Patronat IAB Polska: Konferencja Marketing w Kulturze 2024. Trwa rejestracja!

Patronat IAB Polska: Konferencja Marketing w Kulturze 2024. Trwa rejestracja!

Instytutu Kultury Miejskiej zaprasza na trzy dni pełne warsztatów, merytorycznych prelekcji, dyskusji i przede wszystkim – spotkania na rozmowach osób z instytucji kultury z całej Polski. W tym roku wydarzenie gości w Europejskim Centrum Solidarności. Trwa rejestracja: https://marketingwkulturze.ikm.gda.pl.

– Układając program Konferencji Marketing w Kulturze z Działem Komunikacji Instytutu Kultury Miejskiej analizujemy aktualne trendy, tematy, które budzą najwięcej dyskusji i jednocześnie są nieodzowne w funkcjonowaniu instytucji kultury. Tym jest na przykład dostępność cyfrowa, która znów pojawi się w programie wydarzenia – mówi Marta Bańka, kierowniczka Działu Komunikacji IKM.

Pierwszy dzień konferencji (26 marca) to warsztaty. Poprowadzą je eksperci i ekspertki w swoich dziedzinach. Anna Mizera-Nowicka na temat pisania komunikatów, które zainteresują media. Monika Dubiel o dostępności cyfrowej w prowadzeniu social media instytucji kultury. Jacek Nowak opowie o tworzeniu materiałów promocyjnych z pomocą sztucznej inteligencji. Joanna Grandzicka poprowadzi warsztat o roli lidera w zespole. Ostatni warsztat poświęcony będzie poświęcony newsletterom.

– Tematy, które poruszymy podczas konferencji dotyczą m.in.: uwalniania swojej twórczości w budowaniu wizerunku instytucji kultury, projektowania oferty instytucji kultury w miastach przyszłości, moderacja i zarządzanie kryzysami w social mediach, komunikacja z grupami Z i Alpha, dostępność cyfrowa, budowanie zaangażowanej grupy odbiorców, prawne aspekty korzystania z AI, przegląd świetnych a niskobudżetowych kampanii, wykorzystywanie analityki w tworzeniu treści, LinkedIn w komunikowaniu działań kulturalnych, marketingu w kulturze – mówi Karolina Zabrocka z Działu Komunikacji IKM.

Wieczorem 27 marca w siedzibie Instytutu Kultury Miejskiej przy Targu Rakowym 11 odbędzie się wieczór integracyjny z występem grupy impro „No i fajnie” na temat pracy w kulturze i marketingu.

W konferencji można wziąć również udział online. Bilety na dwa dni kosztują 150 zł brutto. Możliwy będzie późniejszy dostęp do nagrań przez rok. Rejestracja również na https://marketingwkulturze.ikm.gda.pl.

Konferencja Marketing w Kulturze, 26-28 marca, godz. 9.30 – 16.30, Europejskie Centrum Solidarności. Koszt udziału: 400 zł brutto. Zapisy: https://marketingwkulturze.ikm.gda.pl.

Program konferencji Marketing w Kulturze, 27 marca 2024 

godz. 8.30 – 9.30 Rejestracja  

godz. 9.30 – 10.30 Temat i osoba prowadząca wkrótce.

godz. 10.30 Mały budżet – świetna kampania. Przegląd case studies. Michał Malinowski, Maciej Goś, Beeffective  

godz. 11.00 – 11.30 Przerwa kawowa 

godz. 11.30 Odkryj i uwolnij potencjał Instytucji, zbuduj na nim unikalny wizerunek, który przyciąga zaangażowaną społeczność. Sylwia Bodnar, Wizerunkowa Akrobatka  

godz. 12.00 Social media bez cringe’u. Jak trafić do grupy Z i Alpha? Maciej Wróblewski, Werbrand and Unicorns 

godz. 12.30 Wielki nieobecny. O marketingu w marketingu kultury. Moderacja: Aleksandra Tatarczuk, Clipatize. Goście: Fabian Lic, Ancymony, Martyna Łokuciejewska

godz. 13.30 – 14.30 Przerwa lunchowa 

godz. 14.30 Jak wykorzystywać analitykę do tworzenia treści? Krzysztof Marzec, Deva Group

godz. 15.00 LinkedIn. Jak komunikować działań kultury w świecie sukcesów? Adrian Gamoń 

godz. 15.30 Współpraca z mediami od wewnątrz. Alek Hudzik, Mintmagazine.pl

 

Program konferencji Marketing w Kulturze, 28 marca 2024 

godz. 9.00 Rejestracja  

godz. 9.30 Temat i osoba prowadząca wkrótce!

godz. 10.00 Sztuka w social mediach. Jak zbudować zaangażowaną grupę odbiorców? Maja Michalak, Poza ramami 

godz. 10.30 Sztuka gaszenia pożarów, czyli o kryzysach w social mediach, Agnieszka Gutowska, Personal PR 

godz. 11.00 – 11.30 Przerwa kawowa 

godz. 11.30 Dostępność bez „picu”. Na co naprawdę zwrócić uwagę w dostępności cyfrowej? Piotr Źrołka, Kinaole

godz. 12.15 Temat i osoba prowadząca wkrótce!

godz. 13.15 – 14.15 Przerwa lunchowa 

godz. 14.15. AI. Legal czy nielegal? Paula Skrzypacka, Creativa Legal 

godz. 14.45 Newslettery. Jak je pisać by zainteresować odbiorców?  

godz. 15.15 Temat i osoba prowadząca wkrótce.

 

Akredytacja DIMAQ
To wydarzenie posiada akredytacje DIMAQ. Posiadacze tego certyfikatu otrzymają 10 pkt. za udział.


Dołącz do grupy Marketing w Kulturze:
https://www.facebook.com/groups/183173505792203.
Kontakt: marketingwkulturze@ikm.gda.pl.

Organizator: Instytut Kultury Miejskiej.
Partner: Europejskie Centrum Solidarności
Patronat medialny: Proto.pl, Nowy Marketing, Trójmiasto.pl

Mobile Trends Conference & Awards w marcu w Krakowie

Mobile Trends Conference & Awards w marcu w Krakowie

To nie tylko konferencja. To także przestrzeń, gdzie spotkają się liderzy, aby dzielić się wiedzą, nawiązywać kontakty i odkrywać najnowsze trendy. To również wyjątkowa gala z prestiżowymi nagrodami Mobile Trends Awards, gdzie firmy walczą o wyróżnienia za najlepsze projekty i aplikacje z minionego roku.

 

Już w marcu w krakowskim Multikinie!

Przygotuj się! Na ponad 300 uczestników czekają 3 sceny, 6 bloków tematycznych i blisko 50 prelekcji ekspertów z całego kraju. A to wszystko w kinowej sali! 

Na Mobile Trends dowiemy się, jakie zmiany zaszły na rynku i w branży mobile w ciągu ostatniego roku i jakie możliwości otwierają przed nami nowe technologie. Prelegenci podzielą się swoją wiedzą, wynikami badań, doświadczeniami z minionych projektów i planami na kolejne. 

Poznasz konkretne wytyczne od ekspertów w tworzeniu i zarządzaniu aplikacjami. Dowiesz się, co pomoże zoptymalizować kanał mobile w promocji Twojego biznesu oraz jak wdrażać zmiany w produktach cyfrowych. Posłuchasz przykładów case studies sukcesu wdrożeń i rozwoju produktów, a także sprawdzisz czego unikać, żeby ominęły Cię problemy związane z kanałem mobile. 

Organizator nie zapomniał też o tematyce AI czy fintech, które to dziedziny obecnie rozwijają się bardzo dynamicznie. I to wszystko w ramach jednej konferencji!

Dla kogo jest Mobile Trends Conference & Awards?

Wydarzenie skierowane jest do szerokiego grona odbiorców, w tym:

  • Przedsiębiorców wykorzystujących i tworzących technologie mobilne,
  • Startupów szukających możliwości do dalszego rozwoju,
  • Osób zajmujących się projektowaniem aplikacji mobilnych,
  • Specjalistów z działów marketingu, sprzedaży, 
  • Ekspertów w zakresie AI oraz Fintech,
  • Projektantów i badaczy UX/UI,
  • Pasjonatów technologii mobilnych.

Należysz do którejś z grup? Koniecznie zarezerwuj swoje miejsce.

 

Akredytacja DIMAQ

To wydarzenie posiada akredytacje DIMAQ. Posiadacze tego certyfikatu otrzymają10 pkt. za udział. Podczas zakupu biletu podaj kod: DIM25 a otrzymasz zniżkę aż 25% na udział w wydarzeniu!

 

Pogłębiaj swoją wiedzę w aż 6 obszarach tematycznych

Jako uczestnik pogłębisz swoją wiedzę dzięki prelekcjom z 6 obszarów tematycznych w ciągu dwóch dni: 

  • AI – zanurz się w fascynującym świecie sztucznej inteligencji, najnowszych trendów i innowacji, zrozum, jakie możliwości niesie za sobą rozwój i wdrożenie AI w swojej strategii biznesowej.
  • Management – zarządzanie to podstawowy element rozwoju każdej organizacji, poznaj najnowsze strategie, case studies oraz praktyczne wskazówki od doświadczonych liderów rynku.
  • UX Design – doskonały UX istnieje! Dowiedz się jak projektować interfejsy oraz  interaktywne i satysfakcjonujące doświadczenia użytkownika, uzyskaj wgląd w metodyki projektowania i dobre praktyki, które zwiększą atrakcyjność Twoich aplikacji.
  • Fintech – porozmawiajmy o przyszłości finansów, innowacyjnych technologiach, nowoczesnych rozwiązaniach w płatnościach oraz trendach w dziedzinie finansów.
  • Marketing – odkryj tajniki skutecznego marketingu mobilnego, nowoczesne narzędzia oraz najlepsze praktyki w dziedzinie promocji, aby lepiej docierać do swojej grupy docelowej i wyróżnić się na rynku.
  • Commerce – poznaj skuteczne strategie sprzedaży online i offline, a także nowości w e-commerce, żeby utrzymać swoją konkurencyjność.

 

Ucz się od czołowych praktyków branżowych

Wśród prelegentów znajdziemy takie osoby jak Aleksandra Przegalińska, Paulina Walkowiak, Monika Mikowska, Artur Kurasiński, Maciej Kawecki, Bartek Sobczak, Bartek Pucek, Krzysztof Wojewodzic, Dominika Bucholc, Radek Drzewiecki, Paula Skrzypecka, Marcin Stopa i wielu innych ekspertów. To jak 6 konferencji w jednej!

  • Odkryj tajniki, mechanizmy i funkcjonowanie współczesnych algorytmów podczas prelekcji Macieja Kaweckiego z Instytutu Lema. 
  • Sprawdź, jak skutecznie wdrożyć sztuczną inteligencję z Jakubem Królem z Escola. 
  • Poznaj konkretne kroki do stworzenia skutecznej strategii AI dostosowanej do potrzeb Twojej firmy z Krzysztofem Wojewodzicem z Escola. 
  • Dowiedz się, czy według wyników neurobadań sztuczna inteligencja przekroczyła granice percepcji klientów podczas prelekcji Marcina Stopy i Gabi Lupy z Neuroinsight Lab by SeeWidely. 
  • Posłuchaj o wojnie sztucznej inteligencji według Artura Kurasińskiego. 
  • Poznaj strategie implementacji AI w nowoczesnym przedsiębiorstwie z Dominiką Bucholc. 
  • Odkryj co myśli Aleksandra Przegalińska (Harvard University) o nowych wymiarach współpracy z AI. 
  • Obejrzyj prelekcję Radka Drzewieckiego, by dowiedzieć się jaki powinien być skuteczny lider oraz wystąpienie Igora Farafonowa z Uxerii, aby sprawdzić jak będzie wyglądał UX w produktach AI. 
  • Posłuchaj też Adriana Gamonia o wykorzystaniu LinkedIna oraz Ani Ledwoń-Blachy o brand purpose marki i podejściu agile. 
  • Jan Biłyk (Laurens Coster) podpowie natomiast jak zatrudnić sobie armię stażystów dzięki AI.

A to nie wszystko. Cały program sprawdzisz na stronie

 

Networking i prestiżowa gala Mobile Trends Awards

Podczas przerw kawowych będzie można porozmawiać z prelegentami oraz innymi uczestnikami wydarzenia. 

Dodatkowo czeka nas wręczenie najbardziej prestiżowych nagród w branży mobilnej, czyli Mobile Trends Awards. Gwiazdą wieczoru będzie Agata Buczkowska – laureatka wielu prestiżowych festiwali w Polsce oraz za granicą. Zwyciężczyni 2 edycji “Young Sing Star” oraz ćwierćfinalistka VII edycji “The Voice of Poland”. Galę poprowadzi znana marketerka, Dagmara Pakulska.

W tym roku nominowane są aż 72 projekty w 12 kategoriach. O nagrodę walczą m.in: VeloBank, Żabka, Modivo, LPP, Orlen czy Trans.eu. Resztę nominacji zobaczysz tutaj.

 

Organizator i partnerzy

Wydarzenie organizuje Escola, czyli spółka technologiczna tworząca aplikacje internetowe i mobilne. Firma poza podstawową działalnością jako software house dywersyfikuje biznes produktami własnymi, jak Wellms, czyli rozwiązaniem edukacyjnym i kursowym.

 

Kto wspiera Mobile Trends? 

  • Partner strategiczny: Bank Pekao
  • Partner Srebrny: Deviniti
  • Partnerzy: Miquido, myVOD, Digital Care, iTaxi, Dafi
  • Patronat honorowy: IAB Polska
  • Akredytacja: DIMAQ
  • Patroni medialni: WP.pl, Android, Bankujesz, Biznes2Biznes, Case study, CommerceTrends, Customer Experience Manager, Crossweb, Enjoy IT Magazine, E-commerce w praktyce, Ecomersy, eGospodarka, Focus on Business, FXMAG, Gazeta MSP, Grafmag, Marketer+, Mobirank, Poradnik Pracownika, Poradnik Przedsiębiorcy, Samodzielny Przedsiębiorca, Virtual IT
  • Community Partners: Akademia UX/UI, Business Accessibility Forum, Deva Group, dailyweb, Digital Master Institute, Innovations Hub Foundation, Internet Beta, IT Corner, Mega praca, SemKRK, SemWAW, Techies Space, SoDA, OMGKRK, Ecommerce Event, PLNOG, Sano, Fintech Poland, Sphere IT Conf.

 

W skrócie:

Kiedy: 21-22 marca 2024
Gdzie: Multikino Kraków, ul. Dobrego Pasterza 128
Bilety: TUTAJ

WhitePress®  w grona firm członkowskich IAB Polska

WhitePress® w grona firm członkowskich IAB Polska

Platforma WhitePress® wspiera działania SEO, content marketingowe oraz influencer marketingowe. Operując na 30 rynkach, oferuje dostęp do ponad 90 000 portali z całego świata. Przeszło 50 parametrów wyszukiwania oraz integracja m.in. z Senuto, Semrush i Ahrefs pozwalają wybrać najlepsze miejsca na publikację treści, a AI Media Planner umożliwia 10-krotnie szybszą dystrybucję contentu, większą kontrolę linkowania oraz generowanie wytycznych dla copywriterów przez sztuczną inteligencję.

Od ponad 10 lat WhitePress® tworzy rozwiązania dla agencji marketingowych, brandów, wydawców i copywriterów, udostępniając im platformę do współpracy, rozwijania swoich biznesów i prowadzenia efektywnych działań marketingowych. Już na początku działalności, jednym z filarów naszej firmy była edukacja i dostarczanie bezpłatnych materiałów oraz raportów wysokiej jakości. Wraz z rozwojem międzynarodowym, skalujemy te działania i pokazujemy jeszcze szerszą perspektywę. Dołączając do IAB chcemy kontynuować naszą misję edukacyjną oraz szukać kolejnych rozwiązań zarówno wspierających rozwój biznesów wydawców, jak i optymalizujących pracę marketerów i SEO-wców. – komentuje Patrycja Górecka-Butora, Head of Marketing.

W strukturach IAB Polska jest aktualnie zrzeszonych ponad 230 firm członkowskich, reprezentujących podmioty działające w branży internetowej.

Jak dołączyć? Znajdź informacje TUTAJ.

IAB Polska i DIMAQ zostali patronami honorowymi najnowszego raportu Aplikuj.pl o upskillingu i reskillingu.

IAB Polska i DIMAQ zostali patronami honorowymi najnowszego raportu Aplikuj.pl o upskillingu i reskillingu.

Ponad 40 proc. pracowników nigdy nie przeszło procesu upskillingu, czyli podniesienia swoich kompetencji. Jednocześnie 6 na 10 osób ma za sobą reskilling – zmianę zawodu, przejście na nowe stanowisko w firmie lub pozyskanie umiejętności w zupełnie nowej dziedzinie[1]. Według danych z najnowszego raportu Aplikuj.pl radykalna modyfikacja kariery zawodowej jest zjawiskiem równie częstym, co rozwój na obecnym stanowisku. Czy możemy już mówić o nowym trendzie na polskim rynku pracy? IAB Polska oraz standard kwalifikacji digital marketingowych DIMAQ zostali patronami honorowymi raportu.

Najnowszy raport Aplikuj.pl Polacy gotowi do zmiany – reskillig i upskilling na rynku pracy jest dostępny tutaj:

O zmianie pracy myślą prawie wszyscy. Dlaczego?

Blisko 40 proc. badanych Polaków zmieniło zatrudnienie od 4 do 9 razy w swoim życiu[2]. Co trzeci przedstawiciel pokolenia Baby boomers ma za sobą pracę w co najmniej 10 firmach. Swojego miejsca na rynku poszukuje również pokolenie Z – mimo młodego wieku i stosunkowo małego doświadczenia ponad 70 proc. Zetek co najmniej raz zmieniło pracę.

O zmianie zawodowej myślimy coraz częściej i intensywniej. Z najnowszego raportu Aplikuj.pl wynika, że w ciągu ostatniego roku jedynie 13 proc. osób nie brało tego pod uwagę.

– Zmiana to w dużej mierze znak naszych czasów. Niezadowolenie z obecnego miejsca pracy wcale nie musi być kluczowym powodem, dla którego rozważamy taki ruch. Nowe pokolenia kandydatów nie przywiązują się do miejsc, preferują bardziej intensywne doświadczanie. Nierzadko w ich CV okres pracy w danych firmach może być krótszy. Czy specjaliści HR powinni jednoznacznie odbierać to negatywnie? Niekoniecznie. Poszukiwanie nowego miejsca pracy często wymaga odwagi, wyjścia ze swojej strefy komfortu wyjaśnia Izabela Foltyn, Aplikuj.pl.

Główną motywacją do wprowadzenia radykalnych zmian w karierze jest szansa na lepsze zarobki – taką opcję wskazało 37 proc. osób. Duże znaczenie dla tej decyzji ma również wypalenie zawodowe i wynikająca z niego chęć podjęcia ciekawszych wyzwań. Spośród listy obaw dotyczących rzucenia pracy najczęściej wymieniane są 3: utrata poczucia stabilności, trudności ze znalezieniem zatrudnienia ze względu na wiek oraz niższe zarobki na start. Co 8 pracownik boi się również konieczności zdobycia zupełnie nowych kompetencji.

–  Tempo rozwoju świata, w tym przede wszystkim technologii, wymusza również u pracowników rozwój oraz daje nowe możliwości kształtowania kariery. Obecna sytuacja polskiego rynku pracy sprawia, że jesteśmy bardziej śmiali w swoich oczekiwaniach, szukamy różnych opcji, jesteśmy otwarci na rozwójmówi Izabela Kielczyk, psycholog biznesu.

Reskilling to sygnał ostrzegawczy czy szansa na rozwój firm?

Czy obawy powstrzymują Polaków przed ryzykiem związanym z dużymi zmianami w życiu zawodowym? Okazuje się, że jest zupełnie na odwrót. Z raportu Aplikuj.pl wynika, że aż 6 na 10 osób podjęło się już reskillingu, a co druga osoba zdecydowała się zmienić zawód. To wyraźny znak dla pracodawców, zwłaszcza w kontekście coraz większej konkurencji o pracowników.

Wystarczy spojrzeć obiektywnie, jak zmienił się rynek pracy w ostatnich 10-20 latach i pomyśleć, jak będzie wyglądał w kolejnych latach. Organizacje, które otworzą się na reskilling i będą wspierały pracowników w tej zmianie, zwyczajnie wygrają. Jak podchodzimy do tego tematu w Kraft Heinz? W ostatnim roku utworzyliśmy kilka stanowisk, których wcześniej nie byłw strukturze. Do aplikowania i rozwoju zachęcamy w pierwszej kolejności naszych obecnych pracowników i jednocześnie zastanawiamy się, jak możemy przygotować ich do nowej roli – mówi Aleksandra Czyżewska, Head of People & Performance, Heinz Poland.

Przebranżowienie powinno być zaplanowane

Choć spontaniczne decyzje o zmianie zawodu nie muszą kończyć się porażką, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest dokładne przygotowanie się do tego procesu. Zmianę warto rozpocząć od rozmowy wewnątrz firmy – być może organizacja jest w stanie zapewnić pracownikowi nowe możliwości realnego rozwoju. Zapoznanie się ze specyfiką pracy i wymaganiami na konkretnym stanowisku pozwala stworzyć plan zdobywania wiedzy i kompetencji. Kluczowa jest konsekwencja w jego realizacji.

Wszystkim, którzy rozważają zmiany, rekomenduję na początku analizę możliwości zawodowych wewnątrz organizacji. Mam na myśli miejsce, w którym zbudowaliśmy już zaufanie, a pracodawca doskonale wie, jakie są nasze możliwości. Warto również porozmawiać z osobami, które mają już kilkuletnie doświadczenie na interesującym nas stanowisku. Wywiad środowiskowy ze specjalistami z branży pomógł mi określić priorytety, a także kolejność przyswajania wiedzy – narzędzia, notacje etc. Dzięki temu przeszłam z sukcesem z branży HR na stanowisko analityczne w branży IT – mówi Magdalena Ptaszek, Decerto.

Co w przypadku podjęcia decyzji o przebranżowieniu? Na start dobrze jest przygotować sobie zaplecze finansowe na najbliższy rok. Tyle zwykle trwa praca na niższym stanowisku, podczas której nowo zatrudniona osoba zdobywa wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne do otrzymania awansu.

A jak sytuacją wygląda z upskillingiem? Z raportu Aplikuj.pl wynika, że ankietowani częściej wyrażają chęć do radykalnej zmiany (reskilling) w życiu zawodowym niż upskillingu, czyli procesu podnoszenia posiadanych kwalifikacji. Dlaczego?

Częstym zjawiskiem na rynku edukacyjnym jest kupowanie szkoleń, nierzadko za duże kwoty, których następnie nie realizujemy. Do niektórych kursów pracownicy nigdy się nie logują. Inaczej jest w przypadku szkoleń prowadzonych w formie sesji na żywo, takich jak np. DIMAQ. Tutaj odsetek niezrealizowanych praktyk jest minimalny, a samodyscyplina jest większa. Powód? Tego typu kursów nie da się „odłożyć” na później. Taki tryb wspiera naszą dyscyplinę, ponieważ nie możemy udziału w nim odłożyć na potem – mówi Ewa Opach, Dyrektor ds. edukacji i certyfikacji, IAB Polska. Warto wybierać ustandaryzowane programy szkoleniowe, posiadające certyfikację i system recertyfikacji. Taki zewnętrzny czynnik wspiera naszą motywację do stałego aktualizowania wiedzy i podnoszenia kompetencji na nowych poziomach. To z kolei gwarantuje, że nie wypadniemy z tzw. obiegu, zarówno w naszym środowisku branżowym, jak i na rynku pracy. Jest to szczególnie istotne w obecnych czasach, gdy dynamikę zmian dodatkowo napędzają rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję. – dodaje.

AI zmieniło sposób myślenia o pracy i kompetencjach

Zwrócenie uwagi na proces upskillingu i reskillingu jest szczególnie ważne w dobie rozwoju sztucznej inteligencji. AI wyraźnie zaznaczyła swoją obecność we wszystkich branżach. Część pracowników widzi w niej zagrożenie, inni – duży potencjał na ułatwienie i automatyzację czasochłonnych procesów. Badanie Aplikuj.pl pokazuje, że co 5 osoba bacznie śledzi zmiany w zakresie sztucznej inteligencji.

Niemal co drugi badany przyznał, że raczej nie obawia się utraty pracy z powodu AI. Innego zdania jest co trzeci pracownik. Brak jedności w tym temacie pokazuje, że nie do końca jeszcze wiemy, jak postrzegać rozwój sztucznej inteligencji, ale jednocześnie nie skłania nas to do tego, by poznawać ten obszar i brać udział w szkoleniach związanych z AI. Co ciekawe, 18 proc. osób do tej pory uczestniczyło w takim kursie – wyjaśnia Witold Królczyk, Aplikuj.pl.

Podsumowując, na polskim rynku pracy upskilling i reskilling cieszy się podobną popularnością. Zaskakiwać może fakt, że pracownicy decydują się równie często zmienić zawód, co rozwijać swoje aktualne kompetencje. Reskilling jest dla nich szansą na wyższe zarobki i nowe wyzwania zawodowe.

 

[1] Polacy gotowi do zmiany – reskillig i upskilling na rynku pracy, Aplikuj.pl, raport 2024

[2] Wielopokoleniowa siła w miejscu pracy, Aplikuj.pl, raport 2023

 

Orzeczenie TSUE wyjaśnia ograniczoną rolę IAB Europe w TCF

Orzeczenie TSUE wyjaśnia ograniczoną rolę IAB Europe w TCF

Nastąpiło to po wydaniu przez belgijski sąd gospodarczy wyroku tymczasowego z września 2022 r., w którym zwrócono się do TSUE z pytaniami prejudycjalnymi i uznano, że decyzja APD nie była wystarczająco uzasadniona i nie spełniała odpowiedniego standardu właściwego badania i ustalania faktów.

IAB Europe z zadowoleniem przyjmuje orzeczenie TSUE, które dostarczyło doprecyzowanie pojęć danych osobowych i współadministrowania, i pozwoli na spokojne zakończenie  dalszych etapów postępowania.

W szczególności wyrok Trybunału stanowi, że:

(i) TC Strings (sygnały cyfrowe zawierające preferencje użytkownika)  stanowią dane osobowe, nawet z perspektywy IAB Europe, gdy można je powiązać w klarowny sposób z identyfikatorem, takim jak np.  adres IP urządzenia użytkownika, a IAB Europe może mieć dostęp do takich danych; 

(ii) IAB Europe może być postrzegany jako współadministrator wraz z uczestnikami TCF w odniesieniu do tworzenia i wykorzystywania TC strings przez wydawców i reklamodawców, na podstawie tego, że TCF zapewnia specyfikacje dotyczące ich przetwarzania, jeżeli IAB Europe faktycznie wpływa na przetwarzanie (cele i środki) z własnych powodów.

(iii) IAB Europe niekoniecznie powinno być postrzegane jako współadministrator wraz  administratorami danych wraz z uczestnikami TCF w odniesieniu do późniejszego  przetwarzania danych w związku z realizacją celów TCF, takich jak  reklama cyfrowa, pomiar oglądalności lub personalizacja treści ponieważ IAB Europe nie ma wpływu na takie przetwarzanie.
Wniosek TSUE  w tej ostatniej kwestii jest szczególnie ważny, ponieważ błędna kwalifikacja IAB Europe przez APD do sprawowania kontroli nad takim przetwarzaniem danych posłużyła jako podstawa do oceny przez organ ważności podstaw prawnych ustanowionych przez TCF i odpowiadających im sankcji.

Belgijski sąd rynkowy wznowi teraz badanie merytorycznych argumentów IAB Europe zgodnie z odpowiedziami udzielonymi przez TSUE. W oczekiwaniu na zakończenie postępowania przed Sądem ds. gospodarczych, które może potrwać kilka miesięcy, zawieszenie wykonania decyzji APD (tj. wdrożenie planu działania IAB Europe po jego zatwierdzeniu) nadal obowiązuje. 

IAB Europe publikuje na swojej stronie internetowej aktualny zestaw pytań i odpowiedzi w sprawie.

Materiały prasowe IAB Europe.

Komunikat prasowy IAB Europe >

Dodatkowe wyjaśnienia od IAB Europe >

Dokument FAQ >

Od edukacji do kariery – bezpłatne wydarzenie Rady Sektorowej i UJK

Od edukacji do kariery – bezpłatne wydarzenie Rady Sektorowej i UJK

W programie spotkania m.in.:

  • omówienie wdrożenia sektorowych programów nauczania
  • panele eksperckie: branża dla młodych? & edukacja pochodząca od biznesu
  • prezentacje ścieżek kariery absolwentów – od edukacji do pracy w branży
  • jak biznes i edukacja mogą skutecznie współpracować?
  • branża marketingowa 2024 – co może zaoferować młodym?

Dla kogo?

Na wydarzenie zapraszamy studentów, kadrę naukową uczelni, pracowników Akademickich Biur Karier, doradców zawodowych, pracowników HR i przedstawicieli biznesu z naszego sektora.

Kiedy? 

  • 14 marca w godzinach 11:30-13:45