Poznaj twórców najlepszych kreacji w reklamie online

23.10.2013
Kobieta patrząca na wprost, uśmiecha się

Poznaj twórców najlepszych kreacji w reklamie online

Strony internetowe sektora publicznego będą musiały być dostosowane do osób niepełnosprawnych i osób starszych.

John Pitcher laureatem, wyróżnia dla GoldenSubmarine oraz Mint Media – Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska ogłosił zwycięzców konkursu IAB Creative Showcase – Edycja Lato 2013. Celem IAB Creative Showcase jest promowanie kreatywności i innowacyjności w reklamie internetowej oraz zaprezentowanie marketerom najlepszych kreacji w Polsce. Zwycięzców poznaliśmy podczas comiesięcznego panelu dyskusyjnego “IAB Expert Panel” organizowanego w iabłku – siedzibie Związku.

Agencje w Polsce często tworzą kreacje na światowym poziomie, choć nie zawsze dostają za nie uznanie i rozgłos. Dlatego, w czerwcu 2011 roku Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska rozpoczął pierwszą edycję konkursu na najlepsze kreacje reklamowe online – IAB Creative Showcase. – Od samego początku głównym celem konkursu jest pobudzanie kreatywności jeśli chodzi o reklamy pokazywane na stronach największych wydawców ponieważ z nimi zwykły użytkownik ma najczęściej kontakt. Np. mikrosajty w większości są robione całkiem nieźle, bo też pieniądze na nie są dużo większe niż na kreacje reklamowe, a za to wchodzi na nie bardzo niewiele osób – z grubsza tylko ci którzy klikną w reklamy, a to jest średnio jakieś 0,1% wszystkich tych, którzy widzieli reklamę.- powiedział Piotr Kowalczyk, juror konkursu IAB Creative Showcase oraz jego współtwórca.

Od 2011 zostało zgłoszone w sumie 151 kreacji a Jury konkursu nagrodziło 27. W Edycji Lato 2013 Jury konkursu składające się z wybitnych przedstawicieli branży marketingu internetowego wybrało tradycyjnie 3 zwycięzców przyznając dla najlepszej agencji tytuł laureata oraz 2 wyróżnienia dla dwóch kolejnych najlepszych kampanii.

Laureatem Edycji Lato 2013 konkursu IAB Creative Showcase została agencja John Pitcher za kampanię “Hypervenom – nowy gatunek napastnika” stworzona dla Nike Poland. – Każda nagroda czy nominacja, każde wyróżnienie to nie tylko wielki sukces całej agencji, ale przede wszystkim zasługa zespołu. Bez ludzi którzy tworzą John Pitcher nie było by tych projektów, ani tym bardziej żadnych wyróżnień i to im zawszę dedykuję każdy sukces firmy. IAB Creative Showcase ma dla nas duże znaczenie – po pierwsze jest organizowany przez Was, czyli IAB po drugie ocenia prace w tej samej kategorii – fajne, angażujące i przemyślane kreacje, które zasługują na wyróżnienie z prostego względu – wyróżniają się spośród komunikacji reklamowej. Umiejętne wykorzystanie placementów, przemyślany dobór miejsc emisji oraz dobra współpraca z domem mediowym (w tym wypadku Mindshare) oraz oczywiście, albo nawet przede wszystkim Klientem pozawala osiągnąć fajne efekty – nie tylko pod względem wizerunkowym ale również efektywnościowym – zwycięska kreacja tylko na formie rich mediowej wygenerowała ponad 2,4 mln interakcji! Jeszcze raz wielkie gratulacje dla zespołu odpowiedzialnego za tę realizację. – powiedział Marek Łapczyński, Client Service Director, John Pitcher

Wyróżnienia odebrali:

  • GoldenSubmarine – za kreację “Jedź po Rabat” dla Media Saturn Online;
  • Mint Media – kampania “EkoDzieciaki” zrealizowana dla Ministerstwa Środowiska.
  • Reklama interaktywna wciąż poszerza swoje terytorium, doskonali i uatrakcyjnia formaty. A to znak, że odbiorcy są nią po prostu zainteresowani. W dobrych kampaniach baner reklamowy zaczyna przybierać różne formy. Może być grą, konfiguratorem, aktywną animacją, a nawet w pewnym stopniu zastępować landing page. Baner staje się początkiem interaktywnej przygody, do której wciągamy odbiorcę. Cieszy fakt, że i agencje i klienci w większym stopniu rozumieją, że zamiast na inwazyjność warto postawić na kreatywność.

    Wyróżnienie cieszy podwójnie, bo zostaliśmy docenieni przez jurorów z branży, czyli przez osoby, które na co dzień zajmują się kreacją i mają o niej dużą wiedzę oraz doświadczenie na rynku. Kreacja jest decydującym elementem każdego projektu, bowiem bez dobrej kreacji nie można zrealizować dobrych działań. Projekt stworzony przy współpracy z Initiaitve dla Ministerstwa Środowiska udowodnił, że dobra kreacja, dopasowana do grupy docelowej, potrafi być skutecznym magnesem, który przyciąga i angażuje użytkowników. To wyróżnienie jest tego kolejnym dowodem.

    Wszystkim zwycięzcom serdecznie gratulujemy i jednocześnie zapraszamy do wzięcia udział w właśnie rozpoczynającej się Edycji Jesień 2013. Już teraz można zgłaszać kreacje, a wszystkie szczegóły znajdują się na stronie konkursu www.iabcreativeshowcase.pl.

    Zwycięzcy IAB Creative Showcase – Edycja Lato 2013

    LAUREAT
    Kampania: Hypervenom – nowy gatunek napastnika dla Nike Poland
    Agencja: John Pitcher

    WYRÓŻNIENIE
    Kampania: Jedź po Rabat dla Media Saturn Online
    Agencja: GoldenSubmarine

    WYRÓŻNIENIE
    Kampania: EkoDzieciaki dla Ministerstwo Środowiska
    Agencja: Mint Media/ Initiative

    IAB Creative Showcase to konkurs organizowany przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska w którym nagradzane są najlepsze kreacje reklamowe online odbywający się od czerwca 2011 roku. Prace oceniane są kwartalnie przez jury składające się z ekspertów branży marketingu internetowego. Zwycięzców oraz wszystkie zgłoszone prace można zobaczyć na stronie www konkursu www.iabcreativeshowcase.pl.