Raport Interaktywnie.com: Agencje Social Media

31.07.2013
Dwie osoby, jedna z nich trzyma tablet na którym wyświetlone są wykresy.

Raport Interaktywnie.com: Agencje Social Media

Serwis Interaktywnie.com zapytał internautów, gdzie sprawdzają informacje najchętniej oraz jak oceniają ich poziom.

W lipcu zapytaliśmy 1011 internautów, którzy deklarują śledzenie w mediach społecznościowych oficjalnych profili firm, marek, wydarzeń, znanych osób, instytucji i grup zainteresowań, gdzie robią to najchętniej. Czy są w tych społecznościach aktywni i jak oceniają poziom i wiarygodność informacji, które się tam pojawiają? To i nie tylko znajdziesz w najnowszym raporcie od Interaktywnie.com.

Pobierz pełny Raport Interaktywnie.com: Agencje Social Media
raport

okadka raportu Agencje Social Media

Media społecznościowe to nie tylko znajomi. Marketerzy i specjaliści od PR już dawno odkryli ich siłę, jeśli chodzi o dotarcie do internautów i zrozumieli, ile warta jest duża i aktywna społeczność, skupiona wokół marki, instytucji albo idola. Z badania Interaktywnie.com wynika, że zdecydowanie największym wzięciem cieszą się oficjalne profile firm i marek. Chętnie obserwujemy też informacje na temat ważnych wydarzeń oraz znanych osób. Stosunkowo najsłabiej wypadają profile instytucji.

Jaki rodzaj profili śledzisz w mediach społecznościowych?
(odpowiadały osoby, deklarujące śledzenie profili):

firm lub marek – 88,63 proc.
wydarzeń – 75,57 proc.
znanych osób – 72,70 proc.
grup zainteresowań – 71,32 proc.
instytucji – 65,18 proc.
źródło: badanie Interaktywnie.com

Profile oficjalne polscy internauci śledzą najczęściej na Facebooku. To żadne odkrycie, zważywszy na fakt, że adres portalu Marka Zuckerberga jest drugim, po Google, najczęściej odwiedzanym miejscem w polskiej sieci, z wynikiem w kwietniu na poziomie 14,6 miliona realnych użytkowników i zasięgiem w okolicach 72 procent.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
węzeł / użytkownicy (real users) / zasięg wśród internautów
Google.pl – 17 530 722 / 85,84 proc.
Facebook.com – 14 691 314 / 71,93 proc.
Youtube.com – 14 100 446 / 69,04 proc.
Onet.pl – 13 285 882 / 65,05 proc.
Google.com – 13 023 085 / 63,77 proc.
Allegro.pl – 12 293 085 / 60,19 proc.
WP.pl – 11 611 248 / 56,85 proc.
Wikipedia.org – 10 407 219 / 50,96 proc.
Gazeta.pl – 9 744 601 / 47,71 proc.
Nk.pl – 8 320 042 / 40,74 proc.
źródło: Megapanel Gemius/PBI, kwiecień 2013

W pierwszej dziesiątce najchętniej odwiedzanych domen znajdziemy jeszcze dwa serwisy społecznościowe – YouTube i NK.pl. Te jednak – jak pokazują wyniki badania Interaktywnie.com – pod względem popularności oficjalnych kont firm, instytucji i osób publicznych wypadają nieporównywalnie i nieproporcjonalnie blado.

Kogo i gdzie śledzimy
Dość powiedzieć, że YouTube, mogące pochwalić się porównywalną liczbą użytkowników, jako kanał dotarcia do potencjalnych klientów firm lub marek sprawdza się ponad czteroipółkrotnie gorzej.