Raport IAB mobile 2012. Pobierz teraz!

07/18/2014

Według IAB Polska na koniec roku 2012 liczba użytkowników smartfonów wśród aktywnych internautów osiągnęła 54% i będzie nadal dynamicznie rosnąc, utrzymując dwucyfrową dynamikę. Oczekiwane są wzrosty nakładów na reklamę produktów i usług mobilnych, a także rozwój samego środowiska mobilnego, które jest dobrym środowiskiem reklamowym, mało nasyconym reklamami i cieszącym się wysoką skutecznością. Spodziewany jest także dynamiczny rozwój rynku wielu produktów i usług mobilnych, takich jak aplikacje, m-commerce i wiele innych

Według IAB Polska na koniec roku 2012 liczba użytkowników smartfonów wśród aktywnych internautów osiągnęła 54% i będzie nadal dynamicznie rosnąc, utrzymując dwucyfrową dynamikę. Oczekiwane są wzrosty nakładów na reklamę produktów i usług mobilnych, a także rozwój samego środowiska mobilnego, które jest dobrym środowiskiem reklamowym, mało nasyconym reklamami i cieszącym się wysoką skutecznością. Spodziewany jest także dynamiczny rozwój rynku wielu produktów i usług mobilnych, takich jak aplikacje, m-commerce i wiele innych.
POBIERZ RAPORT WYKORZYSTUJĄC PONIŻSZY PRZYCISK

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska w grudniu 2012 zrealizował badanie wśród aktywnych internautów, skupiając się w szczególności na potencjale usług online w smartfonach. Z badania wynika, że liczba użytkowników tych urządzeń rośnie i będzie rosnąć. Na koniec roku 2012 stanowili oni 54% aktywnych internautów, co oznacza 50% wzrostu w ciągu roku. Obserwowane ożywienie na rynku urządzeń mobilnych spotkało się z potrzebami i zwyczajami użytkowników sieci. Spodziewane są dalsze dwucyfrowe wzrosty, głównie dzięki aktywnym internautom, wśród których gotowość zakupu bądź wymiany aparatu na smartfona jest duża.

Dynamiczne wzrosty użytkowników urządzeń mobilnych powodują, że przybywa osób, które są potencjalnymi odbiorcami ogromnego portfolio produktów i usług dostępnych online. Dzięki temu obecnie wiele środowisk, takich jak reklama, social media, aplikacje, e-commerce i wiele innych, korzysta z coraz większych możliwości, jakie otwierają się przed rynkiem. – komentuje Paweł Kolenda, Manager ds. Badań IAB Polska, koordynator projektu.

 

Szacunki udziału użytkowników smartfonów wśród aktywnych internautów

Źródło:
IAB mobile 2012’Q4: N=797
Mediascope Europe 2012’Q1: N=947
Jak wynika z badania, internet jest bardzo dobrym nośnikiem do reklamy urządzeń i usług mobilnych, a w szczególności smartfonów. Jest to medium, z którego potencjalni użytkownicy korzystają
w sposób bardzo aktywny, sięgając do szerokiego portfolio usług online. Także samo środowisko mobilne online jest dobrym miejscem do reklamowania produktów, gdyż jest jeszcze mało nasycone reklamami, dzięki czemu ich skuteczność i zauważalność są bardzo wysokie.

Preferowane typy reklam w internecie w smartfonach

Źródło:
IAB mobile 2012’Q4: N=389
Aktywni internauci spotykający się z reklamami w smartfonach
Oczekiwany jest dalszy dynamiczny rozwój rynku wielu produktów i usług mobilnych, takich jak aplikacje, m-commerce i wiele innych. Rok 2013 i kolejne to czas na adaptację dla całego ekosystemu związanego z urządzeniami mobilnymi online. To czas na zaspokajanie potrzeb użytkowników oraz odkrywanie nowych.

Raport z projektu zawiera szczegółowe wyniki oraz komentarze ekspertów IAB Polska.

POBIERZ RAPORT WYKORZYSTUJĄC PONIŻSZY PRZYCISK

Projekt został przygotowany we współpracy z Grupą Roboczą Mobile w IAB Polska. Badanie zrealizowano w grudniu 2012 metodą wywiadów internetowych CAWI na panelu ResearchNow, który swym zasięgiem obejmuje 6,5 miliona internautów z 38 krajów świata. Badaniem objęto aktywnych użytkowników sieci, czyli osoby które korzystają z internetu codziennie lub prawie codziennie. Próba została dobrana tak, aby odzwierciedlać populację aktywnych internautów ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości zamieszkania oraz województwo. Struktura została oparta o dane z badania NetTrack MillwardBrown będącego standardem rynkowym, na którym oparty jest m.in. Megapanel PBI/ Gemius (podstawowe źródło wiedzy o zachowaniach polskich internautów w sieci). Dodatkowo zrealizowano wywiady z użytkownikami smartfonów, aby zebrać odpowiednią liczbę obserwacji i pogłębić tematykę związaną z użytkowaniem urządzeń typu smartfon. W sumie, w każdej z prób uzyskano ~800 wywiadów.

Kontakt w kwestiach metodologicznych:
Paweł Kolenda
Menadżer ds. badań
T 22 434 21 77
E:pkolenda@iab.com.pl

Kontakt dla mediów:
Szymon Kuc
Koordynator ds. Marketingu i Public Relations
T 608 530 904
E:szkuc@iab.com.pl

Jeżeli chcesz otrzymywać publikacje IAB Polska jako pierwszy zapisz się do naszej bazy mailingowej

Informacja o przetwarzaniu danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Puławska 39/77. Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu wysyłania Ci informacji o nowościach, aktualnych promocjach i ofertach branżowych za pomocą poczty elektronicznej. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia, lub ograniczenia ich przetwarzania, prawo przenoszenia danych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.

Marketing w wyszukiwarkach dla NGO

Marketing w wyszukiwarkach dla NGO

O co zadbać, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania? Gdzie szukać pomysłów i jak pisać treści, aby Google chciało je wyświetlać?