#4 IAB HowTo: play esports & gaming marketing

Jak wykorzystać esport i gaming w komunikacji?
Weź udział w IAB HowTo i naucz się pozyskiwać graczy jako klientów!

Gracze to grupa bardzo liczna….

  • w Polsce jest ich już 16 mln, w tym 2 mln graczy League of Legends i  1,6 mln graczy Counter Strike
  • wśród 20 największych kanałów na polskim Youtube14 to kanały gamingowe
  • największy event esportowy w Polsce (i na świecie) to Intel Extreme Masters w Katowicach:  w 2017 roku uczestniczyło w nim 173 tys. osób  (dla porównania: w Open’er Festiwal 120 tys. osób, a w jednej kolejce ekstraklasy na 8 stadionach: 110 tys. osób)

…ale także bardzo specyficzna i bardzo niejednorodna.

Jak zrozumieć ich potrzeby i motywacje, by naprawdę dotrzeć do nich ze swoja marką?

Zobacz, co mówią nasi eksperci, przyjmij ich zaproszenia i weź udział w IAB HowTo: play esports & gaming marketing

To pierwsza całodzienna konferencja IAB Polska skierowana do marketerów i pracowników agencji (strategów, mediowców) zainteresowanych profesjonalnym wykorzystaniem esportu i gamingu do realizacji celów biznesowych marek:

  • szczególnie w kategoriach FMCG (napoje, przekąski, energetyki),
  • producentów sprzętu technologicznego
  • operatorów telekomunikacyjnych.

Już 6 grudnia w Warszawie eksperci IAB Polska przedstawią krok po kroku instrukcje skutecznego pozyskiwania graczy jako klientów Twojej marki.

Dowiesz się, czym jest esport i kim są jego fani, jak budować strategię marketingu esportowego i jak mierzyć wartość esportu.  Poznasz zasady tworzenia angażującego contentu, współpracy z gamingowymi influencerami i drużynami esportowymi. Pokażemy, jak zorganizowaać event dla e-graczy i jak profesjonalnie przeprowadzić transmisję z rozgrywek.

Chcesz wiedzieć, jak wykorzystywać esport i gaming w komunikacji? Nie możesz przegapić udziału w wydarzeniu.

Termin:

  • 6 grudnia 2017
  • godz. 9:30-16:00

Miejsce:

  • Hotel Radisson Blu Centrum
  • ul. Grzybowska 24, Warszawa

Każdy uczestnik IAB HowTo otrzymuje:

  • całodniowe szkolenie z zakresu wykorzystania gier w marketingu
  • 2 przerwy kawowe
  • gorący posiłek podczas lunchu
  • DYPLOM poświadczający udział w wydarzeniu

Koszt udziału:

  • 340 PLN + VAT
  • posiadacze certyfikatu DIMAQ: 240 PLN + VAT

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że uczestnicząc w IAB HowTo, posiadacze certyfikatu otrzymują 20 punktów recertyfikacyjnych.

Akredytacja DIMAQ

 

 

 

Dołącz także do wydarzenia na Facebooku!

Kontakt

maciek
Maciej Kudyk
m.kudyk@iab.org.pl
+48 506 692 443

PROGRAM

9:00-9:50 REJESTRACJA
TEMAT
PRELEGENT
Powitanie

10:00-10:10

Robert Wielgo, członek zarządu IAB Polska DIMAQ Trener

Zrozumieć sporty elektroniczne – czyli o ewolucji i impulsach

10:10-10:30

Poruszanie się w nowopowstałym obszarze technologicznym i społecznym jest dla marketerów dużym wyzwaniem. Nie tylko trzeba zrozumieć samo zjawisko, ale również spojrzeć szerzej, dostrzec kontekst i finalnie opanować narzędzia, które pozwolą realizować wdrożenia przynoszące klientowi mierzalne i pożądane efekty. Interdyscyplinarność esportu i gamingu oraz innowacyjność tych zjawisk stanowi dla branży ogromne wyzwanie.  Na naszych oczach nie tylko rodzi się nowość, co ważniejsze, za pomocą impulsów jakimi są działania marketingowe to my tę nowość kreujemy i w dużej mierze decydujemy o tym jak będzie ewoluować.

Maciej “Sawik” Sawicki

W esporcie od 2005 roku. Współzałożyciel Headshot.pl i HSTV.pl. Komentator esportowy.
Oficjalny komentator finałów Intel Extreme Masters 2017. Właściciel domu produkcyjnego Foszer Sawicki.

Polski gracz – kim jest, czym się kieruje, co lubi?

10:30-10:50

Przez pryzmat mediów społecznościowych zbadamy najpopularniejszych polskich graczy i streamerów, oraz ludzi interesujących się tematyką esportu. Sprawdzimy kim dokładniej są, czym się interesują, co lubią, czy opinie o nich krążące, pokrywają się z prawdą. Spróbujemy określić też, jaką moc zyskują najpopularniejsi polscy zawodnicy dzięki społecznościom i czy faktycznie warto z nimi współpracować.

PREZENTACJA W JĘZYKU ANGIELSKIM

Hisham Itani

An Engineer,hisham2 (2).jpg Master’s Student and Process Optimization Enthusiast who is originally from Lebanon. Abig fan of data analytics and gaming – especially Dota 2. Has worked in the NGO field, digital marketing and engineering technical fields and is working at Sotrender as a junior marketer and esports expert.

Jak zbudować skuteczną strategię gamingową, dzięki której zrealizujesz cele marketingowe

10:50-11:10

Czym jest gaming, a czym jest esport? Jak te dwa zjawiska wykorzystać w realizowaniu celów marketingowych? W jaki sposób budować strategie dotarcia do graczy? Na co należy zwracać uwagę przy prowadzeniu działań marketingu esportowego i gamingowego? Jakie są najlepsze przykłady takich działań z polskiego rynku?

Piotr Bombol

Z wykształcenia ekonomista, zdobywca nagrody Prezesa NBP za najlepszą pracę magisterską. Pasjonat gier komputerowych i e-sportu. Najpierw w DDB&tribal odpowiadał za strategię interaktywną oraz prowadził dział social media. Następnie w Deloitte Digital tworzył usługi na pograniczu reklamy i consultingu. Obecnie we własnej agencji marketingu gamingowego Gameset, która zajmuje się łączeniem marek ze społecznościami graczy. Główny prelegent DDB Digital Academy. Występował między innymi na Forum IAB, Kongresie Badaczy Rynku i Opinii, CyberRE oraz Game Industry Conference. Juror MIXX Awards 2017.

Case studies PLAY i Sprite, czyli best practices gaming marketingu, które musisz znać

11:10-11:30

Podczas rozdania nagród Effie Awards 2017, srebro w kategorii Brand Experience trafiło do operatora komórkowego Play za kampanię #GamersGonnaPlay. Po raz pierwszy raz w historii tej kategorii nagrodzona została kampania oparta w całości na gamingu. Jak realizować najlepsze esportowe i gamingowe kampanie? – Na przykładzie aktywacji Play i Sprite.

Szymon Kubiak

Z Mediacomem związany od ponad 3 lat. Jako Head of Content Creation w Mediacom Beyond Advertising odpowiedzialny jest rozwój niestandardowych produktów mediowych i kreację contentu.
Specjalizuje się w nowych technologiach i gamingu, do których przekonuje największe marki.

Justyna Borkowska

Na co dzień prowadzi kampanię gamingowe i e-sportowe dla Play. Przez pracę, zamiast piłki nożnej, namiętnie ogląda CS:GO. Z MediaComem jest związana od 4 lat.

11:30-11:50 PRZERWA KAWOWA
TEMAT
PRELEGENT
Sponsoring transmisji esportowej jako element budowania Twojej marki wśród graczy

11:50-12:10

Polska Liga Esportowa. Jak to się zaczęło? Jakie czekały na nas wyzwania? Co sprawia, że liga jest atrakcyjna dla widzów oraz graczy – nowa jakość nagród oraz transmisji. Pierwszy Sezon w liczbach.

Bartosz Wilczek

Od ponad roku w Fantasy Expo. W marcu tego roku zaczął pracę przy pierwszej profesjonalnej e-lidze nad Wisłą – Polska Liga Esportowa. Wcześniej koordynował projekt platformy turniejowej FantasyExpo Challenge. Dzięki doświadczeniu zdobytego w pracy w TV oraz przy drużynie esportowej, stara się podnieść jakość widowiska, koordynując cały projekt.

Prowadzenie globalnej transmisji z rozgrywek esportowych / case study PGL Kraków 2017

12:10-12:30

Case study opisujące transmisje z najważniejszego wydarzenia esportowego w roku 2017.
O różnicach i podobieństwach transmisji sportowej i esportowej. Analiza projektu pod kątem kontaktu ze sponsorami oraz realizacyjnym.
Krzysztof Stypułkowski

Jeden z założycieli agencji FantasyExpo, jednej z wiodących firm z branży esportowej w Polsce. Firma FantasyExpo wywodzi się z Wrocławia gdzie odpowiadała za największe eventy gamingowe. W firmie odpowiada za rozwój nowych produktów. Wraz z zespołem stworzyli wiodącą ligę – Polska Liga Esportowa.

Kamil Górecki

CEO FantasyEXPO, góreckiz ramienia firmy pracuje z gwiazdami oraz zajmuje się kampaniami marketingowymi. Z zamiłowania fan League of Legends.

 

Sekcja esportowa w klubie piłkarskim / case study Legia eSports

12:50-13:15

Jakie zależności występują pomiędzy sportem a e-sportem, jakie mają cechy wspólne a czym się różnią? Co fani e-sportu sądzą na temat sportu? Jak w niedalekiej przyszłości rozwiną się relacje pomiędzy światem sportu i e-sportu? Dlaczego profesjonalne kluby sportowe zainteresowały się światem e-sportu? Dlaczego warto jako sponsor być obecnym w e-sporcie? Jakie jest powiązanie pomiędzy sponsoringiem sportowym oraz e-sportowym na przykładzie Legii Warszawa.
Krzysztof Stalewski

Dyrektor do spraw rozwoju wZdjecie (1) Legii Warszawa, w Klubie odpowiada m.in. za funkcjonowanie i rozwój nowej sekcji Legia eSports. Za cel stawia sobie popularyzowanie e-sportu w Polsce i zbliżenie do siebie światów sportu tradycyjnego i e-sportu. Doświadczenie zawodowe zdobywał na arenie międzynarodowej, 4 lata w Chinach i przez rok w Wielkiej Brytanii.

Paweł Kowalczyk

Obecnie jako E-sport product&partnershipspkowalczyk (1) executive w Grupie Onet, gdzie głównie odpowiada za rozwój produktów e-sportowych Grupy oraz relacje z kluczowymi partnerami rynku e-sportowego w Polsce. Wcześniej przez 7 lat związany z Ringier Axel Springer Polska oraz Onetem, gdzie był odpowiedzialny za onlinowe produkty sportowe (między innymi przegladsportowy.pl, sport.onet.pl oraz ekstraklasa.tv). W międzyczasie odpowiadał za dział marketingu brandu Przeglądu Sportowego. Absolwent Prawa Uniwersytetu Warszawskiego oraz MBA Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Co współpraca z drużyną esportową może dać Twojej marce, co Ty możesz dać drużynie –succes story Samsung and Pride

13:05-13:20

Jak działa organizacja esportowa? W czym przypomina, a w czym różni się od klubu sportowego? Jakie ma kanały dotarcia do fanów i co może zaoferować markom? W jaki sposób organizacja współpracuje ze sponsorem – success story współpracy PRIDE z Samsungiem

Piotr “neqs” Lipski

Na scenie esportowej od 2005 roku. Doświadczony menedżer, organizatorów turniejów, dziennikarz. Twórca organizacji esportowej PRIDE, która jest najdłużej działająca taką organizacją w Polsce. Razem z PRIDE odnosi sukcesy na scenie polskiej oraz międzynarodwoej. Jeden z najbardziej znanych i uznanych ekspertów esportowych w Polsce.

Tomasz Wnukowski

Doświadczony manager marketingu, w przeszłości związany z takimi markami jak ASUS, HP czy ROCCAT, dla którego zajmował się kompleksowymi działaniami na rynkach polski, czeskim i słowackim. Jeden z właścicieli organizacji PRIDE, w której zajmuje się rozwojem biznesu i pozyskiwaniem sponsorów.

13:20-14:20 LUNCH
TEMAT
PRELEGENT
Influencerzy gamingowi – kogo i jaki model współpracy wybrać?

14:20-14:40

Coraz bardziej rozpowszechniony dostęp do internetu zmienił i nadal zmienia oblicze globalnej komunikacji. Użytkownicy sieci sami zaczynają tworzyć swój unikalny kontent i gromadzą coraz większe rzesze fanów. Równie dynamicznie rozwijający się rynek gier komputerowych podąża za nowymi zjawiskami. Dlaczego warto angażować influencerów do działań marketingowych, jak wybrać optymalny model kooperacji oraz jak pozyskać najbardziej efektywnego partnera dowiemy się z prezentacji podsumowującej współpracę platformy gamingowej Kinguin.net z youtuberką Miss Rage.

Michał Miłosz

Prywatnie pasjonat gierMichal_Milosz_foto komputerowych, profesjonalnie ekspert marketingu branży gamingowej. Wcześniej związany z CD Projekt i Gameforge, obecnie jako Head of Growth and Engagement w Kinguin Poland Sp. z o.o. odpowiada za tworzenie strategii marketingowej platformy kinguin.net, opracowywanie budżetów kampanii produktowych, adaptację technologii SEM, SEO, optymalizację programów afiliacyjnych oraz współpracę z influencerami. Jako jeden z pionierów, rozpoczynał współpracę z youtuberami przy promocji wchodzących na rynek gier.

Jak promować produkt esportowy wśród nie-graczy?

14:40-15:00

Jak dotrzeć do mainstreamowych odbiorców z porduktem e-sportowym? W jaki sposób zbudować zasięg dla produktów e-sportowych w Polsce? Przykład zaangażowania marki komercyjnej w produkt gamingowo-esportowy – case study programu POGRANE.

Marcin Hajek

Od 16 lat związany z Marcin_Hajek_655_1423178457 (1)cyfrową rozrywką, treściami i ich monetyzacją. Od 10 lat pracujący  Grupie Onet, początkowo odpowiedzialny za stworzenie biznesu gamingowego w Grupie, a następnie za kierowanie platformą VOD. Aktualnie, od sierpnia tego roku odpowiedzialny za realizację strategii Esportowej dla grupy Onet-RAS Polska. Prywatnie entuzjasta samochodów, latania dronem i tworzenia materiałów video.

Społeczna odpowiedzialność gamingu / case study Riot Games

15:00-15:20

Dlaczego tak ważna jest edukacja prospołeczna graczy? W jaki sposób walczyć z negatywnymi zachowaniami graczy? W jaki sposób robi to producent jednej z najbardziej dochodowych gier typu MMO – „League of Legends”? Odpowiedzi na te pytania na przykładzie Riot Games.

Krzysztof Świerczyński

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej. user_386128_baece7_huge (1)Praktyk marketingu internetowego. Od początku kariery w związany z Portalem Interia.pl. Aktualnie Advertising Product Team Leader odpowiedzialny m.in. za rozwój produktu, bieżące zarządzanie powierzchnią reklamową, politykę cenową i wsparcie sprzedaży. Członek grupy roboczej IAB Brand Safety a w przeszłości grup Audio-Wideo i Gry w marketingu.

Jak za pomocą sportów elektronicznych budować trwałą komunikację z kibicami – nakazy i zakazy w rozmowie ze środowiskiem graczy

15:20-15:40

Jaką drogę przeszły sporty elektroniczne od kafejek internetowych aż po polskich zawodników zdobywających mistrzostwa świata. Od ponad piętnastu lat sporty elektroniczne zdobywają coraz większą popularność. Chwilowa moda czy sport przyszłości? Co zmieniło się w komunikacji z odbiorcą sportów elektronicznych podczas eventu dla graczy, prowadzeniu drużyny oraz widza transmisji z rozgrywek. Porównanie sportów elektronicznych kiedyś i dzisiaj

Jakub Paluch

Prezes Zarządu ELIGA Sp z o.o.. jakub paluchSpółki której celem jest rozwój rynku gier komputerowych oraz polskich drużyn sportów elektronicznych. W branży od 15 lat. W przeszłości jeden z managerów PGS Gaming Sp. z o.o., Team Pentagram, Pentagram G-Shock, PGSPokerStrategy i Universal Soldiers. Współpracował z wieloma utytułowanymi zawodnikami min. zwycięzcami World Cyber Games czy Electronic Sports World Cup. Zdobywał doświadczenie jako sędzia i administrator rozgrywek m.in. Electronic Sports League, Cybersport, Poznań Game Arena, World Cyber Games, Electronic Sports World Cup i wielu innych. Odpowiadał za komunikację handlową pomiędzy pracownikami firmy, akcje promocyjne i marketingowe, kontakt ze społecznością klientów, negocjował, tworzył marki od podstaw. Trener i coach w firmie Akademia Rozwoju Umiejętności. Uzyskał tytuł zawodowy Adwokata.

Zakończenie

15:40-15:50

Robert Wielgo, członek zarządu IAB Polska DIMAQ Trener
 
KONIEC

Weź udział w IAB HowTo!

Wyślij zgłoszenie do Maćka:

maciek
Maciej Kudyk
506 692 443

1. Napisz na adres: m.kudyk@iab.org.pl

2. W tytule maila wpisz: Zgłoszenie IAB HowTo

3. W treści wiadomości podaj:

  • Imię i nazwisko uczestnika
  • Adres mailowy
  • Dane do faktury

Jeśli jesteś posiadaczem certyfikatu DIMAQ, koniecznie napisz to w wiadomości.

Dołącz także do wydarzenia na Facebooku!

HowTo regulamin

Patroni wydarzenia

 

howto logotypki (1)