Najlepsze kampanie reklamowe ostatniego roku

06.11.2013
obiektyw aparatu wycelowany w przemawiajacychna konferencji prelegentów

Najlepsze kampanie reklamowe ostatniego roku

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska 6. listopada podczas MIXX Awards & Conference nagrodził najlepsze kampanie reklamowe online.

Kampania “Mocnopomocni agenci PZU” została najlepszą kampanią ostatniego roku. Tytuł Człowieka Roku zdobyli Michał Wolniak/ Dariusz Andrian, Agencja Roku – ex aequo Artegence oraz VML Poland, Dom Mediowy Roku – MEC Global, Marketer Roku – PZU. Galę rozdania nagród poprzedziła konferencja dotycząca efektywności kampanii reklamowych online.

MIXX Awards & Conference jest prominentnym wydarzeniem dedykowanym profesjonalistom dziedziny marketingu. Skupia w jednym miejscu najbardziej znanych i najbardziej wpływowych ludzi branży marketingu internetowego, którzy chętnie podzielą się spostrzeżeniami dotyczącymi najbardziej palących tematów w reklamie.

Najlepszą kampanią reklamową w internecie okazała się “Mocnopomocni agenci PZU” przygotowana przez agencję interaktywną VML Poland oraz Starlinka. Kreacja ta, zdobyła także nagrodę w kategorii Kampanie cross-mediowe. VML Poland został także Agencją Roku a liderzy tej agencji – Michał Wolniak oraz Dariusz Andrian – zdobyli tytuł „Człowieka Roku”. Na wyróżnienie zasługuje także GONG oraz MediaCom, którzy zdobyli po 3 statuetki.

Najlepsza agencja w 2013 roku to ex aequo Artegence oraz VML Poland, MEC Global Domem Mediowym Roku, Marketerem Roku – PZU. Tytuł Człowieka Roku zgarnęli Michał Wolniak oraz Dariusz Andrian z agencji VML Poland.

Poniżej prezentujemy zwycięzców w 12 kategoriach tematycznych (zwycięzcy oznaczeni poprzez pogrubienie):

  • Bezpośredni odzew

    Dobra oferta dla dobra – 180heartbeats + JUNG v. MATT
    Keep Calm & Be Relevant! – ValueMedia
    Optymalizacja PPC pod ROI – ValueMedia

  • Branded kontent

    Interaktywny Finał Męskiego Grania 2013 – GONG
    Piję Wodę dla Żywiec Zdrój – VML
    Rak’n’Roll Records – charytatywna wytwórnia muzyczna – 180heartbeats + JUNG v. MATT

  • Gry

    Bridgy Jones podbija świat – VML Poland
    Danonki Wirtualne Przedszkole – Nowa kraina Zoo – MediaCom
    McDonald’s – Drwal wraca do gry – Tribal DDB/ OMD

  • Kampania wizerunkowa
    Metafen. Można inaczej – K2 Internet
    Mocnopomocni agenci PZU – VML Poland/ Starlink
    Otwieracz Żywca – GONG

  • Kampanie cross-mediowe

    Celebryci w PLAY – MediaCom/ K2 Internet

    Milka. Moje miasto się przytula – SMV Group
    Mocnopomocni agenci PZU – VML Poland/ Starlink

  • Lojalność wobec brandu

    Danonki Wirtualne Przedszkole – MediaCom
    Orange Social Care – obsługa klienta w social media – VML Poland
    PROGRAM LOJALNOŚCIOWY ONLINE NERF – GONG

  • Marketing społecznościowy

    Fani Tyskiego tworzą historię – Tequila Polska
    Republika Kaktusa – MEC Global/ Liquid
    Zwierzaki z Littlest Pet Shop szukają opiekunów – SMV Group/ NK.pl

  • Mobile/apps/tablets

    Aplikacja ICOON na telefony z systemem Windows Phone – Wunderman
    Bridgy Jones podbija świat – VML Poland
    Durex w Listonic – Mobext Polska (Havas Media Group)/ Listonic

  • Najlepsze zastosowanie nowych mediów

    Durex Eksperyment – Havas Media
    Mocnopomocni agenci PZU – VML Poland/ Starlink
    Nike Hypervenom – Mindshare/ John Pitcher

  • Strona brandowa

    www.goldensubmarine.com – GoldenSubmarine
    Nowy serwis internetowy marki House – Zjednoczenie.com
    Strona internetowa marki Żywiec – GONG

  • Wideo-online

    Mr Button – Artegence
    Otwieracz Żywca – GONG
    Proama VOD Direct – MediaCom/ Proama

  • Wprowadzenie nowego produktu na rynek

    GARNIER OLIA LAUNCH – ZenithOptimedia
    nju mobile – MEC Global/ Ogilvy & Mather
    Vichy Dercos Neogenic – ZenithOptimedia
  • Najwyżej oceniona kampania w ogóle otrzymuje tytuł ‘Best in Show’. Best in Show MIXX 2013 otrzymała kampania „Mocnopomocni agenci PZU” przygotowana przez VML Poland oraz Starlink.

    Organizator konkursu – Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz wszystkie firmy członkowskie Związku mogli zgłaszać kandydatów do „Nagród za dokonania”:

  • Człowiek Roku,
  • Marketer Roku,
  • Agencja Roku
  • Dom Mediowy Roku.
  • Kapituła oceniająca zgłoszenia uznała, że najlepszymi w ostatnim roku byli (zwycięzcy oznaczeni pogrubieniem):

  • Człowiek roku
    Michał Wolniak/ Dariusz Andrian

  • Agencja roku

    Artegence

    GoldenSubmarine

    VML Poland

  • Dom mediowy roku
    Group One
    MEC Global

    Value Media

  • Marketer roku
    PKO BP
    PZU

    Tesco
  • Uroczystą galę rozdania nagród poprzedziła MIXX Conference – konferencja o unikalnej formule w której zostały zaprezentowane studia przypadków kampanii z perspektywy klient + agencja. Przedstawione zostały kampanie ze szczególnym uwzględnieniem problemów związanych z ich realizacją i sposobów na radzenie sobie z nieoczekiwanymi sytuacjami. Program konferencji można sprawdzić pod adresem: www.mixx-awards.pl/mixx-conference
    .

    Nagrody MIXX przyznawane są dla twórców najlepszych interaktywnych kampanii reklamowych roku. Profesjonalne jury, w skład którego wchodzą eksperci od reklamy, marketingu i internetu oraz marketerzy ocenia wszystkie części kampanii, począwszy od strategii i kreacji, poprzez wybór mediów, po efektywność. MIXX Awards 2013 to już 7. edycja konkursu i jak co roku najlepsze kampanie marketingowe zostały nagrodzone podczas uroczystej gali. MIXX Awards & Conference 2013 odbyła się 6 listopada w warszawskim Palladium.

    Serdecznie gratulujemy zwycięzcom i zapraszamy za rok! Pełną listę zwycięzców wraz materiałami wideo można znaleźć na www.mixx-awards.pl.