Standardy briefowania agencji

24.06.2011
Eksperci grup roboczych IAB Polska „Social Media & WoMM” oraz „Gry w marketingu” stworzyli dokumenty precyzujące standardy briefowania agencji. Dokumenty te mają na celu ułatwienie współpracy Klientom z agencjami realizującymi dla nich kampanie advergamingowe, marketingu szeptanego oraz w mediach społecznościowych.


Nowe standardy briefowania agencji przygotowane przez członków grup roboczych IAB Polska „Social Media & WoMM” oraz „Gry w marketingu” powstały z potrzeby usprawnienia współpracy między agencjami a Klientami.

Schemat briefu do przygotowania strategii komunikacyjnej pomoże jasno sprecyzować współpracującym podmiotom wszystkie istotne parametry skutecznej kampanii online, w tym: cele długo- i krótkoterminowe, harmonogram i zakres działań, grupy docelowe, timing, otoczenie konkurencyjne, budżet, oczekiwaną efektywność.

„Brief do przygotowania strategii komunikacyjnej: Social Media” opracowali przedstawiciele firm:
Biuro Podróży Reklamy, BUZZ MEDIA, Facebook NOW / ARBOinteractve Polska, Heureka, NuOrder Group, Społeczności.pl (Fotka.pl).

„Brief do przygotowania strategii komunikacyjnej: Gry w marketingu” opracowali reprezentanci firm:
AdAhead / ARBOinteractve Polska, IDMnet, MindShare Polska, nobagames.com / Redefine.

To pierwszy dokument, który jasno definiuje, jakie informacje są niezbędne do skonstruowania dobrze sprofilowanej oferty reklamowej. Jestem przekonana, że wprowadzenie jednolitego standardu briefowania wyeliminuje większość problemów w komunikacji pomiędzy agencją oraz klientem, co w szerszej perspektywie poskutkuje oszczędnością czasu oraz pieniędzy.

Jestem przekonany, że wypracowanie standardu w zakresie briefowania agencji na działania w social mediach to krok, który ułatwi życie i klientom i agencjom. Dzięki takiemu standardowi łatwiej też będzie klientom porównywać oferty agencji wyspecjalizowanych w działaniach z obszaru marketingu społecznościowego. Myślę, że zyskają na tym w końcu również sami użytkownicy i w efekcie będą odbiorcami jeszcze ciekawszych i bardziej angażujących akcji.

Stworzenie jednolitego, funkcjonalnego standardu briefowania agencji w zakresie działań związanych z social media to duży i bardzo potrzebny krok naprzód. Korzyści z wdrożenia tego standardu będą obopólne – nie tylko dla marketerów, którzy będą mogli precyzyjnie i szybko odpowiedzieć na wszystkie oczekiwania wobec oferty, ale i dla klientów. To duży pozytyw!.

Standardy wprowadzane przez IAB Polska zwiększają korzyści zarówno dla klientów jak i producentów gier reklamowych. Poprzez dostarczenie pełnej informacji o oczekiwaniach klienta producenci mogą skupić na przedstawianiu, a potem realizacji, gier reklamowych spełniających dokładniejsze wytyczne.

Przygotowany przez IAB schemat briefu, zbiera podstawowe informacje potrzebne do stworzenia gry reklamowej. Briefując agencję, często zapominamy właśnie o podstawach, co skutkuje zadawaniem dodatkowych pytań, opóźniając właściwą i zgodną z oczekiwaniami klienta odpowiedź.



Pobierz dokumenty:

Brief do przygotowania strategii komunikacyjnej: Social Media