Raport Interaktywnie.com: Badania w internecie

01.03.2013
Dłonie kobiety piszące na klawiaturze komputera

Raport Interaktywnie.com

Eksperci są zgodni, że rzucenie rękawicy przez polską firmę amerykańskiemu gigantowi, może sporo namieszać.

Internet daje instytutom i firmom badawczym nowe możliwości. A przy tym pozwala obniżyć koszt badania. Skutek? Już niemal 9 procent pieniędzy na badania trafia do sektora badań online. I wszystko wskazuje na to, że trend ten w tym roku się nie zatrzyma.



Pobierz pełny raport Interaktywnie.com – Badania w internecie [PDF]



Ostatnim głośnym, internetowym wydarzeniem w branży badawczej było ogłoszenie przez Polskie Badania Internetu i Gemius wzbogacenia Megapanelu o pomiar oglądalności materiałów audio i wideo w polskim internecie. W połowie stycznia obie instytucje poinformowały o rozpoczęciu konsultacji branżowych w tej materii.



Rynek badań w Polsce


2000 – 306 mln zł

2001 – 322 mln zł

2002 – 330 mln zł

2003 – 389 mln zł

2004 – 415 mln zł

2005 – 481 mln zł

2006 – 534 mln zł

2007 – 599 mln zł

2008 – 637 mln zł

2009 – 621 mln zł

2010 – 705 mln zł

2011 – 731 mln zł

2012 – 760 mln zł




Jednak w minionym roku również sporo się w branży badawczej działo. Zwłaszcza, jeśli chodzi o jej internetowe ramię. Choćby – jak podkreślali komentatorzy – rzucenie przez Gemius rękawicy Google Analytics, czyli pojawienie się w grudniu narzędzia gemiusPrism, do wnikliwej analizy zachowań użytkowników stron internetowych.



Co prawda prognozy wzrostu rynku za rok 2011 okazały się ostatecznie zbyt optymistyczne i zamiast spodziewanej dynamiki na poziomie 10 procent wydatki na badania ogółem urosły o 4 procent, to za ubiegły rok Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, zrzeszające największe instytucje badawcze w Polsce, spodziewa się kolejnej poprawy. O dalsze 4 procent.



Pobierz pełny raport Interaktywnie.com – Badania w internecie [PDF]