Raport Interaktywnie.com o mediach społecznościowych

25.07.2012
KRRiT: wzór sprawozdania dla dostawców VoD

Raport Interaktywnie.com

Facebook, choć nadal jest największy, to ma jednak kilku poważnych konkurentów. I nie jest to Google+, który w Polsce się zupełnie nie przyjął.

Interaktywnie.com w nowym raporcie przeanalizowało szereg trendów i nowości w mediach społecznościowych. Facebook jest już niezaprzeczalnym liderem – w maju osiągnął spektakularny sukces – wyprzedził YouTube.pl i po raz pierwszy w historii stał się drugą siłą w polskiej sieci. Więcej realnych użytkowników – 17,6 miliona – ma tylko Grupa Google jako całość. A przecież w tym mieści się również armia użytkowników najpopularniejszej w naszym kraju wyszukiwarki internetowej.

Czy można zatem już zaryzykować tezę, że „jeśli nie ma cię w internetowych społecznościach, w sieci nie istniejesz?”
– To stwierdzenie spokojnie można było zaryzykować już rok temu – uważa Edyta Narbutowicz, strategy director w Livebrand. – Chociaż nadal nie uważam, że na Facebooku powinni być wszyscy. A jeżeli już naprawdę chcą na nim być, to błagam, z głową!

Nie wszyscy jednak podzielają tę opinię.

- Z pewnością pomijanie Facebooka przy planowaniu strategii obecności marki online jest błędem. I nie chodzi tutaj o modę, ale o względy czysto praktyczne – zasięg, skuteczność prostych narzędzi promocyjnych, umożliwiających dotarcie do precyzyjnie określonej grupy docelowej i przede wszystkim przyzwyczajenia internautów, dla których Facebook to już nie tylko rozrywka , ale źródło codziennej informacji.

- Nieobecność na Facebooku nie oznacza jeszcze nieobecności w sieci –
– Równie popularna jest NK, a w jej przypadku nikt nie stawia takich tez.

- W Poslce na Facebooku są już zupki w proszku, papiery toaletowe, parówki, banki, sukienki i dezodoranty. Czy to ma sens? Czy to jest budowanie społeczności wokół tych marek? Moim zdaniem coraz mniej ma to wspólnego z jakąkolwiek społecznością. To po prostu zasięg. Tak samo jak buduje się go na stronie głównej Onetu albo w blokach reklamowych w telewizji – robi się to teraz na FB.

Pobierz pełny raport Media społecznościowe: http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/raport-interaktywnie-com-media-spolecznosciowe-23886