Raport „Global Mobile Advertising Revenue”

11.07.2013
Cztery osoby siedzą przy stole podczas spotkania i pochylają się nad dokumentami i wykresami

[
Raport „Global Mobile Advertising Revenue”

„Global Mobile Advertising Revenue: Display, Search, Messaging 2011&2012 Across Regions”

Reklama mobilna odnotowała ogromny skok wartości (82,8%) z poziomu 3,8 mld € w roku 2011 do 6,9 mld € w roku 2012 – wynika z raportu zrealizowanego we współpracy IAB Europe, IAB US oraz IHS. W publikacji znalazły się globalne dane dotyczące przychodów z reklamy mobilnej.

Raport „Global Mobile Advertising Revenue: Display, Search, Messaging 2011&2012 Across Regions” ukazuje, jak ważne stają się mobilne formaty reklamowe w torcie reklamowym. Na poziomie globalnym 88,8% wzrostu zanotowała reklama w wyszukiwarkach, 87,3% display, a 40,2% wiadomości SMS/MMS. Wzrosty w formatach mobilnych odzwierciedlają wzrosty w całym sektorze reklamy cyfrowej.

Przychody reklamowe w mobile nadal zdominowane są przez segment Search, który stanowi 52,8% wszystkich dochodów z reklamy mobilnej, co stanowiło 3,6 mld € w 2012 roku (1,9 mld € w 2011 r.). Display stanowił 38,7%, a wiadomości SMS/MMS 8,5%.

Podział dochodów reklamowych mobile wg regionów Świata w 2012 roku:

  • Azja-Pacyfik: 40,2% (2769 mln €)
  • Ameryka Północna: 39,8% (2,743 mln €)
  • Europa Zachodnia: 16,9% (1167 mln €)
  • Europa Środkowa: 1,3% (87 mln €)
  • Bliski Wschód i Afryka: 1,2% (85 mln €)
  • Ameryka Łacińska: 0,6% (39 mln €)
  • IAB Expert Panel #3 IAB Expert Panel #3: Potencjał rynku mobile w Polsce. 15 lipca. – zapisz się lub oglądaj na żywo

    Silny wzrost rok do roku odnotowała Ameryka Północna – ponad 111% względem roku 2011. W Europie Zachodniej także obserwowany był znaczny wzrost, który wyniósł 91%. Zmiany w dynamice wzrostu w pozostałych badanych regionach Świata prezentowały się następująco:

  • Ameryka Łacińska: 71%
  • Central Europe: 69%
  • Bliski Wschód i Afryka: 68%
  • Asia-Pacific: 60%
  • „Badanie to jest bardzo istotne dla reklamodawców, ponieważ pomaga przedsiębiorstwom w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych i pokazuje możliwości rynkowe. Doświadczamy monumentalnych zmian całej platformy komunikacji” – mówi Kimon Zorbas, prezes IAB Europe, dodając: „W Europie nadal występują znaczne zawirowania gospodarcze i bezrobocie. Pomimo tej rzeczywistości, nasz sektor stanowi pozytywną inspirację dla ożywienia i wzrostu dla całej branży reklamowej. Europejscy decydenci powinni uważnie przyjrzeć się obiecującym możliwościom naszego sektora i skupić się na usuwaniu barier wzrostu.”

    Pobierz pełny raport raport