Podsumowanie IAB Expert Panel #7 Potencjał rozwoju rynku mobile w Polsce

13.02.2014

W iabłku, czyli siedzibie IAB Polska, już po raz 7 odbył się IAB Expert Panel, który poprowadził Robert Wielgo, Członek Zarządu IAB Polska.

Kolejne spotkanie z branżą rozpoczęła ceremonia ogłoszenia Laureatów oraz wyróżnień jesiennej edycji konkursu IAB Creative Showcase.


Zwycięzcami zostały agencje Vizeum Polska / Isobar Poland za kampanię dla Ferrero Polska, która wprowadzała nowy truskawkowy smak drażetek Tic Tac. Wyróżnienia natomiast trafiły do rąk Ban.pl za kampanię dla BMW, która techniką 3d wprowadza w świat submarki BMW i i prezentuje jej najważniejsze cechy i idee oraz do Mindshare za kreację rich mediową promującą automatyczne ekspresy ciśnieniowe marki Krups dla Grupe SEB – Krups.







Następnie Paweł Kolenda, manager ds. badań, przedstawił wyniki najnowszego badania IAB Polska „Mobile 2013’Q4”, z którego wynika między innymi, że na koniec roku 2013 penetracja smartfonów wśród polskich internautów powyżej 14 roku osiągnęła 57%, zaś w przypadku tabletów wskaźnik ten wyniósł 17%. Około czterech na pięciu użytkowników tych urządzeń – zarówno smartfonów, jak i tabletów – to tzw. multiscreeners, czyli osoby, które oglądając telewizję korzystają z tych mini-komputerów. Z badania wynika także, że zdecydowana większość wykorzystuje aplikacje, najczęściej zainstalowane fabrycznie, bądź ściąga wersje bezpłatne. Warto także podkreślić, że zarówno smartfony jak i tablety są wsparciem w procesie zakupowym dla ponad połowy ich użytkowników. Podobny odsetek nie odrzuca w przyszłości e-zakupów za pomocą tych urządzeń. Zarówno wskaźnik penetracji smartfonów i tabletów, jak i sposoby oraz intensywność ich wykorzystania świadczą o dużym potencjale usług mobilnych online.

Po prezentacji, Robert Wielgo zaprosił do panelu dyskusyjnego Wojciecha Pronobisa (T-Mobile), Piotra Adamczyka (MEC Global), Monikę Mikowską (mobee dick), Piotra Bubaka (Onet.pl), Mariusza Gąsiewskiego (Google), Arkadiusza Legonia (GoldenSubmarine), Jarosława Towarka (GG Network/Allegro). Przy iabłku pełnym gości i wielu zainteresowanych online paneliści z różnych perspektyw przedstawili potencjał rozwoju rynku mobile w Polsce. Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania dyskusji, aby przekonać się czy „rok mobile” mamy już za sobą czy może trwa on nadal…