Pierwszy na polskim rynku zbiór case studies mobile marketingu

13.02.2013
Okulary leżące na dokumentach, w tle biurko, na którym stoją komputery

Mobile marketing

Działająca w ramach Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska Grupa Robocza „Mobile Marketing”

– wydała pierwszy na polskim rynku zbiór case studies mobile marketingu – „Zbiór case studies: mobile marketing 2012”. Dokument stanowi inspirujące źródło wiedzy dla marketerów.



Wydany przez Grupę Roboczą „Mobile marketing” zbiór case studies dowodzi, że marketing mobilny na polskim rynku funkcjonuje i ciągle się rozwija. Publikacja skierowana jest zarówno do osób, które dopiero uczą się jak wykorzystywać narzędzia mobilne w kampaniach marketingowych, jak również do profesjonalistów szukających inspiracji do kolejnych działań w tym obszarze.


- O nadchodzącym „roku mobile” słyszymy już od kliku lat. Wszyscy czekają z niecierpliwością, on co roku jest przekładany. A my – marketerzy i specjaliści od mediów – robimy swoje. I robimy to coraz lepiej! Cały czas pokazujemy, że tzw. mobile nie jest przysłowiową wisienką na torcie a integralną częścią media miksu. Przykłady przedstawione w poniższym zbiorze wyraźnie pokazują, że jako branża dojrzewamy i zaczynamy coraz poważniej podchodzić do nowych technologii – z mniejszym entuzjazmem a większą zachowawczością i rozsądkiem. Oby tak dalej!




„Zbiór case studies: mobile marketing 2012” to pierwszy tego typu dokument wydany na polskim rynku. Celem publikacji jest zachęcenie marketerów do coraz odważniejszych i ciekawszych kampanii w „mobile’u”. 15 specjalnie wyselekcjonowanych kampanii to niezwykłe źródło wiedzy dla wszystkich tych, którzy zamierzają wykorzystać narzędzia mobilne w kampaniach marketingowych.


- Zrealizowane kampanie pokazują, że klienci doceniają marketing mobilny. Cieszy ich śmielsze i coraz bardziej otwarte podejście do tego kanału. Możliwości mobile’a są wielkie i warto weń inwestować, stawiać na niestandard, angażujące formaty, precyzję dotarcia. A złota zasada m-marketerów to „win-win-win”:). Korzyści odnoszą tu: użytkownik, otrzymujący wartościową treść i angażującą reklamę, klient – osiągający mocny efekt i wydawca – autor niestandardowego (wciąż jeszcze) rozwiązania kształtującego „in plus” jego wizerunek.



Grupa Robocza „Mobile marketing” działa w ramach Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska od 2009 roku. W skład grupy wchodzą eksperci będący przedstawicielami portali, domów mediowych, agencji interaktywnych, agencji marketingu mobilnego, a także producenci i dostawcy kontentu mobilnego.



W przygotowaniu „Zbioru case studies: mobile marketing 2012” brali udział przedstawiciele następujących firm:


• AdTotal / Wirtualna Polska

• coigdzie.pl

• Goldbach Interactive (Poland)

• HandyNet

• iPlacement

• Lemon Sky

• MEC

• Mobext Polska (Havas Digital)

• Onet.pl

• Upgrade Marketing