Studia Nowe media – specjalność II stopnia w Collegium Civitas dla branży interaktywnej

26.10.2016

Specjalność Nowe media w Collegium Civitas to starannie sprofilowany program studiów dla osób, które planują karierę w branży internetowej w Polsce i na świecie. Program źródłowy został przygotowany we współpracy z IAB Polska, a wśród wykładowców licznie reprezentowani są znani menedżerowie branży interaktywnej. Studia zapewniają uzyskanie specjalistycznych umiejętności z obszaru marketingu interaktywnego popartych szeroką wiedzą z dziedziny nauk społecznych, dzięki czemu kształcą kadrę aspirującą do zarządzania zespołami w agencjach interaktywnych.

Branża interaktywna przeżywa nieustanny rozwój i stopniowo staje się jedną z wiodących gałęzi współczesnej gospodarki w Polsce i na świecie. Rośnie zapotrzebowanie na zawody  związane z wyszukiwaniem i przetwarzaniem informacji, m.in. researcher, menedżer informacji czy specjalista od zarządzania przepływem informacji. Absolwenci tej specjalności mogą zajmować się reklamą online, e-commerce, mediami społecznościowymi, wideo online, pozycjonowaniem w wyszukiwarkach (SEM), content marketingiem, e-mail marketingiem oraz bankowością elektroniczną.

Specjalizacja „Nowe media” w Collegium Civitas dzięki współpracy z IAB Polska, łączy dwie perspektywy – ugruntowaną wiedzę akademicką z obszaru socjologii kultury i nauki o komunikacji oraz praktyczne „know how” codziennej pracy w branży interaktywnej. Dzięki temu, na zakończenie studiów nasi studenci mają szanse na podwójne potwierdzenie ich wiedzy i kompetencji: dyplom magistra socjologii  oraz Certyfikat DIMAQ – niezbędny w procesach rekrutacji w firmach branży internetowej. – zapewnia kierownik specjalności dr Marek Troszyński.

Program jest przygotowany w ten sposób, aby absolwenci mogli po jego ukończeniu podjąć natychmiast pracę w branży interaktywnej, posiadając szereg istotnych kompetencji praktycznych, ale również otwiera im drogę do awansu i rozwoju w organizacjach, dzięki szerszemu kontekstowi przekazywanej wiedzy i nabywanym umiejętnościom analitycznym.

Absolwenci specjalności będą mogli znaleźć zatrudnienie w domach mediowych, agencjach interaktywnych, SEM/SEO, czy agencjach social media. Przedmioty praktyczne pozwolą zdobyć umiejętności  ważne w pracy w firmach badawczych, firmach monitorujących media lub serwisach internetowych. Podstawa programowa umożliwi swobodnie poruszanie się w szerokim spektrum kontekstów biznesowych: e-commerce, analiza informacji, bezpieczeństwo informacji, social media, marketingu lub telewizji internetowej.

Zajęcia są prowadzone przez wykładowców Collegium Civitas i praktyków z firm zrzeszonych w IAB, m.in.: Annę Białowską (fotka.pl), Kamila Dmowskiego (Heureka), Mateusza Drzewosowskiego (Interia.pl), Andrzeja Garapicha (PBI), Michała Gierę (Wirtualna Polska), Grzegorza Krzemienia (GoldenSubmarine), Pawła Suchockiego (Buzz Media), Teresę Wierzbowską (grupa Polsat).

Szczegółowe informacje o kierunku dostępne na stronie Collegium Civitas.