Stanowiska IAB Polska

Koalicja organizacji przedsiębiorców ponownie przeciwko projektowi ePrivacy

04.06.2018
Przed zbliżającym się 8 czerwca br. posiedzeniem Rady ds. Transportu, Telekomunikacji i Energii w Brukseli, IAB Polska razem z Krajową Izbą Gospodarczą, Business Centre Club, Konfederacją Lewiatan, Polską Izbą Informatyki i Telekomunikacji, Startup Poland oraz ZIPSEE Cyfrowa Polska przekazało Ministerstwu Cyfryzacji pismo, w którym wyraża zaniepokojenie obecnym kształtem projektu rozporządzenia ePrivacy. Naszym zdaniem proponowana regulacja nie zapewnia odpowiedniej elastyczności w zakresie przetwarzania metadanych, nakłada szereg nowych obowiązków na przedsiębiorców, a ponadto może zniweczyć koszty poniesione już w związku z zapewnieniem zgodności z RODO, gdyż w wielu miejscach jest z RODO niespójna (szczególnie odnośnie do zakresu dozwolonych podstaw przetwarzania danych...

Stanowisko IAB Polska w sprawie zmian w ustawie o VAT w związku z implementacją tzw. dyrektywy voucherowej

21.05.2018
W odpowiedzi na zaproszenie ze strony Ministerstwa Finansów, IAB Polska przedłożyło stanowisko dot. zmian w ustawie o VAT w związku z implementacją tzw. dyrektywy voucherowej, której rozwiązania mają znaczenie dla branży e-commerce.

Stanowisko dot. kolejnej wersji projektu rozporządzenia ePrivacy

11.05.2018
IAB Polska po raz kolejny przekazało Ministerstwu Cyfryzacji swoje negatywne stanowisko wobec projektu rozporządzenia dot. poszanowania życia prywatnego i ochrony danych osobowych w komunikacji elektronicznej.

Stanowisko dotyczące projektu rozporządzenia w sprawie P2B

10.05.2018
W odpowiedzi na zaproszenie ze strony Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii, IAB Polska przedłożyło stanowisko wobec projektu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie propagowania sprawiedliwości i przejrzystości dla użytkowników biznesowych korzystających z usług pośrednictwa internetowego. Obawiamy się, że projektowane przepisy wpłyną negatywnie na konkurencyjność europejskiego sektora internetowego, gdyż obciążą przedsiębiorstwa wysokimi kosztami ustanowienia mechanizmów rozpatrywania skarg i mediacji oraz nowymi kosztami postępowań sądowych.  

Stanowisko w sprawie wniosków legislacyjnych wchodzących w skład pakietu New Deal for Consumers

10.05.2018
IAB Polska przekazało do UOKiK stanowisko wobec pakietu New Deal for Consumers. Zwracamy uwagę na konieczność wypracowania zrównoważonych rozwiązań, które nie będą utrudniały korzystania z usług dostępnych na rynku cyfrowym, w tym z internetowych platform handlowych.

Stanowisko IAB Polska dot. wykazu rodzajów przetwarzania, dla których wymagane jest przeprowadzenie oceny skutków dla ochrony danych (RODO)

27.04.2018
W odpowiedzi na  zaproszenie GIODO, IAB Polska przygotowało stanowisko dot. wykazu rodzajów przetwarzania, dla których wymagane jest przeprowadzenie oceny skutków dla ochrony danych (RODO).

Pismo do Ministerstwa Sprawiedliwości w spr. projektu dyrektywy dot. niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych

24.04.2018
IAB Polska wspólnie z PIIT zwróciło się do Ministerstwa Sprawiedliwości z prośbą o probiznesowe podejście do kwestii rekompensaty dla przedsiębiorców w sytuacji przedwczesnego rozwiązania przez konsumenta umowy długoterminowej  na dostarczanie treści cyfrowych.

Apel IAB Polska do Polskich Europarlamentarzystów w sprawie projektu dyrektywy dot. niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych

19.04.2018
IAB Polska zwróciło się do Polskich Posłów Komisji IMCO i JURI w Parlamencie Europejskim o wsparcie dot. kwestii uczciwej rekompensaty dla przedsiębiorców w sytuacji przedwczesnego rozwiązania przez konsumenta umowy długoterminowej na dostarczanie treści cyfrowych. Obecny kierunek negocjacji projektu digital content directive (art. 16) jest niekorzystny dla wydawców treści cyfrowych.

Stanowisko IAB Polska dot. Zaleceń KE z 1 marca 2018 r. w spr. działań na rzecz skutecznego zwalczania nielegalnych treści w Internecie

16.04.2018
W odpowiedzi na zaproszenie Ministerstwa Cyfryzacji, IAB Polska sporządziło stanowisko dot. opublikowanych przez Komisję Europejską Zaleceń w spr. działań na rzecz skutecznego zwalczania nielegalnych treści w Internecie.

Stanowisko IAB Polska dot. opodatkowania gospodarki cyfrowej

30.03.2018
W ramach konsultacji społecznych prowadzonych przez Ministerstwo Finansów, IAB Polska przesłało stanowisko dot. projektów aktów składających się na pakiet dot. opodatkowania gospodarki cyfrowej. IAB Polska zaznacza, że podatek, którego celem jest skłonienie globalnych podmiotów do odprowadzania podatku od działalności cyfrowej tam, gdzie ona jest prowadzona, nie powinien być skonstruowany w taki sposób, aby jego skutki były odczuwalne także przez mniejsze lokalne podmioty.

Stanowisko IAB Polska dot. środków skutecznie zwalczających nielegalne treści w Internecie

26.03.2018
W ramach konsultacji ogłoszonych przez Komisję Europejską, IAB Polska przedłożyło stanowisko dot. dokumentu Measures to further improve the effectiveness of the fight against illegal content online. IAB Polska popiera podejście Komisji Europejskiej zmierzające do podejmowania skutecznej walki z nielegalnymi treściami w Internecie, zwłaszcza tymi o charakterze terrorystycznym. Niemniej jednak IAB Polska wskazuje, że ustalanie sztywnych i bardzo krótkich terminów na usunięcie treści, jak np. jedna godzina od publikacji, może doprowadzić do błędnych decyzji i zaowocować prewencyjnym usuwaniem wszelkich kontrowersyjnych treści. Dodatkowo wskazujemy, iż dostawcy usług hostingowych powinni być chronieni przed odpowiedzialnością w przypadku, gdy dobrowolnie i systematycznie podejmują proaktywne...

Stanowisko IAB Polska w sprawie art. 5 projektu ustawy o ochronie danych osobowych

08.03.2018
IAB Polska postuluje, aby na dalszych etapach procedury legislacyjnej dot. projektu ustawy dostosowującej polskie prawo do RODO, obniżyć granicę wieku, poniżej której wymagana jest zgoda rodziców na przetwarzanie danych osobowych ich dziecka w związku ze świadczeniem usług społeczeństwa informacyjnego oferowanych bezpośrednio dziecku, do lat 13.

Stanowisko IAB Polska w sprawie projektu ustawy o zmianie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz niektórych innych ustaw

25.01.2018
W ramach konsultacji społecznych, IAB Polska przedstawiło Ministerstwu Sprawiedliwości stanowisko do projektu ustawy wdrażającej dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/943 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony niejawnego know-how i niejawnych informacji handlowych. Nowelizacja u.z.n.k. we wskazanym zakresie jest szczególnie istotna dla przedsiębiorców z branży e-commerce.

Stanowisko IAB Polska w sprawie projektu ustawy o jawności życia publicznego

24.01.2018
IAB Polska po raz drugi wypowiada się w sprawie rozwiązań zniechęcających m.in. organizacje pracodawców do angażowania się w proces stanowienia prawa w Polsce.

Stanowisko IAB Polska dot. projektu rozporządzenia ePrivacy

15.01.2018
W związku z kontynuacją prac w Radzie UE nad projektem rozporządzenia ePrivacy, które w bieżącym półroczu będzie prowadziła Prezydencja Bułgarska, IAB Polska przypomina o wszystkich wątpliwościach branży internetowej związanych z tą regulacją.

Stanowisko IAB Polska dot. projektów ustaw dostosowujących polskie prawo do RODO

13.10.2017
W procesie konsultacji publicznych IAB Polska przekazało Ministerstwu Cyfryzacji kompleksowe stanowisko odnośnie do projektu ustawy o ochronie danych osobowych i projektu przepisów wprowadzających.  

Stanowisko Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska ws. projektu ustawy o prawach konsumenta (druk numer 2076) w zakresie zmian dotyczących stosowania odpowiednich przepisów do dostarczania treści cyfrowych z dnia 23 kwietnia 2014 r.

14.07.2014
Szanowni Państwo, Rozumiejąc potrzebę uregulowania przez ustawodawcę kwestii stosowania odpowiednich przepisów w przypadku dostarczania konsumentom treści cyfrowych (projektowany art. 43 punkt 11 Ustawy o prawach konsumenta) wskazujemy jednocześnie na brak konieczności rozstrzygania o tym w „Projekcie Ustawy o prawach konsumenta” (dalej „Projekt”). Powyższe wynika z faktu, że „Dyrektywa 2011/83/UE o prawach konsumenta” nie nałożyła na państwa członkowskie UE (w tym Polskę) żadnego obowiązku w tym zakresie. Ponadto omawiana zmiana wymaga szczegółowej i kompleksowej analizy skutków prawno-ekonomicznych, której nie przeprowadzono w uzasadnieniu do Projektu. Co istotne jednak, podkreślenia wymaga fakt, że omawiane zagadnienie (tj. regulacja sprzedaży treści cyfrowych) stanowi już...

Stanowisko Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska ws. wskazanych przez UOKiK zagadnień dotyczących projektowanych rozwiązań w zakresie ADR z dnia 23 kwietnia 2014 r.

14.07.2014
Stanowisko Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska ws. wskazanych przez UOKiK zagadnień dotyczących projektowanych rozwiązań w zakresie ADR z dnia 23 kwietnia 2014 r. Szanowny Panie Prezesie, W odpowiedzi na pismo UOKiK z dnia 09.04.2014 r. (znak: DDK-076-249/13/Aka/PZ) dotyczące wskazanych zagadnień w sprawie projektowanych rozwiązań w zakresie ADR, niniejszym pragniemy przedstawić stanowisko Związku Pracodawców Branży Internetowej Interactive Advertising Bureau Polska (zwanego dalej „IAB Polska”) w powyższym zakresie. [model mieszany] W pierwszej kolejności wskazujemy, że IAB Polska, co do zasady, popiera wprowadzenie do polskiego porządku prawnego systemu pozasądowego rozstrzygania sporów dotyczących przedsiębiorcy mającego siedzibę na terytorium danego kraju opartego na tzw....

Stanowisko IAB Polska ws. projektu ustawy o prawach konsumenta (druk numer 2076), skierowane do Senackiej Komisji Ustawodawczej oraz Senackiej Komisji Gospodarki 20 maja 2014 r.

20.05.2014
Stanowisko Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska ws. projektu ustawy o prawach konsumenta (druk numer 2076), skierowane do Senackiej Komisji Ustawodawczej oraz Senackiej Komisji Gospodarki 20 maja 2014 r. Szanowni Państwo, Od dnia 17.01.2014r. w Sejmie RP prowadzone są prace nad rządowym projektem „Ustawy o prawach konsumenta – druk numer 2076” (zwanego dalej „Projektem”), która ma stanowić implementację do krajowego porządku prawnego „Dyrektywy PE i Rady 2011/83/UE w sprawie praw konsumentów” (zwanej dalej „Dyrektywą”). Zdaniem IAB Polska powyższy projekt zawiera postanowienia, które mogą w sposób negatywny wpłynąć na działalność oraz rozwój przedsiębiorców internetowych w Polsce. W konsekwencji IAB Polska...

Stanowisko Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska ws. Programu Na Rzecz Ochrony Praw Autorskich I Praw Pokrewnych 2014 – 2016

15.04.2014
W odpowiedzi na zaproszenie MKiDN do wzięcia udziału w konsultacjach społecznych w/s programu na rzecz ochrony praw autorskich i praw pokrewnych  2014 – 2016, 15 kwietnia 2014 r., IAB Polska przedłożyła uwagi do projektu, jednocześnie podkreślając poparcie dla idei podjęcia działań służących wzmocnieniu ochrony praw autorskich i praw pokrewnych. Szanowni Państwo, W związku z przedłożeniem przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego do konsultacji społecznych projektu Programu na rzecz ochrony praw autorskich i praw pokrewnych 2014 – 2016 (dalej jako „Program”) przygotowanego przez Zespół do Spraw Przeciwdziałania Naruszeniom Prawa Autorskiego i Praw Pokrewnych, pragniemy niniejszym zaprezentować uwagi IAB Polska do...

Stanowisko Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska ws. neutralności sieci objętej projektem rozporządzenia w sprawie europejskiego jednolitego rynku cyfrowego

15.04.2014
Stanowisko Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska ws. neutralności sieci objętej projektem rozporządzenia w sprawie europejskiego jednolitego rynku cyfrowego, skierowane do ministra administracji i cyfryzacji, pana Rafała Trzaskowskiego, z dnia 15 kwietnia 2014 r. Szanowny Panie Ministrze, W związku z unijnym procesem legislacyjnym i ponownymi konsultacjami społecznymi projektu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającego środki dotyczące europejskiego jednolitego rynku łączności elektronicznej i mające na celu zapewnienie łączności na całym kontynencie, zmieniające dyrektywy 2002/20/WE, 2002/21/WE i 2002/22/WE oraz rozporządzenia (WE) nr 1211/2009 i (UE) nr 531/20121 (dalej jako Rozporządzenie), pragniemy niniejszym zaprezentować uwagi IAB Polska dotyczące zagadnienia neutralności sieci i usług...

Stanowisko Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska ws. Polityki Konsumenckiej na lata 2014 – 2018.

07.03.2014
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska w odpowiedzi na zaproszenie UOKiKu do konsultacji społecznych w sprawie projektu polityki konsumenckiej na lata 2014-2018, 7 marca 2014 r. skierował oficjalne stanowisko. Zapraszamy do zapoznania się z dokumentem IAB Polska, odnoszącym się do projektu UOKiK polityki konsumenckiej. 1.1. Działając w imieniu Związku Pracodawców Branży Internetowej Interactive Advertising Bureau Polska (zwanego dalej jako „IAB Polska”) oraz w odpowiedzi na pismo z dnia 20.02.2014r. przedstawiamy stanowisko dot. „Polityki Konsumenckiej na lata 2014 – 2018”: [kampania informacyjna w zakresie nowej Ustawy o prawach konsumenckich] 1.2. Zdaniem IAB Polska kampania informacyjna dot. nowych regulacji  prawa konsumenckiego...

Stanowisko Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska w sprawie Komunikatu Komisji do Parlamentu Europejskiego i Rady „Odbudowa zaufania do przepływów danych między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi” (COM(2013) 846 final)

07.02.2014
Stanowisko Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska w sprawie Komunikatu Komisji do Parlamentu Europejskiego i Rady „Odbudowa zaufania do przepływów danych między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi” (COM(2013) 846 final) z 7lutego 2014r. IAB Polska bierze aktywny udział w pracach nad projektem ogólnego unijnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, dlatego też Związek wystąpił do MAiC ze stanowiskiem dotyczącym Komunikatu do Parlamentu Europejskiego i Rady – „Odbudowa zaufania do przepływów danych między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi” (COM(2013) 846 final). IAB Polska w swoim stanowisku wyraziła poparcie dla inicjatywy zmierzające do wzmocnienia zaufania w kontekście transatlantyckich przepływów danych, przy jednoczesnym...
kolejne