Poznaj najlepszą pracę dyplomową z zakresu marketingu internetowego. Wyniki konkursu IAB Polska i SGH.

06.03.2013
Tablet oraz smartphone leżące na blacie

Poznaj najlepszą pracę dyplomową

Rozstrzygnięta została czwarta edycja konkursu na najlepszą pracę dyplomową dotyczącą marketingu internetowego,

– zorganizowanego przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska wspólnie ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie. Podobnie jak w poprzednich edycjach konkursu, honorowy patronat objęła prof. Barbara Kudrycka, Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego.



Jury, w składzie przedstawicieli wiodących firm zajmujących się marketingiem internetowym, kierownika Studiów Podyplomowych Marketingu Internetowego w SGH oraz menadżer ds. edukacji IAB Polska od czwartego lutego dążyło do podjęcia decyzji. W wyniku analizy nadesłanych prac wyłoniono zwycięską pracę dyplomową oraz wyróżniono trzy pozostałe.


Do pierwszego etapu trafiły prace zarówno bronione na studiach licencjackich, jak i magisterskich. Nagrodę główną, czyli bezpłatny udział w rozpoczynającej się niebawem 19. edycji Studiów Podyplomowych Marketing Internetowy w SGH, zdobył Grzegorz Sobczak za pracę magisterką pod tytułem Typosquatting jako forma abuzywnej rejestracji nazw domen internetowych, obronioną na Uniwersytecie Warszawskim. – Cieszy różnorodność tematów nadesłanych prac – od marketingu, poprzez techniczne zagadnienia, na kwestiach prawnych kończąc. W tym roku wygrała praca z zakresu prawa, dotycząca wąskiego aspektu typosquattingu. Stanowi to potwierdzenie obserwacji, że z roku na rok prace stają się coraz bardziej specjalistyczne, a do tego coraz obszerniej zgłębiany jest temat interaktywności.




Autorom wyróżnionych prac zagwarantowano miesięczne, płatne praktyki. Do tej grupy należy Justyna Kołodziejczyk z Uniwersytetu Jagielońskiego za pracę magisterską pt. Schematy poszukiwania informacji komercyjnych przez konsumentów, Bartosz Moszczeński z SGH za obronioną pracę licencjacką Konkurowanie modelem biznesowym w Internecie oraz Justyna Pajor z Politechniki Rzeszowskiej autorka pracy licencjackiej Kraków „Na głównej” – e-marketingowe metody promocji miasta Krakowa czyli „magiczny Kraków” w nowej technologii – analiza, wnioski.


Oceniając nadesłane prace dyplomowe, szczególnie ceniliśmy oryginalność zastosowanego podejścia oraz niepowielanie treści z licznych opracowań dotyczących marketingu internetowego (w szczególności tych o charakterze poradnikowym). W porównaniu do poprzednich lat mniej było prac zawierających wielokrotnie opisane zagadnienia, takie jak historia internetu oraz czym jest baner lub e-mailing. W nadesłanych pracach w małych stopniu odwoływano się jednak do publikacji zagranicznych.




Organizatorem konkursu jest Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska przy współpracy ze Szkołą Główną Handlową.



Partnerzy konkursu: Goldbach Audience, Tribal DDB, bluerank, GoldenSubmarine, imerge, FreshMail.



Patroni konkursu: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Polskie Badania Internetu, Radio Kampus, students.pl



Zwycięzcom serdecznie gratulujemy.



Studia Podyplomowe Marketing Internetowy SGH: http://www.marketing-internetowy.edu.pl