Celem raportu jest poznawanie zwyczajów zakupowych współczesnych konsumentów, a także zobrazowanie najnowszych trendów branży FMCG. IAB Polska po raz kolejny objęło publikację patronatem honorowym.
Raport powstał na kanwie badania zrealizowanego metodą CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview), które przeprowadzono w okresie 20-28.08.2024 r. W tym roku w badaniu wzięło udział 2 688 konsumentów, co przełożyło się na 634 000 odpowiedzi, dotyczących marek, lifestyle’u respondentów i ich zachowań zakupowych. Na podstawie ich odpowiedzi stworzono 7 person smart shoppera oraz wytypowano TOP 3 marki z 93 kategorii produktowych.
Tegoroczna edycja raportu Brands We Shop została opatrzona także ogólnymi wnioskami do przeprowadzonego badania, które skomentowali eksperci branży FMCG. Jest to dodatkowa wartość, pozwalająca na wnikliwą analizę dzisiejszych trendów na rynku produktów szybkozbywalnych.
Patronat honorowy IAB Polska to wyróżnienie podkreślające szczególny charakter danego przedsięwzięcia i nie oznacza deklaracji wsparcia finansowego, organizacyjnego lub osobistego udziału przedstawicieli IAB Polska w tym przedsięwzięciu.
Badanie będzie uzupełnieniem informacji do powstającego, trzeciego wydania Trendbook’a na rok 2025, który będzie dostępny bezpłatnie dla osób, które chcą wykorzystywać współczesne trendy w marketingu. Poświęcić 10 minut na podzielenie się swoimi opiniami oraz obserwacjami.
Kliknij w poniższy link, a następnie odpowiedz na pytania w ankiecie.
Medialna siła marki to zaktualizowane wydanie dobrze przyjętej książki Media 360. Od analityki do sprzedaży z 2016 roku, które zostało wzbogacone o nowe case studies oraz trendy w obszarze marketingu i komunikacji. Autorzy podejmują m.in. takie tematy jak mapping influencerów dla marki, znaczenie monitoringu mediów w kontekście szybkiego wykrywania kryzysów komunikacyjnych czy wykorzystanie analizy benchmarkngowej i SWOT w budowaniu strategii brandu.
Publikacja wprowadza czytelników w świat budowania medialności marki, bazując na modelu PESO autorstwa Giny Dietrich, który dzieli media na cztery kategorie (płatne, pozyskane, współdzielone oraz własne), wskazuje różnice pomiędzy marketingiem B2B (business-to-business) i B2C (business-to-client) i pokazuje, na co zwrócić uwagę w badaniu otoczenia konkurencyjnego. Odbiorcy dowiedzą się także, co powinni wziąć pod uwagę przy wyborze narzędzi do monitoringu mediów, jakie frazy monitorować oraz jak czytać statystyki. W rozdziale dotyczącym opracowywania strategii autorzy zwracają uwagę na znaczenie researchu rynkowego oraz analizy benchmarkingowej i SWOT. Z części poświęconej komunikacji marki z klientami czytelnicy dowiedzą się, jak tworzyć persony oraz jak wykorzystać influencerów i real time marketing w komunikacji marki. W rozdziale “Wokół marki” autorzy skupiają się na metodach poszukiwania insightów, analizie emocji powstających wokół brandu na podstawie wydźwięku publikacji, a także budowaniu zaufania wobec marki i pozyskiwania jej naturalnych ambasadorów. W ostatnich rozdziałach czytelnicy poznają sposoby na przewidywanie oraz zarządzanie kryzysem wizerunkowym przy zastosowaniu narzędzi do monitorowania mediów i dowiedzą się, jak profesjonalnie i kompleksowo mierzyć medialność swojego brandu.
E-book Medialna siła marki jest dostępny do pobrania bezpłatnie na stronie IMM >
O autorach
Anna Sanowska – członek Rady Nadzorczej IMM, z którym jest związana prawie 25 lat. Pasjonuje się komunikacją marketingową i badaniem mediów. Obecnie realizuje strategię promocyjną IMM, a także współtworzy narzędzia analityczne do kompleksowego badania medialności marek i projektów. Wcześniej, przez kilka lat, kierowała Działem Analiz IMM. W 2004 roku była pomysłodawcą oraz współtwórcą portalu PRoto.pl, którego Wiceprezesem jest do dzisiaj.
Robert Sadowski – magister matematyki Uniwersytetu Warszawskiego. Z branżą monitoringu mediów związany od 2017 roku. W Instytucie Monitorowania Mediów odpowiada za pozycjonowanie, serwisy internetowe, landing pages, webinaria szkoleniowe, e-mail marketing, web analitykę, kampanie reklamowe oraz wykłady promocyjne dla studentów. Pasjonat e-mailingu, content marketingu, web analityki i SEO. Autor wielu artykułów i raportów branżowych.
Ta publikacja została objęta patronatem honorowym IAB Polska ze względu na swoją wysoką wartość merytoryczną. Organizujesz wydarzenie lub tworzysz inną inicjatywę skierowaną do branży digital marketingu? Możesz ubiegać się o nasz patronat. Zapoznaj się ze szczegółami.
Rejestrację na wydarzenia będziemy uruchamiać sukcesywnie. By jednak nie przegapić tych, które interesują Cię najbardziej, już teraz dołącz do eventów w naszych socialach i bądź na bieżąco!
Dzięki działaniom The MGMT możliwa jest bliska współpraca z Twórcami, która zapewnia skuteczne wsparcie ich rozwoju i maksymalne poszerzanie horyzontów, a w efekcie – autentyczne i niebanalne realizacje dla Klientów.
Portfolio The MGMT obejmuje management w zakresie Brand & Campaign, Music&Production oraz eventowym. Agencja zapewnia pełne wsparcie przy realizacji różnorodnych projektów, łącząc pasję, kreatywność i transparentność w działaniach biznesowych.
Rynek Influencer Marketingu i Managementów zmienia się z dnia na dzień, a sukces w tej branży wymaga nie tylko ciągłego śledzenia najnowszych trendów i elastycznego dostosowywania się do nich, ale przede wszystkim pamiętania o tym, co najważniejsze – o Twórcach, Influencerach, Artystach i Klientach. To właśnie bezpośredni kontakt, zaufanie i bliska współpraca z nimi stanowią fundament, który przekłada się na sukces na każdej płaszczyźnie – od rozwoju kariery, przez realizację projektów, aż po prowadzenie kampanii reklamowych na najwyższym poziomie – mówi Kuba Michałowski, Chief Brand Officer, The MGMT sp. z o.o.
W strukturach IAB Polska jest obecnie zrzeszonych około 250 firm członkowskich, reprezentujących podmioty działające w branży internetowej.