Kodeks dobrych praktyk w sprawie szczegółowych zasad ochrony małoletnich w audiowizualnych usługach medialnych na żądanie

09.07.2014
W dniu 26 czerwca 2014 uchwałą Zarządu IAB Polska został przyjęty Kodeks Dobrych Praktyk dotyczący szczegółowych zasad ochrony małoletnich w audiowizualnych usługach medialnych na żądanie. Kodeks został w dniu 8 lipca br. zaprezentowany podczas posiedzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji i został przez KRRiT zaakceptowany.

Czym jest kodeks?

Kodeks Dobrych Praktyk jest efektem wielomiesięcznej pracy ekspertów Grupy Prawnej IAB Polska, oraz spotkań i konsultacji z KRRiT i MAiC. Przyjęty dokument jest wynikiem ogromnego zaangażowania firm członkowskich IAB Polska, a w szczególności serwisów VoD i stanowi najlepszy przykład wspólnego postrzegania kluczowych kwestii przez branżę internetową. Jest również niewątpliwym dowodem zaufania Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji do IAB Polska jako organizacji skutecznie reprezentującej interesy przedsiębiorców internetowych.

Pobierz Kodeks Dobrych Praktyk VoD >

Zostań sygnatariuszem

Wypracowany wspólnie z KRRIT sukces w postaci Kodeksu Dobrych Praktyk, zwraca uwagę na kluczową rolę wszystkich serwisów VoD w dalszym rozwoju partnerstwa z KRRiT. W związku z powyższym IAB Polska zachęca podmioty udostępniające treści audiowizualne do wsparcia Kodeksu w formie przystąpienia do grona sygnatariuszy.

Aby zostać sygnatariuszem akcji pobierz powyższy Kodeks i wypełnił Załącznik nr 1. Oświadczenia o przystąpieniu proszę przesyłać na adres: a.wojcikiab.org.pl

Sąd koleżeński

Zgodnie z postanowieniami Kodeksu Dobrych Praktyk dotyczącego szczegółowych zasad ochrony małoletnich w audiowizualnych usługach medialnych na żądanie przy IAB powstał sąd koleżeński. Zadaniem sądu jest orzekanie w sprawach dotyczących naruszenia postanowień Kodeksu Dobrych Praktyk.

Regulamin sądu koleżeńskiego IAB Polska >

Sygnatariusze

  • Cineman;
  • Cyfrowy Polsat;
  • Ipla.tv;
  • Iplex SA;
  • Grupa Onet.pl SA;
  • Grupa Wirtualna Polska SA;
  • Telewizja Polska SA.
Kontakt

W razie pytań i wątpliwości prosimy o kontakt z biurem IAB Polska.