Patronat IAB Polska: Przed nami 5. edycja E-commerce Trends Summit 2024

Patronat IAB Polska: Przed nami 5. edycja E-commerce Trends Summit 2024

E-commerce Trends Summit 2024 to piąta edycja konferencji organizowanej co roku przez ICAN Institute, lidera branży executive education i wydawcy prestiżowych magazynów biznesowych. Wydarzenie odbędzie się 19 września 2024 r. w formule hybrydowej (stacjonarnie wraz z transmisją na żywo) i jest skierowane do osób zajmujących się zawodowo sprzedażą online i odpowiadających za ten obszar w firmie (specjaliści, menedżerzy, dyrektorzy, członkowie zarządów), prowadzących własne sklepy internetowe oraz zainteresowanych najnowszymi trendami i technologiami w e-commerce.

Tematyka wystąpień

Tegoroczna edycja skupi się na zagadnieniach związanych ze sztuczną inteligencją i jej zastosowaniem w e-commerce, zwłaszcza rozwiązaniami mniej oczywistymi niż ChatGPT czy MidJourney, personalizacją i customer expierence, a także wyzwaniami sprzedaży wielokanałowej i ekspansji zagranicznej.

Zaproszeni polscy i światowi eksperci odpowiedzą na pytania:

  • Trendy i przyszłość e-commerce: Co nas czeka w najbliższych latach?
  • Omnichannel: Integracja sprzedaży online i offline
  • Personalizacja w e-commerce: Jak lepiej zrozumieć i zadowolić klienta?
  • Logistyka i dostawy w e-commerce: Optymalizacja i innowacje
  • E-commerce na rynkach międzynarodowych: Ekspansja i lokalizacja
  • Marketing i SEO w e-commerce: Jak zwiększyć widoczność i sprzedaż?
  • Bezpieczeństwo w e-commerce: Ochrona danych i zapobieganie oszustwom
  • User Experience (UX) i interfejs użytkownika (UI) w e-commerce: Projektowanie przyjaznych sklepów internetowych
  • Sztuczna inteligencja i big data w e-commerce: Nowe możliwości i wyzwania
  • M-commerce: Przyszłość zakupów mobilnych 

Aktywności i materiały dla uczestników

Do wydarzenia można dołączyć bezpłatnie lub wybierając jeden z płatnych pakietów. Wszyscy uczestnicy, niezależnie od pakietu, mogą wziąć udział w sesjach Q&A z prelegentami i mają dostęp do materiałów partnerów wydarzenia. Dla osób, które zdecydują się na płatny pakiet uczestnictwa, organizatorzy przygotowali ponadto półroczny dostęp do treści z konferencji i roczną subskrypcję magazynu „MIT Sloan Management Review Polska”.

Możliwość zgłoszenia udziału oraz więcej informacji o wydarzeniu: ets.ican.pl


Ta konferencja została objęta patronatem honorowym IAB Polska ze względu na swoją wysoką wartość merytoryczną. Organizujesz wydarzenie lub tworzysz inną inicjatywę skierowaną do branży digital marketingu? Możesz ubiegać się o nasz patronat. Zapoznaj się ze szczegółami.

iPoster przystąpił do grona firm członkowskich IAB Polska

iPoster przystąpił do grona firm członkowskich IAB Polska

iPoster to właściciel i operator największej w Polsce sieci Digital Out-Of-Home (DOOH) w segmencie galerii handlowych. W swojej ofercie posiada blisko 600 wysokiej jakości nośników typu totem i spectacular (wielkoformatowe nośniki digital) w 78 centrach handlowych w 47 miastach, w tym w Warszawie, Krakowie, Poznaniu czy Wrocławiu. Łączny roczny footfall w lokalizacjach, gdzie znajdują się formaty reklamowe iPoster wynosi ponad 270 mln. Firma współpracuje z największymi markami na polskim rynku, na jej nośnikach były wyświetlane reklamy m.in. Dyson, Euro RTV AGD, Half Price, Lotto, McDonald’s, Media Markt, Oponeo.pl czy TOUS.

– Jako lider polskiego rynku DOOH w segmencie galerii handlowych chcemy aktywnie współtworzyć tę branżę i mieć realny wpływ na kierunek jej rozwoju. W szczególności zależy nam na stworzeniu systemu mierzącego rzeczywistą widownię kampanii prowadzonych na nośnikach DOOH, by za pomocą liczb pokazać jak duża jest skuteczność komunikacji realizowanej w przestrzeni centrów handlowych. Chcemy również wspierać rozwój nowych kanałów sprzedaży powierzchni DOOH w modelu programatic. Wierzymy, że dzięki dołączeniu do IAB Polska i współpracy z ekspertami z grupy roboczej OOH nasze założenia się urzeczywistnią – mówi Michał Wilczyński, Dyrektor Sprzedaży w iPoster.

W strukturach IAB Polska jest aktualnie zrzeszonych około 250 firm członkowskich, reprezentujących podmioty działające w branży internetowej.

Jak dołączyć? Znajdź informacje TUTAJ.

Plan najbliższych wydarzeń i przedsięwzięć IAB Europe

Plan najbliższych wydarzeń i przedsięwzięć IAB Europe

IAB Europe’s Great Debate: AI
17 lipca, godz. 11:30

Webinar na temat tego, jak AI kształtuje obecnie rynek reklamy cyfrowej.

Zagłębimy się w wyniki naszych ostatnich badań przeprowadzonych we współpracy z Microsoft Advertising, zatytułowanych “Zrozumienie adaptacji i zastosowania sztucznej inteligencji w reklamie cyfrowej” (‘Understanding the Adoption and Application of AI in Digital Advertising”) i zbadamy, w jaki sposób sztuczna inteligencja przekształca branżę.

Więcej informacji tutaj.

Aktualizacja Przewodnika po CTV
25 września

Po ostatniej aktualizacji w 2022 r. planujemy opublikować zaktualizowaną wersję we wrześniu 2024 r., aby zbiegła się z naszym corocznym eventem  Virtual CTV Day.

Wydarzenie gromadzi ekspertów branżowych poprzez serię dyskusji panelowych i analiz rynkowych, aby odkryć najnowsze możliwości w krajobrazie CTV.

IAB Europe’s Great Debate – Trust and Transparency
16 Października, godz. 12:00

Debata na temat zaufania i przejrzystości będzie dotyczyła najlepszych praktyk i bieżących inicjatyw mających na celu zwiększenie zaufania i przejrzystości w naszej branży. Poprzez serię prezentacji i dyskusji panelowych eksperci branżowi podzielą się swoimi poglądami na temat tego, co zostało zrobione i co jeszcze należy zrobić, aby zwiększyć zaufanie i przejrzystość w reklamie cyfrowej.

Więcej informacji tutaj.

Programmatic

Przypominamy, że wciąż trwa 10. edycja badania IAB Europe Attitudes to Programmatic Advertising Survey. Do wypełnienia krótkiej ankiety zapraszamy wszystkich uczestników ekosystemu reklamy programmatic. Dzięki Waszej opinii będziemy mogli poznać najnowsze trendy. Termin upływa 26 lipca 2024 r.

Weź udział

Newtone One dołącza do firm członkowskich IAB Polska

Newtone One dołącza do firm członkowskich IAB Polska

Newtone One to dynamiczna firma operująca głównie w obszarach eCommerce i retail media. Specjalizuje się we wspieraniu marek i produktów w eCommerce, oferując zaawansowane rozwiązania technologiczne wspierające ekspozycję produktów na półce cyfrowej. Działa głównie w sektorach zdrowia, farmacji i urody, oferując usługi marketingowe, emerchandisingowe oraz doradcze. Dzięki unikalnym technologiom, Newtone One zapewnia jakościową obecność produktów, pomagając markom skutecznie konkurować na rynku online.

Naszym celem jest wspieranie marek w eCommerce retail media w sektorze zdrowia i urody, dostarczając markom wiedzę i rozwiązania pomagające realizować ich cele. Równocześnie wspieramy naszych partnerów po stronie Retail w osiąganiu ich założeń. Członkowstwo w IAB Polska umożliwi nam aktywny udział w projektach związanych z ecommerce i retail media, co jest kluczowe dla naszego rozwoju.

Przystąpienie do IAB Polska pozwoli nam także przybliżyć specyfikę i wyzwania branży zdrowotnej, w tym ograniczenia w reklamie aptek oraz regulacje dotyczące reklamy produktów leczniczych, wyrobów medycznych i suplementów diety. Wierzymy, że nasze zaangażowanie przyniesie korzyści całej branży internetowej, wspierając innowacje i wzrost jakości usług. – komentuje Rafał Kaczmarczyk, Prezes Zarządu Newtone One Sp. z o.o.

W strukturach IAB Polska jest aktualnie zrzeszonych około 250 firm członkowskich, reprezentujących podmioty działające w branży internetowej.

Jak dołączyć? Znajdź informacje TUTAJ.

Przewodnik po TikToku – nowa publikacja Grupy Roboczej Social Media IAB Polska

Przewodnik po TikToku – nowa publikacja Grupy Roboczej Social Media IAB Polska

W Polsce z TikToka korzysta już niemal 14 mln osób, a dane w ujęciu rok do roku pokazują, że liczba ta sukcesywnie się zwiększa1. Jak wykorzystać tę bijącą rekordy popularności platformę do generowania wzrostu biznesowego i umacniania świadomości i lojalności wobec marki? Przewodnik po TikToku opracowany przez Grupę Roboczą Social Media IAB Polska to must-read dla marketerów, którzy zaczynają lub chcą rozwinąć komunikację swoich firm i klientów na tej platformie.

– Niezależnie od otaczających go kontrowersji, TikTok wysuwa się na pozycję lidera social mediów w Polsce. Jak wskazują dane raportu “Social Media 2024” (Gemius, PBI, IAB Polska), użytkownicy w naszym kraju korzystają z niego najdłużej – przeciętnie przez prawie półtorej godziny dziennie. Jest też jedyną platformą społecznościową, która w ujęciu rok do roku nie straciła na liczbie Real Users, uplasował się też na trzecim miejscu pod względem liczby kontaktów reklamowych (3,4 miliarda emisji). Prowadząc działania komunikacyjne i marketingowe w mediach społecznościowych, nie można więc ignorować tej platformy. Grupa Robocza Social Media IAB Polska przygotowała kompleksowy przewodnik po TikToku od zrozumienia podstawowych mechanizmów po prowadzenie zaawansowanych kampanii. Dokument wzbogacono też o przykłady dobrych praktyk i studia przypadku. Powiedziałbym więc, że TikTok doczekał się kompleksowej polskiej instrukcji obsługimówi Adam Kaliszewski, szef Grupy Roboczej Social Media IAB Polska, Director, Head of Digital Practice w Solski Communication 

Działania płatne i organiczne bez tajemnic 

Platforma do publikacji krótkich filmów nie jest już tylko rozrywką dla najmłodszych użytkowników – grupa odbiorców staje się nie tylko coraz większa, ale i coraz bardziej różnorodna. Przewodnik przybliża jej specyfikę, pomagając lepiej zrozumieć oczekiwania widzów. Przechodząc przez charakterystykę twórców i możliwości obecności marek w tym kanale, autorzy publikacji kreślą szeroką panoramę platformy, która może stać się istotnym czynnikiem wzrostu biznesowego firm.  

W jaki sposób wykorzystywać treści natywne, a jak prowadzić działania płatne? W Przewodniku znajduje się przejrzysta charakterystyka formatów reklamowych i wskazówek dotyczących tworzenia contentu oraz tego, jak współpracować z influencerami. W publikacji znajdują się także case studies niestandardowych działań.  

Ponadto dynamicznie zmieniająca się platforma wkracza właśnie na kolejny poziom zaawansowania, wprowadzając nowe funkcje i narzędzia, które pozwolą na rozbudowanie działań marketingowych. Jakie możliwości daje Search Ads, a jak wykorzystać potencjał karuzeli? Z kolei rozwojowi narzędzi reklamowych towarzyszy rozbudowa funkcji pomiarowych taka jak TikTok Brand Lift Study.

Podsumowanie 

Eksperci IAB Polska podkreślają, że choć Tik Tok jest obecnie jednym z najbardziej rozwojowych kanałów społecznościowych dla biznesu. Jednocześnie kluczem do tego, aby platforma służąca do łączenia ludzi i udostępniania treści mogła w dłuższej perspektywie się rozwijać i utrzymywać wzrosty, konieczne jest stworzenie bezpiecznego i etycznego środowiska. 

Przewodnik po Tik Toku jest najbardziej kompleksowym omówieniem zagadnień związanych z tym kanałem, jakie ukazało się do tej pory w ramach działań Grupy Roboczej Social Media IAB Polska.

Druga edycja raportu „Social Media” już dostępna 

Druga edycja raportu „Social Media” już dostępna 

Wykorzystane w raporcie dane pochodzą z badań gemiusAdReal oraz Mediapanel i opisują zarówno poziom konsumpcji social mediów w Polsce i demografię użytkowników, jak i rynek reklamowy. Wyniki wzbogacone zostały komentarzami specjalistów: ekspertów z Grupy Roboczej Social Media IAB Polska, PBI oraz Gemiusa. 

Pełny raport dostępny jest pod linkiem: https://www.gemius.pl/api/downloadReportsc2024.php 

Najwięcej internautów 55+, ale to młodzi są najbardziej zaangażowani 

Największą grupę wiekową w polskich mediach społecznościowych stanowią osoby w przedziale od 55 do 75 r.ż. – jest ich aż 6,6 miliona. Szczególnie chętnie korzystają z dwóch największych platform, Facebooka i Youtube’a, gdzie notujemy ich odpowiednio 6,2 i 5,8 miliona. Jednak to najmłodsza grupa wiekowa jest najbardziej zaangażowana w społecznościowy przekaz. Wskaźnik ATS dla osób w wieku od 7-14 wynosi aż 3 godziny i 24 minuty, podczas gdy w przypadku najstarszych internautów jest to niespełna 1,5 godziny. Najmłodsi osiągają również najwyższy z wszystkich grup wiekowych poziom Affinity Index (103,52), świadczący o ich niewielkiej nadreprezentacji na omawianych stronach w stosunku do populacji. 

 Kobiety na Pintereście i Instagramie, mężczyźni na X i Twitchu 

Kobiety stanowią ogółem większość użytkowników mediów społecznościowych (RU na poziomie 14,3 mln vs 13,2 mln w przypadku mężczyzn), obserwujemy również ich przewagę na większości z analizowanych platform. Szczególnie widoczna jest ona na Pintereście (4,9 mln kobiet vs 1,9 mln mężczyzn) i Instagramie (8,5 mln kobiet vs 6,6 mln mężczyzn). Wyjątek stanowią platformy X i Twitch, gdzie dominują użytkownicy płci męskiej – jest ich tam odpowiednio 5 mln oraz 1,6 mln, w stosunku do 3,8 mln oraz 0,6 mln użytkowniczek. 

Rynek reklamowy zdominowany przez dwóch graczy 

Rynek reklamowy – podobnie jak w roku ubiegłym – zdominowany jest przez Facebooka, który przoduje w liczbie kontaktów reklamowych (12,1 mld) oraz YouTube’a, który z kolei wygrywa pod względem zasięgu reklamowego (72,1%). Warto jednak zauważyć, że w poszczególnych grupach wiekowych dużym zainteresowaniem cieszą się również pozostałe serwisy, które mogą stanowić dobre uzupełnienie media miksu w strategiach reklamowych. Przykładem mogą być TikTok i Instagram, które skutecznie docierają do najmłodszych użytkowników. 

Raport zrealizowano na podstawie danych z badania Mediapanel oraz badania gemiusAdReal. Analizie poddano okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2023 roku, pod uwagę wzięto średnie miesięczne z całego roku. W raporcie zostały przeanalizowane platformy (wersje przeglądarkowe oraz aplikacje) na urządzeniach typu PC oraz Mobile: Facebook, Instagram, Youtube, TikTok, X (dawniej Twitter), Pinterest, Snapchat, LinkedIn oraz Twitch.