Raport Interaktywnie.com: E-mail Marketing

04.09.2013
uśmiechnięta kobieta patrząca się na wprost, w tle kobieta i mężczyzna

Raport Interaktywnie.com: E-mail Marketing

Nikt nie lubi spamu, a to dla marketerów, zajmujących się e-mail marketingiem największy wróg, z którym muszą się mierzyć o zainteresowanie internautów.

Interaktywnie.com przepytało na przełomie lipca i sierpnia 1287 internautów, jak wygląda e-mail marketing od strony jego odbiorców. Czy adresaci takich przesyłek nastawieni są do nich pozytywnie, czy negatywnie? I przede wszystkim – czy taka forma dotarcia do klienta naprawdę działa.

okładka raportu e-mail marketing

Co szesnasta złotówka, wydana w ubiegłym roku na marketing w internecie przeznaczona została na kanał e-mailowy. Tak wynika z raportu AdEx, publikowanego cyklicznie przez IAB Polska i PwC. Sześcioprocentowy udział w całym, internetowym torcie reklamowym oznacza, że w sumie na ten typ marketingu w ubiegłym roku wydane zostały nieco ponad 132 miliony złotych. Pierwszy raz od pięciu lat branża zanotowała więc spadek przychodów.

Wydatki na e-mail marketing w Polsce
2007 – 45 mln zł
2008 – 73 mln zł
2009 – 82 mln zł
2010 – 95 mln zł
2011 – 132 mln zł
2012 – 128 mln zł
źródło: szacunkowe obliczenia Interaktywnie.com na podstawie raportów IAB Polska i PwC

Jednak to wcale nie oznacza, że jest w odwrocie. Wręcz przeciwnie – jak wynika z badania firmy Gemius, dziś 98 procent polskich firm, promujących się w jakikolwiek sposób w sieci, wykorzystuje do tego celu pocztę elektroniczną. I nic nie wskazuje na to, żeby w miało się to zmienić.

Z jednego adresu e-mailowego korzysta tylko 20 procent uczestników badania. Z dwóch – 32 procent, z trzech – kolejne 25 procent, a z czterech lub więcej – aż 23 procent ankietowanych. Prywatną korespondencję prowadzimy najczęściej przez Gmail (50 procent), pocztę WP (34 procent) lub Onetu (30 procent). Dodatkowo, co trzeci uczestnik ankiety korzysta jeszcze z poczty w domenie służbowej.

Jak często maile reklamowe wyświetlają się niepoprawnie?
często / od czasu do czasu / rzadko / nigdy

na komputerze 17,78% / 29,58% / 36,55% / 16,09%
na tablecie 31,02% / 22,78% / 27,55% / 18,66% /
w telefonie / smartfonie 33,07% / 24,32% / 23,37% / 19,24% /

Badani przez Interaktywnie.com internauci deklarują, że w ich skrzynkach co tydzień lądują dziesiątki e-maili o charakterze reklamowym, bądź reklamy zawierających. Tylko co dziesiąty badany przyznaje się do odbierania zaledwie kilku takich maili co tydzień.

Pobierz pełny raport INTERAKTYWNIE.COM: E-MAIL MARKETING: raport