Komunikaty prasowe

IAB/PwC AdEx 2017′ H1: Trendy w reklamie cyfrowej

26.10.2017
W pierwszym półroczu 2017 roku wydatki na reklamę cyfrową wyniosły 1,86 mld zł, o 133 mln zł więcej niż rok wcześniej w porównywalnym okresie, co przełożyło się na dynamikę wzrostu na poziomie 8%.

IAB ogłasza standard widoczności reklam w internecie

24.10.2017
Wprowadzony standard, zapewniający jednolity sposób weryfikacji efektywności reklam, zwiększy skuteczność kampanii.

Siódma edycja IAB Internet Week za nami

04.10.2017
Sprawdź, jak przebiegła jesienna edycja bezpłatnych warsztatów z marketingu online, w których tym razem udział wzięło aż 814 uczestników!

IAB/PwC AdEx 2017′ Q1: Reklama cyfrowa dwóch prędkości

23.08.2017
W pierwszym kwartale 2017 roku nakłady na reklamę cyfrową wyniosły 890 mln zł, o 85 mln zł więcej niż rok wcześniej w porównywalnym okresie

Jak zostać królem contentu? Warsztaty HowTo IAB Polska poświęcone zagadnieniom marketingu cyfrowego

27.07.2017
Rozpoczynają się właśnie zapisy na wydarzenie, w którym wezmą udział przedstawiciele marketerów, agencji reklamowych, agencji interaktywnych i domów mediowych

Branża internetowa inauguruje kampanię edukacyjną

25.07.2017
W internecie treści i usługi nie są bezpłatne. Płaci reklama

Ruszają zgłoszenia do MIXX Awards 2017!

25.07.2017
Ruszają zgłoszenia do jedenastej edycji konkursu na najlepsze polskie kampanie reklamowe z wykorzystaniem digitalu.

Apel w sprawie unijnego rozporządzenia dotyczącego ochrony prywatności

18.07.2017
Przyjęcie projektu w obecnej treści będzie miało negatywny wpływ na konkurencyjność i innowacyjność polskich przedsiębiorstw.

Nowy porządek świata reklamy – relacja z FORUM IAB 2017

13.06.2017
Bilety wyprzedane na kilka tygodni przed wydarzeniem, prawie 1200 uczestników, blisko 90 prelegentów - tak minęły 2 intensywne dni FORUM IAB 2017

Włodzimierz Schmidt w zarządzie IAB Europe

02.06.2017
Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska po raz trzeci wszedł w skład zarządu IAB Europe na kolejną dwuletnią kadencję.

Alexander Nix, założyciel i prezes Cambridge Analytica wśród 60 prelegentów Forum IAB 2017

31.05.2017
O tym jak budować skuteczny marketing w obliczu globalnych zmian będzie dyskutowało ponad tysiąc uczestników Forum IAB 2017, które odbędzie się w dniach 7-8 czerwca w Warszawie. Wśród międzynarodowych ekspertów branży znajdzie się Alexander Nix – założyciel Cambridge Analytica. Jakie wnioski płyną z doświadczeń doradcy Donalda Trumpa? Ponad tysiąc przedstawicieli branży marketingu spotka się na początku czerwca w warszawskich Złotych Tarasach, by rozmawiać o trendach i innowacjach w komunikacji marketingowej, sposobach budowania silnych marek, a także roli internetu w rozwoju firm. Wśród podejmowanych tematów znajdzie się sztuczna inteligencja, konkurencja i konkurencyjność rynku, zmieniające się zwyczaje konsumentów. Program ułożony jest w...

Bluerank i Gemius laureatami prestiżowych konkursów IAB Europe

24.05.2017
Podczas uroczystej gali kongresu Interact dwóch członków IAB Polska: Bluerank i Gemius otrzymało nagrody w dwóch konkursach IAB Europe.

IAB Europe AdEx Benchmark 2016: europejski rynek reklamy online nadal z dwucyfrowym wzrostem i wartością ponad 40 mld Euro

24.05.2017
Według badania AdEx Benchmark zrealizowanego na zlecenie IAB Europe reklama online zanotowała w 2016 r. wzrost o 12,2% na rynku europejskim, a jej wartość wyniosła 41,8 mld EUR. W Polsce wartość reklamy online wyniosła 3,6 mld zł (866 mln EUR), notując 14% wzrost. (europejska edycja badania nie uwzględnia wydatków na e-mail marketing, więc wartość polskiego rynku w tym zestawieniu różni się nieznacznie opublikowanej przez IAB Polska 5 maja br.). Analiza porównawcza AdEx Benchmark pokazuje wzrost reklamy online we wszystkich 27 krajach biorących udział w badaniu, przy czym w 20 krajach po raz trzeci osiągnął on wartość dwucyfrową. W trzech z...

Międzynarodowe sukcesy polskiego DIMAQ

17.05.2017
Stworzone przez IAB Polska standardy certyfikacji kompetencji digital marketingu wprowadzane w 10 europejskich krajach Certyfikat kompetencji e-marketingowych DIMAQ (Digital Marketing Qualification) zostanie wprowadzony w Słowenii, Rumunii, Grecji, Serbii, Bośni i Hercegowinie, Czarnogórze i na Cyprze w maju i czerwcu br. w ramach programu standaryzacji wiedzy i umiejętności specjalistów branży. Jesienią  do egzaminów przystąpią profesjonaliści branży w trzech kolejnych krajach. Opracowany przez IAB Polska i wdrożony pod koniec ub. roku program umożliwia skuteczną ewaluację kwalifikacji, podnosi jakość usług i buduje zaufanie firm. Jest odpowiedzią na realne zapotrzebowanie – rosnącą konkurencyjność rynku usług digitalowych, oczekiwania marketerów i pracodawców. Pozwala profesjonalistom sektora potwierdzić kwalifikacje,...

Obrażamy w internecie mniej, niż nam się wydaje. Najnowszy raport IAB Polska.

11.05.2017
Wbrew utartym przekonaniom odsetek wypowiedzi przekraczających granice kultury wciąż jest w internecie marginalny, wskazują badania IAB Polska.

Jak budować skuteczny marketing w obliczu globalnych zmian. Poznaj agendę FORUM IAB 2017!

25.04.2017
Czego polscy marketerzy nie uczą się od Donalda Trumpa? Upadek autorytetów, czyli co po influencerach? Co mają wspólnego fioletowa krowa, czarne łabędzie i błękitne oceany? Co naprawdę robią w sieci milenialsi, a co pokolenie X? Startupizacja korporacji – realny scenariusz czy pobożne życzenie? Jak zmienić „papierową” firmę w cyfrowego lwa? BOTY – rozwiązanie z przyszłością, czy bańka, która wkrótce pęknie? To przykłady tematów blisko 60 prelekcji i wystąpień jedenastej edycji FORUM IAB Polska, które odbędzie się dniach 7-8 czerwca w Warszawie. Na początku czerwca w warszawskich Złotych Tarasach po raz jedenasty spotka się 1100 ekspertów branży online, by rozmawiać o innowacjach...

Rekordowy IAB Internet Week

10.04.2017
910 przedstawicieli branży marketingowej wzięło udział w wiosennej edycji Internet Week – cyklu warsztatów organizowanych przez IAB Polska, poświęconych nowoczesnym rozwiązaniom w dziedzinie reklamy i komunikacji internetowej. To więcej niż w którejkolwiek z dotychczasowych edycji, ponad 50 procent więcej niż jesienią ub. roku. Przez pięć dni (3-7 kwietnia 2017) w siedzibie IAB Polska eksperci czołowych wydawców, agencji interaktywnych, domów mediowych i dostawców technologii specjalizujących się w różnych dziedzinach reklamy interaktywnej prezentowali najważniejsze i najciekawsze zagadnienia dotyczące komunikacji marketingowej. Tematy 15 warsztatów dotyczyły m.in. takich obszarów, jak e-commerce, e-mail marketing, mobile, social media, targetowanie, efektywność kampanii, zarządzanie reputacją marki, skuteczność...

Zmiany w radzie nadzorczej IAB Polska. Nowi członkowie w związku

31.03.2017
Anna Gruszka, Chief Digital Officer w IPG Mediabrands oraz CEO Reprise Media i Sławomir Stępniewski, CEO Dentsu Aegis Network Polska, Chief Innovation Officer NCE zostali wybrani do rady nadzorczej Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Jednocześnie reprezentowane przez nich agencje – Dentsu Aegis Network Polska i Initiative Media Warszawa zostały członkami zwyczajnymi IAB. Dołączenie dwóch przedstawicieli agencji do rady nadzorczej wzmacnia IAB i sprawia, że jej skład w jeszcze większym stopniu będzie odzwierciedlać rzeczywistą strukturę rynku reklamy digitalowej. Rada zyskuje dwóch bardzo cenionych ekspertów branży – Anna Gruszka i Sławomir Stępniewski to profesjonaliści i na pewno wykorzystają swoje wieloletnie doświadczenie...

Znamy zwycięzców konkursu na najlepszą pracę dyplomową z marketingu internetowego

09.03.2017
Znamy już zwycięzców V edycji ogólnopolskiego konkursu na najlepszą pracę dyplomową z marketingu internetowego organizowanego przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i Szkołę Główna Handlowa w Warszawie. Konkurs skierowany był do studentów oraz absolwentów uczelni wyższych, którzy obronili swoje prace magisterskie, licencjackie oraz inżynierskie z zakresu marketingu internetowego w okresie od  01 stycznia 2012 r. do 15 stycznia 2017 r . Nadesłane prace oceniane były przez Jury, w którego skład weszli certyfikowani trenerzy DIMAQ - oficjalnego systemu certyfikacji kompetencji digital marketingu w Polsce prowadzonego przez IAB Polska. Spośród wszystkich nadesłanych prac do II etapu zostało zakwalifikowanych dziesięć, z których ...

IAB Polska i GIODO podejmą wspólne działania na rzecz ochrony danych osobowych w Internecie

07.03.2017
7 marca 2017 przedstawiciele GIODO i IAB Polska podpisali list intencyjny o wspólnym działaniu.

Prywatność w sieci – pobierz najnowszy raport z badania IAB

07.03.2017
IAB Polska po raz drugi już zrealizował badanie internautów dotyczące prywatności. Do współpracy zaproszono podmioty, które mają istotny wpływ na kształt całego środowiska online – zarówno po stronie biznesu, jak i administracji. Z badania wynika m.in., że internauci są coraz bardziej świadomi w kwestii prywatności i coraz częściej stosują różnego rodzaju zabezpieczenia, które mają ją chronić. Wciąż jednak istnieje wiele zadań stojących przed biznesem, jak również regulatorami. Użytkownicy sieci coraz lepiej zdają sobie sprawę, że internet jest miejscem publicznym i sami powinni dbać w nim o swoją prywatność. Jednocześnie w coraz większym stopniu oczekują spersonalizowanych treści i reklam, a...

Weź udział w darmowych warsztatach dla marketerów – rusza VI edycja IAB Internet Week

07.03.2017
3 kwietnia rusza VI edycja IAB Internet Week – cyklu darmowych, cieszących się olbrzymim zainteresowaniem warsztatów dla marketerów, które organizuje IAB Polska. Nasi eksperci  zaprezentują najnowocześniejsze rozwiązania w dziedzinie reklamy i komunikacji internetowej, które skutecznie wspomogą marketing w Twojej firmie. Nie zwlekaj. Zapisy już ruszyły! Idea wydarzenia jest prosta – przez 5 dni eksperci czołowych wydawców, agencji interaktywnych, domów mediowych i dostawców technologii specjalizujących się w różnych dziedzinach reklamy interaktywnej będą prezentowali uczestnikom najważniejsze zagadnienia marketingu w pigułce. Udział w warsztatach jest całkowicie bezpłatny, ale obowiązują zapisy. VI edycja IAB Internet Week to aż kilkanaście warsztatów dedykowanych marketerom, m.in....

Nowy raport IAB Polska dotyczący content marketingu już do bezpłatnego pobrania

21.02.2017
Z narzędzi content marketingu korzysta ponad 80% polskich firm, jednocześnie 1/3 z nich deklaruje, że nie ma strategii prowadzenia takich działań.
kolejne