Pierwszy szef grupy roboczej RTB

24.10.2012
uśmiechnięta kobieta rozmawia ze współpracownikami i patrzy w bok

Grupa robocza RTB

Maciej Wyszyński został szefem grupy roboczej RTB.

Pierwszy szef grupy zapowiada prężną pracę nad edukacją polskiego rynku w zakresie RTB. Powstanie grupy to efekt inicjatywy ARBOinteractive, ClickAd, iBillboard, OMD oraz sociomantic.



Na początku października odbyły się warsztaty dla marketerów z zakresu RTB, które cieszyły się zainteresowaniem przewyższającym oczekiwania organizatora. Następnie na wniosek: ARBOinteractive, ClickAd, iBillboard, OMD oraz sociomantic decyzją zarządu IAB Polska zostaje utworzona grupa robocza RTB. Ukonstytuowanie grupy nastąpiło podczas pierwszego jej spotkania 16. października 2012 r. Szefem nowej jednostki IAB Polska został Maciej Wyszyński.


- Dziękuję za zaufanie i możliwość koordynowania przedsięwzięć grupy, w ramach której będziemy dążyć do lepszej promocji i edukacji rynku w zakresie nowego ekosystemu reklamy. Liczę, że nasza współpraca potoczy się prężnie i zaowocuje publikacjami, przydatnymi zarówno dla reklamodawców, jak i wydawców zainteresowanych innowacyjnym modelem RTB. Chcemy w sposób przystępny i praktyczny przybliżyć tematykę zarówno tym, którzy już teraz doświadczają efektów kupowania czy sprzedawania reklamy display w czasie rzeczywistym, jak i tym dopiero odkrywającym tę technologię.




W pierwszej kolejności grupa – pod dowództwem Macieja Wyszyńskiego – zajmie się przygotowaniem poradnika RTB. W planach działania grupy roboczej RTB odnaleźć można także: tworzenie materiałów edukacyjnych skierowanych do wydawców, marketerów, agencji itp., przygotowywanie studiów przypadku ze zrealizowanych już kampanii czy też tworzenie raportów z rynku światowego, europejskiego i polskiego.


- Zależało nam na utworzeniu grupy roboczej dotyczącej tematu Real Time Biddingu przede wszystkim dlatego by móc jak najszybciej wypracować wspólne standardy oraz razem edukować rynek. Na obecnym etapie rozwoju RTB na polskim rynku, edukacja zarówno wydawców jaki i reklamodawców jest sprawą kluczową. Mam również nadzieję, że grupa robocza już wkrótce zajmie się badaniem rynku w zakresie Real Time Biddingu. Ważnym jest też śledzenie trendów zagranicznych, dobrych praktyk i dzielenie się nimi na forum grupy tak by jak najefektywniej rozwijać nową dziedzinę marketingu online. Jednym z pierwszych zadań jakie stoją przed grupą roboczą będzie przygotowanie przewodnika po wszystkich zagadnieniach związanych z RTB.




Pełny skład grupy: AdPilot, Agora, ARBOinteractive, Business Ad Network, ClickAd, Google, Group M, iBillboard, IDMnet, Interia, Marketing Online, Nasza Klasa, OMD, Pan Media Western, sociomantic, Starcom MediaVest Group, Value Media, Zenith Optimedia.



Więcej o 1. szefie grupy roboczej RTB



Maciej Wyszyński

Managing Director Central & Eastern Europe



Jako Managing Director CEE w sociomantic labs odpowiedzialny jest za realizacje planów strategicznych na rynkach Centralnej i Wschodniej Europy. Firma sociomantic, jako prekursor w Europie oraz lider globalny, oferuje swoim klientom efektywną technologię na rynku reklamy odsłonowej w przestrzeni e-commerce, opartą na innowacyjnym ekosystemie RTB (Real-Time Bidding).



Od 2005r. ściśle związany z branżą internetową. Wprowadzał sieć afiliacyjną zanox na rynki Centralnej i Wschodniej Europy. Jako szef polskiego oddziału zanox i dyrektor sprzedaży na Europę Wschodnią zdobył ponad 50 kluczowych klientów dla firmy. Doświadczenie w świecie e-commerce zyskał również pracując dla niemieckiego oddziału eBay. Prelegent na wydarzeniach branżowych (Sopot Business Festival, Ad Sdandard, Internet Standard), gość wywiadów w telewizji biznesowej (TVN CNBC) i w magazynach branżowych (PC World, Antyweb i innych). Absolwent wydziału ekonomii na uniwersytecie Humboldta w Berlinie.