Wydatki na reklamę mobilną na świecie podwoiły się

18.08.2014
Tablet oraz smartphone leżące na blacie

Globalne wydatki na reklamę mobilną wyniosły 14,6 mld euro w 2013 r. – wynika z raportu opracowanego przez IAB Europe, IAB US oraz IHS Technology. To niemal dwukrotny wzrost w stosunku do 2012 roku.

IAB Europe, IAB US oraz IHS Technology podali, że wydatki na reklamę mobilna w 2013 r. wyniosły 14,6 mld euro i tym samym wzrosły o 92% w porównaniu z poprzednim rokiem.

Największe wzrosty wydatków na reklamę mobilną wykazują rynki Ameryki Południowej (215% r./r.) oraz Ameryki Północnej (122% r./r.). W Europie reklamodawcy na mobile wydali o 90% więcej w stosunku do roku poprzedniego (2,5 mld euro).

Największy udział w wydatkach zanotowała reklama mobilna w wyszukiwarkach (48,9%). Na drugim miejscu znalazła się reklama graficzna (display) – 41%.

Pobierz raport z badania >

Więcej informacji na stronie IAB Europe: http://www.iabeurope.eu/news/global-mobile-advertising-revenue-hits-146-billion-193-billi