Internet najważniejszym źródłem informacji na temat sportu i turystyki

11/10/2015

Wyniki badania „E-konsumenci (Consumer Journey Online)” przeprowadzonego przez IAB Polska....

Wyniki badania „E-konsumenci (Consumer Journey Online)” przeprowadzonego przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska wskazują na to, że internet jest najbardziej przydatnym źródłem informacji w procesie zakupowym usług i produktów związanych ze sportem i turystyką.

Jednym z celów statutowych Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest dostarczanie wiedzy na temat medium XXI wieku, jakim jest internet. W ramach tej misji IAB Polska postanowił opublikować cykl raportów, które dedykowane są konkretnym branżom. W ósmym już raporcie skupiono się na sporcie i turystyce (wypoczynku, sprzęcie sportowym, noclegach).

Internet jest najważniejszym źródłem informacji o usługach i produktach związanych z turystyką i aktywnym wypoczynkiem. Zdeklasował TV i inne media zarówno jako kanał informacyjny, jak i medium zachęcające do zakupu. Ponadto, coraz rzadziej odwiedzamy stacjonarne biura podróży na rzecz wygodnych wyszukiwarek ofert online oraz serwisów gromadzących opinie innych konsumentów. Wnioski z przeprowadzonego badania jasno wskazują, że internet jest naturalnym kanałem komunikacji z konsumentami tej kategorii

Kilka faktów na temat badania „Consumer Journey Online”:

Metodologicznym punktem wyjścia badania był model „Consumer Decision Journey” stworzony przez McKinsey & Company, który jest modyfikacją klasycznego schematu marketingowego służącego do opisu kondycji marki na poszczególnych etapach procesu zakupowego. Pomiary badawcze zostały zrealizowane przez specjalistyczne instytuty (Ośrodek Przetwarzania Informacji oraz Interaktywny Instytut Badań Rynku) za pomocą ankiet emitowanych na przestrzeni wydawców internetowych obejmujących łącznym zasięgiem ponad 90% polskich internautów w wieku 15+: AdVice, atmedia, Grupa Gazeta.pl, Goldbach Audience, IDMnet, Interia, Onet, pkt.pl oraz Grupa Wirtualna Polska.

Ankiety emitowane były w okresach: 8–26 kwietnia 2013 oraz 6–31 maja 2014. Aby dane były reprezentatywne dla ogółu polskich internautów, do analiz wykorzystano wagi skonstruowane na podstawie informacji o płci internautów, ich wieku oraz częstotliwości korzystania z internetu.

 

 

Jeżeli chcesz otrzymywać publikacje IAB Polska jako pierwszy zapisz się do naszej bazy mailingowej

Informacja o przetwarzaniu danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Puławska 39/77. Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu wysyłania Ci informacji o nowościach, aktualnych promocjach i ofertach branżowych za pomocą poczty elektronicznej. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia, lub ograniczenia ich przetwarzania, prawo przenoszenia danych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdują się TUTAJ.

Czytaj także

Marketing w wyszukiwarkach dla NGO

Marketing w wyszukiwarkach dla NGO

O co zadbać, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania? Gdzie szukać pomysłów i jak pisać treści, aby Google chciało je wyświetlać?