Wzór briefu kreatywnego aplikacje mobilne

14.10.2013
Grupa robocza „Mobile Marketing” działająca w IAB Polska przygotowała wzór briefu kreatywnego dedykowanego aplikacjom mobilnym. Powstanie tego dokumentu ma ułatwić kontakty pomiędzy działającymi na rynku firmami mobilnymi a marketerami. Jego zastosowanie znacznie ułatwi ustalenie zakresu i czasochłonności przedsięwzięcia, co w wielu przypadkach pozwoli na sprawniejszą obsługę zapytań ofertowych dotyczących aplikacji mobilnych.

Korzystaliśmy z podobnych narzędzi już od jakiegoś czasu. Z uwagi na dużą ilość zapytań o różnym poziomie szczegółowości niezbędny był wzór, który porządkowałby fundamentalne kwestie, stanowiące wstęp do określenia niezbędnych nakładów na realizacje projektu. Pytania zawarte w briefie pozwalają rozwiać kluczowe wątpliwości jeszcze przed rozpoczęciem prac projektowych.

Pobierz wzór: brief kreatywny dedykowany aplikacjom mobilnym

Celem briefu jest doprecyzowanie nie tylko oczekiwań, ale także możliwości klienta. Agencja, czy też deweloper aplikacji, dostaną informacje niezbędne do określenia, czego klient potrzebuje i co można mu zaoferować w założonym budżecie. Z perspektywy marketera precyzyjne odpowiedzi na pytania zawarte w briefie to pewność, że oferta, którą otrzyma, umożliwi mu stworzenie dokładnie takiej aplikacji, jakiej potrzebuje, w budżecie jakim dysponuje.

Grupa robocza „Mobile Marketing” działa w ramach IAB Polska od 2009 roku. Ekspertami grupy są przedstawiciele portali, domów mediowych, agencji marketingu mobilnego, a także producenci i dostawcy kontentu mobilnego.