzrost  ruchu  organicznego mierzonego rok do roku. Przeprowadzone działania pozwoliły na dalszy wzrost widoczności w późniejszym okresie, oraz na jej odbudowanie nawet po dużych i nagłych zmianach w ofercie na stronie klienta.

WYKR4

WYKR5

Zwiększenie ruchu organicznego o 10,67% (porównanie okresów 1 marzec -1 maj 2016 oraz 1 marzec -1 maj 2017).

wykr6

PODSUMOWANIE

W  wyniku  wykonanych  działań  optymalizacyjnych  osiągnięto  nie  tylko  cel  jakim  było zwiększenie  widoczności  strony  w  sieci,  ale  także  udało  się  pozyskać  więcej  nowych użytkowników i odsłon witryny porównując z analogicznym okresem rok do roku. W dalszym okresie  przyniosło  to  również  efekt  w  postaci  bardziej  stabilnych  pozycji,  oraz  szybkiego odbudowania  utraconych  pozycji  po  nagłych  zmianach  w  samej  ofercie  klienta.  Oprócz osiągnięcia celu głównego, osiągnięto również cel poboczny jakim była zauważalna redukcja kosztów kampanii Ads poprzez uzyskanie wyższego Wyniku Jakości witryny.


POBIERZ 13 CASE STUDIES SEM