RTB krok dalej. Make technology work for you!

15.05.2013
uśmiechnięty młody mężczyzna siedzący przed komputerem patrzy się w lewą stronę i uśmiecha się

RTB krok dalej. Make technology work for you!

Real Time-Bidding – za tym pojęciem kryje się nowy poziom performance’u, o którym przekonało się wielu polskich reklamodawców i wydawców.

Wiemy już co to jest RTB… Nadszedł czas na nowe pytania i konkretyzowanie odpowiedzi. Pojawia się naturalna potrzeba rozwoju, co oznacza, że pragniemy wykorzystać potencjał tego modelu jak najlepiej. Jak to zrobić? Po pierwsze, zabukować miejsce w jednym z najbardziej innowacyjnych bloków tematycznych tegorocznego Forum IAB – RTB / PERFORMANCE MARKETING.



Rewolucja to słowo, które towarzyszy real-time bidding od momentu, w którym rozpoczęto tłumaczyć jego definicję w Polsce. Bystrzy obserwatorzy rynku zauważą, że stan na miarę rewolucji nabiera realnych kształtów właśnie teraz. „Wszyscy mówią o RTB” – słychać w kuluarach, a Ci bardziej wnikliwi mówią także o danych, modelu rozliczania, algorytmie, czasie rzeczywistym czy atrybucji. Padają pytania o ROI, realne korzyści dla wydawców, reklamodawców e-commerce, ale też brandu.



Maciej Wyszyński, managing director CEE Sociomantic Labs (globalnej platformy full-service DSP) w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, tzw. e-wangelista modelu RTB, jest świadkiem jego recepcji w kraju od samego początku. Swoją wiedzą i doświadczeniem zyskanym w codziennej obsłudze kampanii dla klientów na 10 rynkach, w tym z Polsce, Czechach, Ukrainie, Rumunii, Węgrzech, podzieli się w swojej prelekcji pt.: „ More performance RTB w 5 krokach”.


- Nie poprzestajemy na edukacji, ale także radzimy i rekomendujemy. Reklamodawcy oraz wydawcy zaangażowali się już w działania z modelem, potrzebują więc usystematyzowanej wiedzy. Sukces w RTB determinuje świadomość o kilku istotnych elementach, na które postaram się zwrócić uwagę słuchaczy podczas swojej prelekcji. Czas podkreślić znaczenie technologii oraz czasu rzeczywistego.




– Technologia jest kluczem, od niej wszystko się zaczyna. Choć nie musisz wnikać jak dokładnie działa zautomatyzowany model RTB, miej świadomość jak wiele możesz oczekiwać od dostawcy tego rozwiązania. Wyobraź sobie ogromną ilość zapytań o pojedynczego użytkownika i różnić w stawkach za odsłony, które musi przeanalizować tzw. bidder w czasie rzeczywistym, aby przynieść Ci najlepszą skuteczność. Korzystaj z technologii, dla której „czas to (twój) pieniądz”.



W bloku RTB / PERFORMANCE MARKETING możemy liczyć również na prelekcje Bartosza Wysockiego z Agory, czy Krzysztofa Sobieszka i Marcin Barciński z NK.pl, pod dość intrygującymi tytułami http://www.forumiab.pl/program-konferencji. Poznamy także case study mbanku (Aleksandra Król), oraz posłuchamy prelekcji Radosława Tyszki, (AdPilot) i Tomasza Nowobilskiego (CoAdvertise).