Stan email marketingu w Polsce 2013 – raport GetResponse

25.10.2013
telefon leżący na klawiaturze komputera

Stan email marketingu w Polsce 2013 – raport GetResponse

Najwyższy poziom email marketingu w Polsce prezentują duże przedsiębiorstwa oraz firmy z branży nieruchomości i turystycznej.

Największą uwagę firmy przywiązują do budowania baz subskrybentów i dostarczalności wysyłanych wiadomości – wynika z raportu „Stan email marketingu 2013″ przygotowanego przez ekspertów z GetResponse.

Eksperci email marketingu z GetResponse, największego w Polsce dostawcy usług email marketingowych, już po raz drugi podjęli się sprawdzenia stanu email marketingu w Polsce. W tym celu przebadali 223 różnej wielkości firmy z 15 branż.

Określenie poziomu zaawansowania i skuteczności email marketingu w Polsce opierało się na analizie takich elementów jak: budowa listy odbiorców, segmentacja, dostarczalność oraz optymalizacji wysyłanych newsletterów.

Z badania wynika, że najwyższy poziom email marketingu prezentują największe firmy zatrudniające ponad 250 pracowników. Osiągnęły one średni wynik na poziomie 67%. Co ciekawe, w ubiegłym roku na pierwszym miejscu – ze średnim wynikiem 69% – znajdowały się firmy z sektora średnich przedsiębiorstw (51-250 pracowników).

Branżą, która najlepiej radzi sobie w marketingu opartym na wiadomościach email są nieruchomości (73%). Udało im się zdetronizować ubiegłorocznego lidera, branżę e-commerce, która w tym roku osiągnęła minimalnie gorszy wynik (72%) i zajęła drugie miejsce w rankingu.

Wyniki badania wskazują, że nie wszystkie elementy kampanii email marketingowych traktowane są równomiernie. Największą uwagę przebadane firmy przywiązują do budowania baz subskrybentów, optymalizacji formularzy zapisu i dostarczalności wysyłanych wiadomości. A mimo to, i tak w tych elementach można zauważyć niekonsekwencję w działaniu i stosowanie tylko niektórych – zazwyczaj tych najpopularniejszych – narzędzi i taktyk, np. stosowania formularzy zapisu (84%), umieszczania linka umożliwiającego rezygnację z subksrypcji (84%), czy regularnej wysyłki newslettera (72%).

Email marketing nie jest wyodrębnioną metodą komunikacji w firmach, ale działa w synergii z innymi technikami marketingowymi. Ważnym zjawiskiem jest co raz większa popularność wykorzystywania profesjonalnych platform do email marketingu przez organizacje., co ma kluczowe znaczenie dla firm dbających o dostarczalność wysyłanych wiadomości.

Badanie zostało przeprowadzone w okresie 19.08 – 09.09.2013 r.

Szczegółową analizę badania oraz porównanie z wynikami z ubiegłego roku można znaleźć w raporcie „Stan email marketingu w Polsce 2013″.

Patronami medialnymi raportu są: Nowoczesna Firma, Marketing w Praktyce, Mensis.pl, blog Anny Miotk, Brief, WirtualneMedia.pl, Bankier.pl oraz Wirtualna Polska.
Patronatem merytorycznym raport objęli: Lewiatan, IAB Polska oraz Polskie Stowarzyszenie Marketingu.

Pobierz dokument:
raport