Wartość polskiego e-commerce w 2013 roku

06.12.2013
wartość e-commerce

Wartość polskiego e-commerce w 2013 roku

Handel elektroniczny ma przed sobą świetlaną przyszłość – wynika z raportu E-commerce 2013 przygotowanego przez portal Interaktywnie.com.

Najnowsze prognozy ekspertów są bardziej optymistyczne niż jeszcze trzy kwartały wcześniej, kiedy szacowali „zaledwie” 25 miliardów. Głównym czynnikiem decydującym o wzrostach będzie mobile. Choć dzisiaj nie jest w pełni doceniany, niebawem będzie decydować o kształcie branży.



Zdecydowana większość specjalistów wypowiadających się raporcie Interaktywnie.com nie ma wątpliwości, że e-commerce będzie rósł bardzo dynamicznie i bez względu na problemy trapiące naszą gospodarkę. Potencjał sklepów internetowych, które nierzadko oferują niższe ceny niż stacjonarne ciągle nie jest wykorzystany.

Mimo kryzysu i spowolnienia popytu wewnętrznego, w tym roku z dużym prawdopodobieństwem dynamika wzrostu wydatków na e-commerce po raz kolejny przekroczy 20 proc. i sumarycznie wydatki powinny zamknąć się w okolicy 26 mld złotych.


Coraz więcej sklepów?


Na rynku będą też mnożyć się podmioty zajmujące się handlem elektronicznym. Z raportu Interaktywnie.com wynika, że szturm na internet przypuszczą nie tylko wielkie offline’owe sieci, które dopiero teraz zaczynają rozumieć, że gotówka odpływa tam coraz szerszym strumieniem. Także mniejsze, często niszowe sklepiki mają szansę zaistnieć, ponieważ rozpoczęcie działalności handlowej w internecie z każdym miesiącem staje się tańsze i łatwiejsze.

Ranking Sklepów Internetowych Money.pl

Na razie jednak nie wszystkie e-sklepy działają zgodnie z najwyższymi standardami – wynika z ósmej już edycji Rankingu Sklepów Internetowych, w którym dziennikarze serwisu Money.pl wzięli pod lupę 100 największych i najpopularniejszych e-sklepów w Polsce. Każdemu z nich przyjrzeli się pod kątem 60 kryteriów, takich jak m.in. najlepsza organizacja, najciekawsza oferta i obsługa klienta.

Kategoria

Elektronika i AGD

Zdrowie i uroda

Kultura i rozrywka

Moda

Sklepy specjalistyczne

Sklepy wielobranżowe

Turystyka
Zwycięzca

merlin.pl

euro.com.pl

iperfumy.pl

answear.com

militaria.pl

dekoria.pl

travelplanet.pl



Okazało, że choć coraz więcej sklepów efektywnie wykorzystuje serwisy społecznościowe (65 procent sklepów na pytanie zadane na Facebooku odpowiada w ciągu 24 godzin), wciąż kuleją podstawowe sprawy takie jak możliwość odbioru zakupów bezpośrednio w siedzibie firmy bądź w coraz popularniejszych paczkomatach.


Tablety i smartfony nakręcą koniunkturę

Strona czy aplikacja mobilna to dzisiaj konieczność, choć wnioski z tegorocznej edycji Rankingu Sklepów Internetowych Money.pl pokazują, że wciąż tylko 31 procent największych e-sklepów zdaje sobie z tego sprawę. Ta opieszałość może wkrótce drogo kosztować.

Pobierz pełny raport Interaktywnie.com: Raport ecommerce


Naturalną konsekwencją będzie rozwój m-commerce jako gałęzi e-handlu realizowanego za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Dzięki zainstalowanym na nich dedykowanym aplikacjom już teraz można łatwo dokonać zakupu i zapłacić za towar korzystając z bankowości mobilnej. To ogromna szansa dla firm, które we właściwy sposób wykorzystają możliwości kontaktu z klientem, które dają smartfony i zrobią to zanim zdąży to uczynić konkurencja.