SARE publikuje raport z IX badania wykorzystania poczty elektronicznej

16.11.2012
Uśmiechnięta kobieta

SARE publikuje raport

94 proc. uczestników badania przeprowadzonego przez SARE potwierdza, że ich firma będzie wykorzystywała e-mail marketing w przyszłych działaniach.

Aż 74% marketerów i właścicieli firm zauważa wymierne korzyści wynikające z jego stosowania w realizacji przedsięwzięć marketingowych.



Powyższe wnioski wynikają z dziewiątego badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce przeprowadzonego przez SARE.



W ankiecie dostępnej w Internecie od 6 do 30 września br. udział wzięło 1500 respondentów. Grupą docelową badania byli wszyscy użytkownicy poczty elektronicznej oraz osoby pracujące na różnych stanowiskach w działach marketingu, PR, właściciele firm i menedżerowie wyższego szczebla.



Ponad 90% ankietowanych subskrybuje różnego rodzaju newslettery. Najczęściej subskrybowane są newslettery branżowe, reklamowe oraz programów lojalnościowych. Co składnia do zapisywania się na różnego rodzaju newslettery? Za najczęstszy powód ankietowani wskazują szybkość dostępu do newsów oraz oszczędność czasy przy poszukiwaniu informacji. Aby zdobywać odbiorców naszych newsletterów należy również pomyśleć o korzyściach, jakie możemy zapewnić naszym klientom czy użytkownikom. Czynnikiem motywującym do zapisywania się do bazy subskrybentów są konkursy, prezenty i rabaty.



Marketerzy mają świadomość, iż integracja e-mail marketingu z mobile marketingiem, social media może podwyższać skuteczność działań. E- mail marketing najczęściej integrowany jest z narzędziami online: tj. social media – 55%, reklama w wyszukiwarkach – 47%, display – 36%, kampanie SMS – 25%.



Projekt realizowany przez SARE to jedyne w Polsce cykliczne badanie wykorzystania poczty elektronicznej. Ma ono na celu poznanie preferencji użytkowników poczty elektronicznej oraz ukazanie zmian, które wpływają na tworzenie nowych zastosowań e-komunikacji w życiu prywatnym i biznesie na przestrzeni kilku lat.



Pełna wersja raportu dostępna



Dziewiąte badanie poczty elektronicznej prowadzone było pod patronatem IAB.Polska, a także patronatem medialnym: Bankier.pl, Warsaw Business Journal Group, Mediarun.pl, Internet Standard, Nowoczesna firma, Brief.pl oraz Radio PIN.