Raport Interaktywnie.com: Badania w internecie

14.03.2013
Osoba trzymająca tablet

Raport Interaktywnie.com

Eksperci są zgodni, że rzucenie rękawicy przez polską firmę amerykańskiemu gigantowi, może sporo namieszać.

iab badania
Internet daje instytutom i firmom badawczym nowe możliwości. A przy tym pozwala obniżyć koszt badania. Skutek? Już niemal 9 procent pieniędzy na badania trafia do sektora badań online. I wszystko wskazuje na to, że trend ten w tym roku się nie zatrzyma.
Ostatnim głośnym, internetowym wydarzeniem w branży badawczej było ogłoszenie przez Polskie Badania Internetu i Gemius wzbogacenia Megapanelu o pomiar oglądalności materiałów audio i wideo w polskim internecie. W połowie stycznia obie instytucje poinformowały o rozpoczęciu konsultacji branżowych w tej materii.



Pobierz pełny raport Interaktywnie.com – Badania w internecie [PDF]




Co prawda prognozy wzrostu rynku za rok 2011 okazały się ostatecznie zbyt optymistyczne i zamiast spodziewanej dynamiki na poziomie 10 procent wydatki na badania ogółem urosły o 4 procent, to za ubiegły rok Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, zrzeszające największe instytucje badawcze w Polsce, spodziewa się kolejnej poprawy. O dalsze 4 procent.



Online w natarciu



Warto w tym kontekście podkreślić, że to właśnie badania prowadzone w sieci i za pomocą narzędzi internetowych są na wyraźnej fali wzrostowej. Już w 2011 roku co piąty ankietowany w naszym kraju – w sumie przeszło 1,7 miliona osób – odpowiadał ankieterom, wypełniając formularze i ankiety online. W ubiegłym roku ankieterzy – jak podaje najnowszy raport PTBRiO – dotarli do rekordowej liczby 8,5 miliona badanych. Odsetek internautów zapewne i tym razem będzie wyraźnie większy.



Pobierz pełny raport Interaktywnie.com – Badania w internecie [PDF]