Second screen – co to jest i co oznacza dla marketerów?

28.05.2013
Dłonie dwóch osób siedzących przy blacie. Ekran na którym wyświetone są wykresy.

Second screen – co to jest i co oznacza dla marketerów?

Second screen jest określeniem urządzenia takiego jak tablet czy smartfon.

Umożliwia użytkownikowi interakcje z urządzeniem z którego korzysta w tym samym czasie takiego jak telewizja, filmy, muzyka czy gry wideo. Dodatkowy materiał jest wyświetlany na ekranie przenośnego nośnika zsynchronizowany z obrazem oglądanym na ekranie telewizora.



Badania potwierdzają tendencję użytkowników do korzystania z dodatkowych urządzeń podczas oglądania telewizji, czy wyższy procent pojawiających się w sieci komentarzy, oraz postów w mediach społecznościowych w czasie emisji danych programów.



Google również opublikowało badania, w których pokazuje nowe, widoczne zachowania w grupie użytkowników którzy przyswajają informacje z kliku urządzeń równocześnie.



Przejdź do Forum IAB 2013 >>>



Poprzez wiedzę uzyskaną z badań rynku, firmy zajmujące się marketingiem i reklamą, zaadaptowały swoje działania tak aby uzyskać jak największe zaangażownie ze strony użytkowników. Aplikacje stają się naturalnym przedłużeniem programów telewizyjnych, zarówno te na żywo jak i VOD.



Wiele aplikacji na tak zwany “second screen” jest zaprojektowane tak, aby umożliwić kolejną formę interaktywnej komunikacji z odbiorcą oraz są idealnym kanałem sprzedaży reklamowej. Przykładami mogą być programy w których na żywo pokazywane są posty i tweety, aplikacje które poszerzają materiał wyświetlany w telewizji czy synchronizacja gier wideo z dodatkowymi funkcjami map i informacji strategicznych w celu wykorzystania dodatkowych nośników.



Prelekcję na temat tego jak efektywnie wykorzystać “Second Screen” i czym jest dla współczesnego marketingu, poprowadzi prezes agencji Digital One Olgierd Cygan podczas Forum IAB, 6 czerwca w multikinie Złote Tarasy.